Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Elektryczne lusterka.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Chciałem się zapytać czy jest możliwość żeby gdzieś ustawić aby po otworzeniu drzwi kierowcy obojętnie czy pociągając za klamkę albo z karty HF rozkładały się obydwa lusterka? Jak się otworzy drzwi od strony kierowcy to rozkłada się tylko lusterko kierowcy. To samo od strony pasażera. Nigdy obydwa. Sporo czasu jeżdżę sam i głupota jest latać dookoła samochodu i otwierać drzwi żeby się lusterka rozłożyły albo przełączać na pokrętle.

Druga sprawa czy da się je zamykać z karty przy zamykaniu samochodu tak jak np z domykaniem szyb? Żeby pokrętło cały czas przełączone było na dół a nie za każdym razem jak się skończy jazde samemu je składać. Niby pierdoła ale jaka wygodna.

Pozdrawiam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sporo czasu jeżdżę sam i głupota jest latać dookoła samochodu i otwierać drzwi żeby się lusterka rozłożyły albo przełączać na pokrętle.

Jeśli masz na pokrętle ustawione składanie, to tylko wtedy przy otwieraniu drzwi lusterko się otwiera, by go drzwiami nie urwać, albo by drzwi nie porysowało. Wtedy też tylko działa automatycznie. Bezsensem jest bieganie wkoło auta, bo po otwarciu i zamknięciu tych drzwi pasażera, prawe lusterko i tak się złoży. (nadal masz pokrętło w pozycji składanie)

Obydwa się rozkładają tylko wtedy jak ręcznie zasterujesz pokrętłem. Tak to jest fabrycznie i bez przeróbek nie zmienisz działania.

Lusterka działają automatycznie tylko w momencie jak zamek jest odblokowany i czujnik w zamku odczyta, że drzwi są otwierane, (rozkładają się) albo na powrót zamknięte. (ponownie się składają)

Mnie się udało przypadkowo zmienić to działanie na takie jak sobie wymyśliłeś, kiedy zbudowałem dodatkowe sterowanie składaniem lusterek z karty, uzależniając je od blokowania centralnego zamka. Mając układ jaki zrobiłem i pozycję sterowanie fabryczne, lusterka rozkładają się obydwa po otwarciu drzwi kierowcy i po ich zamknięciu znowu obydwa się składają, jeśli nadal pokrętło mam na składanie ustawione. To ta funkcja której Ty poszukujesz, a ja uważam za niepotrzebną. Szkoda prądu i 2 kiwnięć prawego lusterka skoro prawe drzwi nie są otwierane. ( obecnie mam cały czas na automat mojego wykonania i tym sposobem nie mam z tym problemów, aczkolwiek wiem, że tak to będzie działało jak na ustawienie fabryczne przełączę)

Powyższe jest także odpowiedź na Twoje drugie pytanie. Jest taka możliwość, a opis działania, budowy, schematy, potrzebne części, oraz zdjęcia i filmiki jak to działa znajdziesz w downloadzie w przygotowanym przeze mnie manualu. Chyba nadal jest w polecanych, więc łatwo go znaleźć.

jeszcze się nikt nie chwalił że sobie to zabudował, więc na razie chyba mam jedynego Sceniola w kraju z lusterkami sterowanymi z karty albo układu HF. (a przynajmniej na tym forum)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gojgien podepnę się do tematu.

Schemat Twojego autorstwa mam ściągnięty i na wiosnę planuję przed garażem podłubać przy elektryce, wcześniej montując cały układ sterujący.

Postaram się podczas montażu zrobić jakieś foty... Nie wiem czy układ nie zostanie lekko zmieniony, bo mój teść, który rzucił na to okiem, powiedział, że to "może być ciut lepsze" (cokolwiek to znaczy).

Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko ewentualnym poprawkom...

