Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poradnik (Tutorial) wymiana sworznia bez zdejmowania wahacza


Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Witajcie

Jak widać jestem tu świeży jak bułka z piekarni o 5 rano, ale nie w tym sprawa.

Mianowicie dziś mam zamiar wymienić sworznie wahaczy i teraz pytanie czy ktoś z was miał do czynienia z częściami firmy SWAG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.Co do cześci firmy SWAG to nie miałem do czynienia,ja wymieniłem sworzeń wahacza w mojej megi po przejechaniu 160000km prawa strona firmy DELPHI.Przejechałem 12oookm i widzę że będę musiał ponownie wymieniać bo mam identyczne objawy jak wcześniej,wszystko było robione w warsztacie na aucie bez ściągania wahacza.Moje auto jeżdzi tylko po polskich drogach ,i była to pierwsza naprawa związana z zawieszeniem,auto kupione w salonie.

Edytowane przez zbymasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka

Rewelacyjny manual..w mojej Megi wyciekło trochę oleju przekładniowego po rozpięciu drążka kierowniczego-bez tego ni rusz..Warto mieć ze sobą końcówki drążków na wymiane

Pozdrawiam

P>S Sworzen SWAG -pasował idealnie.. 40 pln

lapka2.gif

Regulamin pkt.5.6 - pl-literki Aston76

Edytowane przez tas2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dla tych użytkowników co jeszcze sami nie wymieniali sworznia wahacza załączam rysunek jak powinien wyglądać pomocny przyrząd.

Głownie chodzi o średnice zastosowanych rurek lub tulei.

Na rysunku naszkicowałem zasadę wybijania zużytego sworznia i zakładania nowego. Przy zakładaniu nowego należy zwrócić uwagę by nie przekosić sworznia przy nabijaniu wahacza. Po prostu należy delikatnie pobijać pobijakiem z każdej strony sworznia i kontrolować czy równomiernie nachodzi na wahacz.

post-4670-0-50837400-1394963703_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 miesiące temu...

Witam

Postanowiłem sam sobie wymienić sworznie przy pomocy tego tutorialu - wcześniej sam też sporo prac wykonywałem przy innych swoich samochodach, więc uważałem że nie powinno byc problemu.

Przygotowałem odpowiednie narzędzia i rurki i oczywiście zakupiłem sworznie sztuk 2 aby wymienić od razu z obydwu stron.

 

Punkt 1 wykonany

Punkt 2 wykonany

 

Nie potrafię przejść do punktu 3 aby wybić sworzeń z wahacza bo nie umiem wyjąć starego sworznia który siedzi w zwortnicy.

Kombinowałm na wszystkie sposoby, Brechą, podpierałem drugim podnośnikiem zwortnicę i nie chce wyjść.

Pomóżcie, od wczoraj auto stoi mi na deskach a potrzebuję go na piątek.

JAk na złość sąsiad mechanik pojechał na wakacje i klops.

Odkręciłem potem śrubę z końcówki drążka kierowniczego (pewnie trzeba nową której nie kupię i trzeba będzie końcówki wymieniać)

 

dzisiaj znowu się do tego zabrałem i nic - w kaczej d... jestem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podeprzyj zwrotnicę by nie sprężynowało i z góry uderz młotkiem w wahacz ,można też od strony półosi wbić w zwrotnicę kawałek przecinaka by nieco zluzować zacisk,który trzyma sworzeń i dopiero pobijać z góry ,niema opcji by nie wylazło .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

godzina bicia młotkiem i zotstało dopiero widać to wgłęebienie.

nie mam siły na razie.

czy to sie gdzieś nie klinuje??

koła na wprost - lewarkiem z 3-4 centymetry podniosłem zwrotnice.

wydaje mi sie że gdzieś sie ta końcówka klinuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy aby na pewno wybiłeś śrubę mocującą sworzeń w zwrotnicy? W rozcięcie w zwrotnicy wbij szeroki śrubokręt by trochę zelżyc uścisk. Potraktuj sworzeń naftą lub czymś podobnym. I weż załatw większy młotek, musi wyjść. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało się.

Potrzeba było pomocy, robiła się dźwignia i jedna osoba musiał "pchać" na dole zwrotnice aby druga mogła wysunąć wahacz. W pojedynkę na pewno ktoś ma na to sposób ale ja niestety nie fachman.

Wymienione i oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju - zebrane w słoikach.

Pytanie teraz - wlać go czy wymienić na nowy.

I drugie pytanie - jak wlać to gdzie jest korek wlewu.

Jutro będę klocuszki z tyłu wymieniał - tutaj też jest tutorial służący wymianie klocków z automatycznym ręcznym

Dzięki za odpowiedź i wcześniejsze podpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywiście z przegubu wylało się z 1,5 l oleju

Witam

Z jakiego przegubu, jaki olej?

Coś pomieszałeś :blink: . Pewnie z radości :notacrook: po udanej wymianie sworznia.

Domyślam się, że wyszła ci półośka ze skrzyni i wyciekł olej.

Korek wlewu masz z boku skrzyni, uzupełniasz strzykawką z wężykiem.

Przypuszczam, że masz skrzynie o symbolu JH3, tu masz pokazane dokładnie:

Skrzynia - Klik

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!