Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chyba Scenic będzie w rodzinie :)


macabra80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Jestem w trakcie zmiany auta i między innymi Scenic II też jest w stawce. Generalnie poruszamy się "wokół komina" i czasem weekendowy wypad. Obecnie jeździmy Mondeuszem kombi 2002r. 2.0 TDCi i chcemy zmienić na mniejsze (krótsze bo dla małżowiny mondek za długi) rodzina 2+2. Narazie wyleczyłem się z primery P12 :!: . Teraz na widelcu jest renault scenic 2 lub megane 2 w hatchbacku z większym naciskiem na scenica. Co do motoru to mam dylemat diesel ok ale rozsądek przemawia za PB. Chciałbym uzyskac od Was info w których jednostkach ON jest DPF co by ewntualnie zmniejszyć koszty eksploatacji i czy podzespoły są od Delphi? W grę wchodzi rocznik 03/05 jak chodźby toto http://otomoto.pl/renault-scenic-C28286876.html ,bez wała przebieg sprawdzony po VINie w salonie Renault 30 kkm temu wymieniony rozrząd, płyny itp na bierząco, jedyny mankament nie działający wyswietlacz radio i termometr z tego co mówił (droga ewentualna naprawa?) a pozatym podobno OK, tylko gościu nie wiedział czy ma DPFa dziwne troche, w piątek jedziemy obejrzeć. Jest też opcja w PB http://otomoto.pl/re...-C28025008.html tylko ten przebieg no cóż komis :!:

Edytowane przez macabra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zaglądania w oferty- jazda w koło komina i DELPHI w dieslu to zdecydowanie benzynka. Dieselek dopiero po liftingu 106 KM, gdzie DELPHI już nie stosowano ale to i cena wyższa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Bardzo ładne autko. Jak dla mnie godne zainteresowania. Może jest kilka niuansów, jakichś drobnych rzeczy:

-spód przedniego zderzaka, tak jakby coś urwane. To chyb powinno być na całej długości zderzaka, widać, że wisi;

-schowek na okulary nie domyka się;

-brak zaślepki trójkątnej na ramieniu prawej wycieraczki;

-naklejka na lewym progu jest, na prawym może też ale nie widać na zdjęciu;

-brak podwieszanej półki w bagażniku;

-brak dywaników na nogi;

-nie ma podgrzewanej przedniej szyby;

Ogólnie auto ma bardzo bogate wyposażenie (trzeba tylko sprawdzić czy wszytko działa jak należy).

Co do wyświetlacza to jest to częsta usterka w tych autach. Jednak ogólnie od usterek elektronicznych w renówkach są odpowiedni spece http://www.el-cars.pl. Ta więc problemów z naprawą być nie powinno (a koszt według cennika 100-250zł).

W tym silniku bym się spodziewał słynnego filtru FAP. Chociaż nie wiem czy w 130 KM we wszystkich były montowane (wiem, że 120 KM występowały też bez FAPa). Łatwo to sprawdzić: znajduje się on pomiędzy katalizatorem a silnikiem. Jeśli przed samym silnikiem jest dodatkowe "zgrubienie" na rurze (taka puszka) to jest FAP. (dobrze gdyby ktoś to potwierdził, że tak jest, bo ja to opisuje z tego co słyszałem).

Jak już będziesz na oględzinach to posprawdzaj wszytko i będzie jasne co i jak. A i jeszcze brak w ogóle zdjęcia pod maską. Też zaglądnij co tam "siedzi".

 

2.

Co tu dużo mówić. Według mnie nie warto się interesować. Pokrótce:

-w przebieg nie ma co wierzyć;

-na 3 zdjęciu widać inny odcień zderzaka, brak elementów maskujących (wzdłuż zderzaka) po maską;

-lewe tylne nadkole, ta jakby był malowany;

-wnętrze jak wysmarowane, fatalnie to wygląda;

-urwana rączka regulacji wysokości fotela kierowcy;

-świeci się SERVICE, jest nawet jakiś komunikat, ale nie rozpoznaje co to może być. Może ktoś rozpozna;

-brak systemu kontroli trakcji ESP/ASR;

-w ogóle jak gość stara się przekonać w opisie o bez awaryjności i idealnym stanie auta, śmieszne;

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z damiar z jednym wyjątkiem - drugi ma ESP - poznać po wyłaczniku.

Ale dodam, że na ostatnim zdjęciu wisi jakiś kabel z podsufitki - i ogólnie ja bym go odpuścił sobie także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo to sprawdzić: znajduje się on pomiędzy katalizatorem a silnikiem. Jeśli przed samym silnikiem jest dodatkowe "zgrubienie" na rurze (taka puszka) to jest FAP. (dobrze gdyby ktoś to potwierdził, że tak jest, bo ja to opisuje z tego co słyszałem).

NIE POTWIERDZAM.

Miejsca katalizatora w tych silnikach jest zaraz za kolektorem (za silnikiem) a FAP jeśli jest, to jest pod autem, jako okrągła puszka na początku rury wydechowej. Jest ZA katalizatorem.

Na szkicach poniżej oznaczona jako DPF

post-2372-0-43096500-1363198811_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z damiar z jednym wyjątkiem - drugi ma ESP - poznać po wyłaczniku.

Faktycznie, masz racje. Z rozpędu napisałem o ESP/ASR, a tak naprawdę chciałem napisać, że brak tempomatu.

damiar skąd wiesz ze ten pierwszy nie ma ogrzewanej przedniej szyby ??

Takiej opcji w ogóle nie było, nawet w polifowych (oczywiście mam tu na myśli takie rozwiązanie jak dla szyby tylnej). Było to już kilka razy wałkowane, że sprzedawcy trochę źle to interpretują. Może mają na myśli funkcję "dobra widoczność" z dodatkowymi grzałkami w nawiewie.

 

Kolego gojgien, dzięki za sprostowanie. Jednak źle to napisałem położenie tego filtru, ale mniej więcej to miałem na myśli, że jest od spodu i można go chyba zobaczyć nawet nie koniecznie z kanału ale po prostu patrząc od tyłu za autem na kolanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!