Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

minusowa temp. w kolektorze dolotowym


Paki00001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam ! Jestem posiadaczem megane II 1.5 DCI 101KM 2004r. Borykam sie z problemem następującym - auto na 5 biegu zaczyna jakby przychamowywać i falować. Na pozostałych biegach wszystko gra, ponieważ byłem na komputerze i pokazało ze mam do wmiany czujnik doładowania ciśnienia ten na listwie. Stary zaczał coś wariowac i co jakis czas włączał się błą - check injection. Po wymianie w piątek na inny czujnik - używka, auto chodzi w cyklu miejscim elegancko. Gorzej na trasie. Przy predkosci 110km/h jakby przychamowywało i falowało...przez co musze wciskac głebiej pedał gazu co jest rownoznaczne ze wzrostem spalania. Ogółem wiem ze to auto powinno byc ekonomiczne bo powinno palic w granicach 5,5 - 6l na trasie a nie tak jak dotychczas przy predkosci 110-120 km/h 7,5-8 litra....podejrzewam przepływomierz pnieważ na komputerze wyszła adnotacja co do temperatury powietrza w kolektorze dolotowym -50 stopni...podejrzewam ze tak nie powinno być... Czy to latlo czy zima, auto w miescie nie schodzi ponizej 7,5 l / 100. No ale to miasto ale na trasie powinno byc inaczej. Tak czy siak, wiem ze auto jest "chore" bo kazdy posiadacz 4 kółek zna zachowanie swojego pojazdu. Dlatego prosze o pomoc i podpowiedzi co moze byc odp. za temp. -50....czy jest to zwiazane z wysokim spalaniem i nierowna praca przyspieszania auta na trasie...zanim pojawią się podpodiwedz ( mam taką cichą nadzieje ) wspomne iż odkąd mam meganke - wymienilem gruszke na turbienie 1,5 roku temu bo sie zapiekła na amen, wymianieny został elektrozawór 6miesiecy temu, w sobote wymienilem EGR - nowy koszt 350zł noi wspomnaiany na samym poczatku czujnik doładowania...Zostaje mi przepływomierz...tylko ze posiadam 2 przepływomierze ( uzywki ) i na obydu wskazana jest temp -50 stopni...w najblizszym czasie jak mi sie uda, znajde kogos kto ma dobra przepływke i załoze u siebie i moze komp pokaze upragniona przeze mnie temp - choc nie wiem jaka ma byc ;/ wiem ze nie -...ogólem auto nie kopcni, nie ma żadnych drgań, odpala bez problemu, nie bierze oleju. Proszeo pomoc ! Dołączam załaczniki w postaci zdjęć jakie udało mi sie zrobic z komputera. Prosze pomożcie !

post-56509-0-09218700-1363024690_thumb.jpg

post-56509-0-76452000-1363024713_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro na obydwu przepływkach jest tak samo, to może nie sama przepływka jest winna, a przewody do niej.

Coś mi podpowiada, że może być podobnie jak z zaśniedziałymi przyłączami czujnika temperatury zewnętrznej. Jak złączki są zaoksydowane, to wzrasta rezystancja obwodu i wyświetlacz w środku też głupoty pokazuje....

To oczywiście tylko moje przypuszczenie, na podstawie tego co opisałeś.

Należałoby jeszcze napisać czym to było testowane....

Inne programy jak CLIP mogą być mało przydatne dla meganki i pokazywać cokolwiek.

