Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Czego to jest wymiar.Ja wymieniałem w sobotę ale mam Scenica i gościu w sklepie mi mówił że różnica jest w tych dwóch śrubach,co są do przykręcenia wahacza są 10 i 12.Ale dał mi na 12 bo tak mu się zdawało że do Scenica będzie pasować i trafił.Weż paragon zawsze możesz zamienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 lub 18 to średnica sworznia, który wchodzi w zwrotnicę. Wymiar w mm. Wydaje mi się, że w megane 2 jest 18mm, bo kiedyś sworzeń z dwójki sprzedający chciał mi sprzedać do mojej "jedynki", gdzie średnica wynosi 16mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co są do przykręcenia wahacza są 10 i 12

Zgadza się i jest to prawda w Twoim Scenicu I PhII natomiast kolega airbites ma Megane II phII, a tam sworzeń jest wciskany, a nie przykręcany.

Kolega pyta o średnicę sworznia, który wchodzi w zwrotnicę.

Na przyszłość proponuję patrzeć gdzie się pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica 16mm była montowana do pierwszych meganek II przez około pół roku, później wszystkie miały18 mm.

Zgadza się w megance II sworzeń jest wciskany, teoretycznie trzeba zdejmować wahacz i na prasie go wciskać :!: ja to opanowałem bez zdejmowania wahacza i ostatnio wymieniłem w godzinkę :!: Niestety muszę jeszcze jeden wymienić i tu powinno pójść już dużo szybciej :!:

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę wymieniał u siebie to postaram się zrobić tutorial.

Postaram się na razie napisać w skrócie.

1. Odkręcamy śrubę od sworznia to chyba oczywiste:)

2. Jak już mamy swobodny dostęp do sworznia to najlepiej mieć rurkę metalową mocną w którą swobodnie wejdzie nam sworzeń, rurkę podkładamy pod wahacz tak żeby od dołu sworzeń wszedł w tą rurkę i podpieramy czymś o ziemie tą rurkę.

3.od góry najlepiej mieć znowu rurkę która nachodzi na czop sworznia i młotkiem go wybijamy.

4. Najgorzej jest wbić nowy sworzeń, tu znowu najlepiej mieć rurkę ale taką do której już nie mieści się sworzeń, tylko taką gdzie na rancie rurki opiera nam się sworzeń, jak już mamy rurkę na której opiera nam się sworzeń to podkładamy to pod wahacz ze sworzniem, najlepiej tak podłożyć coś pod tą rurkę rzeby wahacz był prosto, nie na ukos bo nam się sworzeń będzie przekaszał przy wbijaniu.

5. Jak już wszystko mamy przygotowane i ustawione to bierzemy rurkę którą używaliśmy w punkcie nr. 2 w którą wejdzie sworzeń, od góry wahacza przykładamy tą rurkę i wbijamy młotkiem wachacz w nowy sworzeń, który jest podparty od ziemi rurką.

 

Mniej więcej tak to wygląda, najdłużej zajeło mi dopasowanie narzędzi (rurek) do tego, samo wyjęcie i włożenie to 15 minut roboty, ja używałem rurki ale też może być duży klucz nasadowy, trzeba kombinować co idealnie pasuję średnicą.

Sorka jak nie za zrozumiałe to jest ale bez zdjęć to ciężko opisać,

Uwaga !!! Jeśli nigdy tego nie robiłeś lub nie czujesz się na siłach to lepiej odpuść bo może się okazać że stary sworzeń wyjmiesz ale nowego za cholerę nie wciśniesz na miejsce :notacrook:

 

Jeszczę dopiszę że wszystkie rurki które używałem miały około 15-20cm. długości.

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, zmysł techniczny jest, po prostu znajomy który robi z renówkami mówił że bez prasy się nie da (a na forum nie znalazłem 100% potwierdzenia że się da), ale tak myślałem że chętnie by się tym zajął ...

to teraz mam ciekawszy problem, bo u Ciebie śruba w zwrotnicy bez problemu puściła? ja chciałem się dobrać do tego przed chwilą, ale mimo iż mam dużo siły to śruba nawet nie drgnęła a auto prawie z kobyłki spadło :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie śruba bez problemu puściła, spryskaj jakimś wd40 i zostaw na troche.

Połowe warsztatów tak to robi bez prasy :notacrook:

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania lub coś jest dla ciebie niezrozumiałe to śmiało pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!