Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Chyba Scenic będzie w rodzinie :)


macabra80

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szanowne grono.

Jestem w trakcie zmiany auta i między innymi Scenic II też jest w stawce. Generalnie poruszamy się "wokół komina" i czasem weekendowy wypad. Obecnie jeździmy Mondeuszem kombi 2002r. 2.0 TDCi i chcemy zmienić na mniejsze (krótsze bo dla małżowiny mondek za długi) rodzina 2+2. Narazie wyleczyłem się z primery P12 :!: . Teraz na widelcu jest renault scenic 2 lub megane 2 w hatchbacku z większym naciskiem na scenica. Co do motoru to mam dylemat diesel ok ale rozsądek przemawia za PB. Chciałbym uzyskac od Was info w których jednostkach ON jest DPF co by ewntualnie zmniejszyć koszty eksploatacji i czy podzespoły są od Delphi? W grę wchodzi rocznik 03/05 jak chodźby toto http://otomoto.pl/renault-scenic-C28286876.html ,bez wała przebieg sprawdzony po VINie w salonie Renault 30 kkm temu wymieniony rozrząd, płyny itp na bierząco, jedyny mankament nie działający wyswietlacz radio i termometr z tego co mówił (droga ewentualna naprawa?) a pozatym podobno OK, tylko gościu nie wiedział czy ma DPFa dziwne troche, w piątek jedziemy obejrzeć. Jest też opcja w PB http://otomoto.pl/re...-C28025008.html tylko ten przebieg no cóż komis :!:

Edytowane przez macabra80
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bez zaglądania w oferty- jazda w koło komina i DELPHI w dieslu to zdecydowanie benzynka. Dieselek dopiero po liftingu 106 KM, gdzie DELPHI już nie stosowano ale to i cena wyższa.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.

Bardzo ładne autko. Jak dla mnie godne zainteresowania. Może jest kilka niuansów, jakichś drobnych rzeczy:

-spód przedniego zderzaka, tak jakby coś urwane. To chyb powinno być na całej długości zderzaka, widać, że wisi;

-schowek na okulary nie domyka się;

-brak zaślepki trójkątnej na ramieniu prawej wycieraczki;

-naklejka na lewym progu jest, na prawym może też ale nie widać na zdjęciu;

-brak podwieszanej półki w bagażniku;

-brak dywaników na nogi;

-nie ma podgrzewanej przedniej szyby;

Ogólnie auto ma bardzo bogate wyposażenie (trzeba tylko sprawdzić czy wszytko działa jak należy).

Co do wyświetlacza to jest to częsta usterka w tych autach. Jednak ogólnie od usterek elektronicznych w renówkach są odpowiedni spece http://www.el-cars.pl. Ta więc problemów z naprawą być nie powinno (a koszt według cennika 100-250zł).

W tym silniku bym się spodziewał słynnego filtru FAP. Chociaż nie wiem czy w 130 KM we wszystkich były montowane (wiem, że 120 KM występowały też bez FAPa). Łatwo to sprawdzić: znajduje się on pomiędzy katalizatorem a silnikiem. Jeśli przed samym silnikiem jest dodatkowe "zgrubienie" na rurze (taka puszka) to jest FAP. (dobrze gdyby ktoś to potwierdził, że tak jest, bo ja to opisuje z tego co słyszałem).

Jak już będziesz na oględzinach to posprawdzaj wszytko i będzie jasne co i jak. A i jeszcze brak w ogóle zdjęcia pod maską. Też zaglądnij co tam "siedzi".

 

2.

Co tu dużo mówić. Według mnie nie warto się interesować. Pokrótce:

-w przebieg nie ma co wierzyć;

-na 3 zdjęciu widać inny odcień zderzaka, brak elementów maskujących (wzdłuż zderzaka) po maską;

-lewe tylne nadkole, ta jakby był malowany;

-wnętrze jak wysmarowane, fatalnie to wygląda;

-urwana rączka regulacji wysokości fotela kierowcy;

-świeci się SERVICE, jest nawet jakiś komunikat, ale nie rozpoznaje co to może być. Może ktoś rozpozna;

-brak systemu kontroli trakcji ESP/ASR;

-w ogóle jak gość stara się przekonać w opisie o bez awaryjności i idealnym stanie auta, śmieszne;

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z damiar z jednym wyjątkiem - drugi ma ESP - poznać po wyłaczniku.

Ale dodam, że na ostatnim zdjęciu wisi jakiś kabel z podsufitki - i ogólnie ja bym go odpuścił sobie także.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwo to sprawdzić: znajduje się on pomiędzy katalizatorem a silnikiem. Jeśli przed samym silnikiem jest dodatkowe "zgrubienie" na rurze (taka puszka) to jest FAP. (dobrze gdyby ktoś to potwierdził, że tak jest, bo ja to opisuje z tego co słyszałem).

NIE POTWIERDZAM.

Miejsca katalizatora w tych silnikach jest zaraz za kolektorem (za silnikiem) a FAP jeśli jest, to jest pod autem, jako okrągła puszka na początku rury wydechowej. Jest ZA katalizatorem.

Na szkicach poniżej oznaczona jako DPF

post-2372-0-43096500-1363198811_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z damiar z jednym wyjątkiem - drugi ma ESP - poznać po wyłaczniku.

Faktycznie, masz racje. Z rozpędu napisałem o ESP/ASR, a tak naprawdę chciałem napisać, że brak tempomatu.

damiar skąd wiesz ze ten pierwszy nie ma ogrzewanej przedniej szyby ??

Takiej opcji w ogóle nie było, nawet w polifowych (oczywiście mam tu na myśli takie rozwiązanie jak dla szyby tylnej). Było to już kilka razy wałkowane, że sprzedawcy trochę źle to interpretują. Może mają na myśli funkcję "dobra widoczność" z dodatkowymi grzałkami w nawiewie.

 

Kolego gojgien, dzięki za sprostowanie. Jednak źle to napisałem położenie tego filtru, ale mniej więcej to miałem na myśli, że jest od spodu i można go chyba zobaczyć nawet nie koniecznie z kanału ale po prostu patrząc od tyłu za autem na kolanach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!