Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

autko mam od roku i problemy zdają się mnie nie opuszczać,

od chwili zakupu, samochód bardzo delikatnie przy większej prędkości ściągało do prawej strony,

mimo zrobionej niedawno zbieżności, sytuacja staje się z mojego punktu niekomfortowa.

 

Podczas jazdy, nawet przy prędkości 40 km/h - w ciągu 5 sekund od puszczenia kierownicy samchód leci w prawy rów. Przy większej prędkośći - strach odrywać ręcę od kierownicy. Dodatkowy przy szybszym ruszaniu z jedynki, kierownica mocno i wyraźnie ściąga w prawą stronę. Przy hamowaniu - raz w prawą, raz w lewą, nieraz na wprost. Kierownica cały czas przenosi wibracje. Najeżdzając na lekko nierówną powierzchnie - wyczuwam wyraźne luzy i trzęsie w środku, odnoszę wrażenie że lada moment przednia półoś wyskoczy z zawieszenia. Na co wskazują powyższe objawy ? W ostatnim miesiącu na bieżące naprawy wydałem 4,5K - zupełny nieoczekiwany nokaut finansowy. Czy taka jazda jest bezpieczna czy lepiej działać natychmiastowo ? Dziękuje za uwagi.

Edytowane przez HELLDAN24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie obejrzyj opony i felgi, sprawdź też ciśnienie w kołach.

Ostatnio ktoś pisał, że ściąganie obserwował przy strzelonej poduszce przy rozrządzie, chyba nawet przy takim samym silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć - podjechałem dzisiaj na stację diagnostyczną. Wytrzepali autko jak dywan wielkanocny. Diagnosta stwierdził, uszkodzoną lewą końcówkę drążka kierowniczego, zalecił także wymianę prawego - tylniego amortyzatora oraz przyjżenie się bliżej przekładni kierowniczej. Niestety nic więcej nie widział. Czy ktoś się może orientuje ile może kosztować sprawdzenie przekładni kierowniczej w ASO ? Czy warto korzystać z usług zaprzyjaźnionego mechanika ? Kto lepiej to zrobi ? Druga kwestia to wymiana końcówki drążka kierowniczego, czy lepiej wymienić komplet - prawy i lewy - czy tylko ten wskazany przez diagnostę ? Jaka jest szansa że po wymianie lewej końcówki niedługo padnie jego sąsiad? Czy końcóki TRW są wytrzymalsze od jego tańszych odpowiedników tk. fortune line czy topran ? Czy zabawa się opłaci ? Pozdrawiam.

 

PS. Za pamięci, zauważyłem że jądąc na pierwszy biegu bez gazu mogę kręcić kierownicą przez pierwsze 4 cm i samochód nie zmiania tory jazdy ? Czy to normalne ? Przy jeździe przy większej prędkości bierzeniemal natychmiast.

Edytowane przez HELLDAN24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ile kosztuje sprawdzenie przekładni ..- nie wiem.. co do końcówki drążka mi powiedziano że nie jest to konieczne aby wymieniać dwie na raz.. nie wpływa to na bezpieczeństwo..aczkowliek zdania są podzielone.. gdzieś kiedyś obiło mi się o uszy.. że jeśli są luzy na drążku z jednej strony i nie wymienimy tego na czas.. mogą się pojawić luzy z drugiej strony.. ale jaka jest szansa że po wymianie padnie Ci drugi? chyba nie da się tego określić.. Mi polecano końcówki FEBI i własnie TRW.. troszkę czytałam o tym i faktycznie kierowcy sobie chwalą.. twierdza że przejechali więcej km na nich niż na odpowiednikach.

Edytowane przez anneetta24
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Zdecydowałem się na wymianę końcówek drążków kierowniczych pod groźbą niedopuszczenia do ruchu ;) - nie tylko lewy ale i prawy był w bardzo kiepskim stanie, na tyle złym że, oczy oczy dniagnosty rozszerzyły się ze zdumienia. :(

 

Odnośnie ostatniej kwestii ściagania w prawą stronę, przyczyną okazały się bieżnikowane opony.

 

Koszt końcówek (TRW) - prawy i lewy: 199 zł, montaż - 60 zł, geometria - 85 zł, łącznie: 340 zł.

 

Ku potomnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!