(fotki niewiele mi mówią, bo CLIP-a nie posiadam, a i na innych się nie znam)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza przepływka która była w aucie od chwili jego zakupu, rowniez wskazywała - 50 stopni...wiem o tym bo po zakupie auta serwis w km dobiegał konca ( 25tys. Serwis ) i nie wiedzialem wtedy ze należy przetrzymać włącznikiem aby ponownie nabiło 25 tys. gosc był nie wporzadku i nie poinformował mnie o tym tlyko skasował kase za to...ale udzielił informacji ze zwrocilby uwage na przepływkę...rok temu zakupiłem 2 przepływkę Siemensa na allegro za 60zl..czy działa nie mam pojęcia...byłem na komputerze w ostatnim tyg ponieważ wywalilo mi komuniak chec injection co jakiś czas i bład silnika występował. również błędy komputer wykazał takie jak przesyłam teraz w załączniku. Błedy były dotyczace recykulacji spalin - zakupiłem nowy oryginał i wymieniłem sam bo to nie był problem - 30min i po bulu. nie chciałem sie bawic w czyszczenie ani zalepianie. w tym samym dniu zkupiłem używkę czujnika A wsomagania turbosprężatki który znajduje się na rurze dolotowej ( plastikowej ). Z tego wynika ze czujnik jest sprawny ponwieważ nie wywala mi błedów a jak wsadzam ponownie stary to pojawia sie chec injection. Autko na silnym silniku i gdy w pelni sie nie zagrzeje jeździ jak malinka. Problem jest jak osiagnie stała temp. i na 5 biegu czuje jakby falował - przy 110km/h a nawet 100k/h zaczyna byc cos w stylu - hamowanie silnikiem , albo wraznie bardzo wiejącego wiatru. Odkąd go mam nie osiągnąlem na trasie wyniku poniezej 7l/100. w miescie od 7,5 - 8l. Znajomy ma program do reanult i mi go podpina ale co to jest dokladnie to nie mam pojecia - jestem zółtodziobem. Po wymianie egr-a i tego czujnika błedy dalej pozostał i nie da sie ich skasować, ale jak się przejdzie w opcje PARAETRY to komp. widzi poprawną prace EGR-u. Napiecie we wtyczce do czujnika ciśnienia wynosi 5V tyle ile powinno - sprawdzane miernikiem. Coś moje auto boli ale nie wiem co - wiem ze nie pracuje w pełni swoich mozliwosci, a te wskazania temp powietrza dolotowego - 50 nie dają mi spokoju.... Cytuję :"Coś mi podpowiada, że może być podobnie jak z zaśniedziałymi przyłączami czujnika temperatury zewnętrznej. Jak złączki są zaoksydowane, to wzrasta rezystancja obwodu i wyświetlacz w środku też głupoty pokazuje...." nie bardzo wiem o co chodzi kolego w tym co napisałeś, chodzi o to ze wiązka może być uszkodzona albo kable aśniedziale ? tylko gdzie szukać ?

post-56509-0-07469900-1363042159_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Złe styki w renówkach ro utrapienie znane od dawna. Dokładnie tak jak się domyślasz, przeglądnąć złączki przeczyścić i wymyć KONTAKT-em, ewentualnie podoginać styki. Jeśli jest to co przypuszczam to powinno się poprawić, a przynajmniej wynik -50 powinien być inny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silniku 101 KM są dwa czujniki temperatury powietrza. Jeden w przepływomierzu a drugi w "czujniku ciśnienia doładowania i temperatury powietrza dolotowego" czyli tego wciskanego w plastikową rurę przy kolektorze ssącym. Ten błąd -50 stopni dotyczy właśnie tego drugiego czujnika.

Sprawdź oporność między ścieżkami 1 i 2 tego czujnika, powinna wynosić wg tabeli:

od 8950 do 9901 Ω przy - 10 °C

od 7054 do 7784 Ω przy - 5 °C

od 5605 do 6169 Ω przy 0 °C

od 3618 do 3964 Ω przy 10 °C

od 2400 do 2620 Ω przy 20 °C

od 1645 do 1787 Ω przy 30 °C

Jeżeli oporności się zgadzają to szukaj braku styku w kablach przy czujniku lub komputerze wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak..byłem dzisiaj u goscia z kompem do renaul i tez miał megane II wiec podmienilismy przepływomierze i czujniki ciśnienia doładowania ale parametry na kopie dalej te same ... czyli tem powietrza dolotowego - 50. Załozyłem ponownie swoje podzespoły i nie wierze - auto nie ma falowań i zbiera sie elegancko...widze jak powinno sie zbierac i pracowac. ponizej 2 tys oborot czuje jak aut sie zbiera. co do spalania to nie wiem czy sie poprawilo duzo ale juz mnie to nie wiele interesuje bo osiagi po dzisiejszym w mojej renoce byly wspaniala - nie ten samochod. Sprawdziłem kolego Aniewa oporność i wyniosła przy dzisiejszej temp. ( 0 stopni ) = 5.917 tak wiec w normie. Dzisiaj z rana pierwszy raz mi sie zdazylo ze przy odpalaniu, gdy swiece sie nagrzłąy - rozrusznik pokrecil 2 razy i przestał, po czym wyswietlil sie blad silnika, po 2 sekundach zaczal znowu krecic i odpalil...po czym bład silnika sam zgasł..nie wiem czego to jest wynikiem - zawsze odpalał elegancko..a dzisiaj na kopie pojawil sie dodatkowy bład : P0685 Obwód przekaźnika głownegp - nie bardzo wiem o jaki przekaźnik chodzi...blad wyskoczyl po zalozeniu czesci od tego kolesia, bo jak ponownie zakladalem swoje to nie podpinalismy juz pod kompa. ale auto zaskakujaco "zywe" i smie twierdzic ze tak powienien jezić..ciekawe jak bedzie jutro ...

Zacina Ci się też prawy Alt, jego też spróbuj przeczyścić

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!