W każdym razie dołączę niebawem do grona posiadaczy scenioli z automatycznymi lusterkami :notacrook:

 

Mateuszj87

Jak wspomniał Gojgien, przy otwieraniu drzwi rozkłada się tylko jedno lusterko (posiada w dolnej części obudowy czujnik zbliżeniowy). Po zamknięciu drzwi składa się z powrotem, dopóki nie przekręcisz pokrętła sterującego.

Jako, iż czytałem, że owe pokrętła są dość słabej jakości i ktoś składa regularnie lusterka, uważam, że inwestycja w układ autorstwa Gojgiena ma jak najbardziej uzasadnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy otwieraniu drzwi rozkłada się tylko jedno lusterko (posiada w dolnej części obudowy czujnik zbliżeniowy).

Lusterka nie posiadają takich czujników. Informacja że drzwi są otwierane i dane lusterko musi się otworzyć jest pobierana z zamka danych drzwi. Ten sam, który wzbudza zapalenie oświetlenia w środku.

Mam nadzieję, że nie masz nic przeciwko ewentualnym poprawkom...

Absolutnie nie mam.... Jedyny wymóg, to przy powielaniu opisu na innych forach, wymagam by w opisie linkować do tematu z tego forum i nie zapominać kto faktycznie był prekursorem i pomysłodawcą projektu. Jak wspominam w swoim opisie, ja też na pracy innych bazowałem.

Swoją drogą jestem ciekaw co jeszcze z tego można wycisnąć i jak ulepszyć.

Moje obecne potrzeby to spełnia, a i nie komplikowałem, by praktycznie dla wszystkich było wykonalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie (nie kopałem w lusterkach tak głeboko) co jest w dolnej części obudowy tychże? Odpływ wody?

Wyglądało mi to na czujniki zbliżeniowe, ale jeszcze słabo znam swoje auto.

Miałem problem z rozkładaniem lusterek i pomogło dopiero rozebranie i smarowanie elementów w dolnej części (a nie psikanie preparatem typu WD40 w otwór, w którym idzie wiązka, jak było to opisane w jednym z tematów).

Co do przeróbek i ulepszeń - nie mam pojęcia co można zrobić lepiej, jak przyjdzie już czas montażu to dowiem się czy będę robił dokładnie wg Twojego opisu czy też z pewnymi zmianami... Nie jestem elektronikiem i słabo znam temat, dlatego pozostawiam to teściowi.

Na inne fora nie zamierzam wrzucać, trzymam się aktywnie tego jednego ze względu na ludzi, którzy są na nim obecni oraz na merytoryczna zawartość tematów poświęconych naszym samochodom. Gdybym jednak pokusił się o wrzucenie tutoriala gdzieś poza to forum, na pewno będzie w nim informacja na temat autora. Szanuję pracę i wysiłek innych włożony w opisy oraz czas, jaki poświęcili przygotowując swoje prace. Mam nadzieję sporo nauczyć się właśnie z tego miejsca i lepiej poznać auto, którym jeżdżę.

Pozdrawiam :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, w takim razie (nie kopałem w lusterkach tak głeboko) co jest w dolnej części obudowy tychże?

W prawym wystaje czujnik od pomiaru temperatury zewnętrznej w lewym zazwyczaj jest dziurka na coś podobnego do tegoż czujnika. Może planowali dla angoli tam czujniki umieszczać??? Może na na inny rynek gdzie miało to byc odwrotnie jak w europejskiej wersji??? Nie mam pojęcia.

Co do przeróbek i ulepszeń - nie mam pojęcia co można zrobić lepiej, jak przyjdzie już czas montażu to dowiem się czy będę robił dokładnie wg Twojego opisu czy też z pewnymi zmianami... Nie jestem elektronikiem i słabo znam temat, dlatego pozostawiam to teściowi.

Jak coś będziesz wiedział chętnie o tym przeczytam, zawsze takie info może być dodatkową inspiracją.. Właśnie na wykrytym przez kol DrNo sygnale sterującym zamkami, jaki także do składania lusterek zastosowałem, obecnie jest budowany projekt zdalnego składania dachu w megane II CC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!