Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kilka ogólnych pytań


Maarcin

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :lol:

Póki co jestem posiadaczem leciwego Civica z 92r :)

Planuję jednak zakup nowego samochodu i póki co najlepszą dla mnie propozycją wydaje się Meganka II. Do realizacji jednak daleko i najpierw chcę się DOBRZE przygotować do zakupu.

Mam (i zapewne jeszcze będę miał) pare pytań :)

 

Ogólnie interesuje mnie HB, 3D, 1.6

 

Może najpierw niech ktoś mi powie czy były takie wersje z Hands Free i szklanym dachem? ;)

Dalej - różnice:

thumb_hosting_zdjec_1361827626__dscn0942.jpg thumb_hosting_zdjec_1361827676__visio-23.jpg

 

Bardziej mi się oczywiście podoba z pkt 1 ;) ale z tego co zauważyłem to w tych samych rocznikach były obie wresje - jakie są jeszcze różnice procz tych widocznych? Dlaczego tak jest? :)

 

Szukać jakiegoś niemca czy krajowego?

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie są jeszcze różnice procz tych widocznych? Dlaczego tak jest?

:lol: jedno auto ma klimatyzację automatyczną (climatronic - zdjęcie górne) drugie manualną (zdjęcie dolne)

Dlaczego chyba nie trzeba wyjaśniać, Hondy też tak przecież mają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Przeszklony dach z tego co wiem był w opcji, tak więc na życzenie klienta był montowany (od wersji nadwozia to nie zależało chyba). Ale na 100% nie wiem.

2. Jak P_r_z_e_m_o napisał, różnice są chyba oczywiste, dlaczego tak jest chyba też. Wszytko zależy od wersji wyposażenia auta. Klima automatyczna tez chyba byłą tylko w opcji, nie w standardzie.

3. Ja osobiście szukałbym auta zagranicznego. Według mnie prędzej znajdziesz coś wartego uwagi, zadbanego, a i wybór większy. Jak wiadomo polskie drogi nie służą naszym pojazdom.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.co do 3D - mało funkcjonalne,a za lat kilkanaście będzie problem przy odsprzedaży.

2.nie wykreślaj z listy silnika 1.4.Szału przy nim nie ma,ale KZFRu też nie ma.

3.nie wyobrażaj sobie,że wszelakie sztuki zza granicy to tanie okazje.Coś za coś.Albo niska cena po dzwonie i korekcie licznika,albo trzeba zdrowo zapłacić.

4.jeśli stawiasz na megankę - przeglądaj fora renówki-może któryś z forumowiczów będzie coś sprzedawał.Zawsze można sprawdzić jakie posty(czyt.problemy)były.

5.na koniec,życzę Ci dużo cierpliwości i rozwagi w poszukiwaniach a dodatkowo obyś umiał opanować głośne komentarze stojąc nad grzmotem nr.67 czy 84.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedzi :lol:

Co do 5D to mi się nie podoba :) no i nie potrzebuje 5D :)

Aż taki problem jest z KZFRem w 1.6?

Ja wiem, że równie dobrze mogę trafić i w PL i w niemcu na szrot :) po prostu słyszę coraz więcej opinii żeby nie kupować z zagranicy bo za dużo przekrętów robią...

Tym razem będę baardzo cierpliwy (mam czym jeździć więc nie mam co się śpieszyć)

 

Co do różnego wyglądu deski zmyliło mnie że w obu jest AC ;)

 

A co do tej karty to wystarczy mieć przy sobie żeby otworzyć drzwi, a HADSFREE to jest tylko do odpalania? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mając system HF zarówno przy otwieraniu zamykaniu jak i przy rozruchu i gaszeniu silnika wystarczy kartę tylko mieć. Musi ona jednak być w takim miejscu, by była wykryta przez anteny zewnętrzne, przy otwieraniu i zamykaniu jak i te w środku, które muszą ją zidentyfikować przy odpalaniu i gaszeniu silnika.

Poza tym można z niej korzystać tak jak z typowej karty bez HF czyli otwieramy i zamykamy za pomocą przycisków na karcie, a do rozruchu karta musi być w slocie.

Moja HF przykładowo w slocie jeździ cały czas, bo tak mi najwygodniej, z powodu podpiętego do niej pilota od bramy.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Warto moim zdaniem, choćby nawet (szczególnie) z takim jaki ja posiadam czyli bez możliwości jego otwierania. To akurat jest mi zbędne jak mam automatyczną klimatyzację i komplet przycisków od szyb w swoim panelu na drzwiach. Jak trzeba na szybko auto przewietrzyć po postoju na rozgrzanym parkingu, to tylne szyby opuszczam i tak jadę przez kilkaset metrów. Potem szczelnie zamykam i resztę robi klima.. Włączony automat klimy mam non stop, przez cały rok, nie ma sensu go wyłączać, by z otwartym oknem dachowym jeździć. Bardziej nie lubię przeciągów jak dbam o 1/2 l paliwa na 100km.

Efekt rozświetlenia wnętrza jest jednak wart dodania kilku stówek do ceny auta.

No i przy stałym szklanym dachu odpada problem nieszczelności, odpływów i zalewania środka auta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jakie rozsądne alternatywy byście proponowali dla Meganki? :) wiem, że na forum Megane będzie ciężko z takim pytaniem ale może ktoś ma jakieś doświadczenie :)

Jeśli nie macie innej propozycji niż Meganka to może powiedzcie mi dlaczego nie inny samochód :)

 

Bo myślałem jeszcze o:

Focusie mk1

Civicu VII

Corolli e12

stilo

307

I ostatnio e46/A4 (ale tu chyba bym musiał dłużej poczekać z zakupem).

 

Ja wiem, że mogę tanio kupić te wszystkie, ale chodzi mi tez o dobre wyposażenie no i oczywiście stan :)

 

Im bliżej zakupu tym więcej pytań, wątpliwości i alternatyw... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za podobną kasę zakupu meganka czy sceniol będzie o wiele lepiej wyposażony jak pozostali konkurenci. Pokutująca zasada by nie kupować aut na F, ma tu wielkie znaczenie, choć patrząc na nasze ulice coraz więcej ludzi w to nie wierzy i jednak te france kupuje.Miałem podobny dylemat jak przestawałem sie kolegować ze sceniolem starszym, jednak nie znalazłem ciekawszej opcji jak jego następca czyli S II po lifcie. Brałem 3 latka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!