Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Czego to jest wymiar.Ja wymieniałem w sobotę ale mam Scenica i gościu w sklepie mi mówił że różnica jest w tych dwóch śrubach,co są do przykręcenia wahacza są 10 i 12.Ale dał mi na 12 bo tak mu się zdawało że do Scenica będzie pasować i trafił.Weż paragon zawsze możesz zamienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 lub 18 to średnica sworznia, który wchodzi w zwrotnicę. Wymiar w mm. Wydaje mi się, że w megane 2 jest 18mm, bo kiedyś sworzeń z dwójki sprzedający chciał mi sprzedać do mojej "jedynki", gdzie średnica wynosi 16mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co są do przykręcenia wahacza są 10 i 12

Zgadza się i jest to prawda w Twoim Scenicu I PhII natomiast kolega airbites ma Megane II phII, a tam sworzeń jest wciskany, a nie przykręcany.

Kolega pyta o średnicę sworznia, który wchodzi w zwrotnicę.

Na przyszłość proponuję patrzeć gdzie się pisze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Średnica 16mm była montowana do pierwszych meganek II przez około pół roku, później wszystkie miały18 mm.

Zgadza się w megance II sworzeń jest wciskany, teoretycznie trzeba zdejmować wahacz i na prasie go wciskać :!: ja to opanowałem bez zdejmowania wahacza i ostatnio wymieniłem w godzinkę :!: Niestety muszę jeszcze jeden wymienić i tu powinno pójść już dużo szybciej :!:

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dniach będę wymieniał u siebie to postaram się zrobić tutorial.

Postaram się na razie napisać w skrócie.

1. Odkręcamy śrubę od sworznia to chyba oczywiste:)

2. Jak już mamy swobodny dostęp do sworznia to najlepiej mieć rurkę metalową mocną w którą swobodnie wejdzie nam sworzeń, rurkę podkładamy pod wahacz tak żeby od dołu sworzeń wszedł w tą rurkę i podpieramy czymś o ziemie tą rurkę.

3.od góry najlepiej mieć znowu rurkę która nachodzi na czop sworznia i młotkiem go wybijamy.

4. Najgorzej jest wbić nowy sworzeń, tu znowu najlepiej mieć rurkę ale taką do której już nie mieści się sworzeń, tylko taką gdzie na rancie rurki opiera nam się sworzeń, jak już mamy rurkę na której opiera nam się sworzeń to podkładamy to pod wahacz ze sworzniem, najlepiej tak podłożyć coś pod tą rurkę rzeby wahacz był prosto, nie na ukos bo nam się sworzeń będzie przekaszał przy wbijaniu.

5. Jak już wszystko mamy przygotowane i ustawione to bierzemy rurkę którą używaliśmy w punkcie nr. 2 w którą wejdzie sworzeń, od góry wahacza przykładamy tą rurkę i wbijamy młotkiem wachacz w nowy sworzeń, który jest podparty od ziemi rurką.

 

Mniej więcej tak to wygląda, najdłużej zajeło mi dopasowanie narzędzi (rurek) do tego, samo wyjęcie i włożenie to 15 minut roboty, ja używałem rurki ale też może być duży klucz nasadowy, trzeba kombinować co idealnie pasuję średnicą.

Sorka jak nie za zrozumiałe to jest ale bez zdjęć to ciężko opisać,

Uwaga !!! Jeśli nigdy tego nie robiłeś lub nie czujesz się na siłach to lepiej odpuść bo może się okazać że stary sworzeń wyjmiesz ale nowego za cholerę nie wciśniesz na miejsce :notacrook:

 

Jeszczę dopiszę że wszystkie rurki które używałem miały około 15-20cm. długości.

Edytowane przez Malix7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jasne, zmysł techniczny jest, po prostu znajomy który robi z renówkami mówił że bez prasy się nie da (a na forum nie znalazłem 100% potwierdzenia że się da), ale tak myślałem że chętnie by się tym zajął ...

to teraz mam ciekawszy problem, bo u Ciebie śruba w zwrotnicy bez problemu puściła? ja chciałem się dobrać do tego przed chwilą, ale mimo iż mam dużo siły to śruba nawet nie drgnęła a auto prawie z kobyłki spadło :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie śruba bez problemu puściła, spryskaj jakimś wd40 i zostaw na troche.

Połowe warsztatów tak to robi bez prasy :notacrook:

Jakbyś miał jeszcze jakieś pytania lub coś jest dla ciebie niezrozumiałe to śmiało pisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!