Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy TCe130KM - nowy silnik


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

niestety nie mam pod ręką ale proponuję zapytać wujka gogle :(.

pozwolisz, że zaktualizuję listę silników Renault:

2.0 16v TCe 180190KM, (zwiększono moc)

1.2 TCe 115KM, od 2012

1.4 TCe 130KM, od 2012 - silnik wycofany

1.2 TCe 130 KM, od kwietnia 2013r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP też już powinno być na porządku dziennym bez znaczenia jaką wersję wyposażenia weźmiemy.

Oczywiście racja, tylko zeby w tym zapale nie wpadli na pomysł żeby nie było możliwości dezaktywacji... W swoim już przerabiałem jazdę w ekstremalnych warunkach śniegowych gdzie ESP/ASR tak mi kastrował samochód że nie byłem w stanie ruszyć ze skrzyżowania, jak to dziadowstwo sobie odłączyłem do startu to z poślizgiem kół byłem w stanie ruszyć dużo szybciej, sprawniej i bezpiecznie opuścić skrzyżowanie.

 

A wracając do meritum, wszystko pięknie, Renault wprowadzi nowy silnik 1.6 TCE 180 KM tylko mam jakieś dziwne obawy że do Scenika III lub nawet i IV ten silnik nie trafi... Więc wybór mam między 1.2 TCE :( a 2.0 dci czyli to czego raczej nie chcę... Znakiem tego coraz bardziej skłaniam się do Kia Carens 2.0 166 KM... Na razie to i tak akademicki spór, ale widze że samochody z rombem w moim przypadku odpadają.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zarąbiście... W chwili obecnej mam 270 Nm przy 3250 obr/min, tamten będzie miał w kompletacji 200 KM 240 Nm w szerokim zakresie obrotów (1750-5600). Ładnie, za to moc maksymalna osiągana przy dużo wyzszych obrotach. Mam dojmujace przeczucie ze ten silnik mi nie podejdzie, a obawiam się że jak trafi do SIII to przy dobrych wiatrach zdławią go do 130 KM... Wspominana przeze mnie KIA ma z silnika o pojemnosci 2000 ccm 166 KM i 210 Nm ale przy 4700 obr/min. Wyżej niż mam obecnie, ale w podejrzewam że i tak bedzie sympatyczniejszy w obcowaniu dzięki wiekszej pojemności. Bo wykręcone do 130 KM 1.4 TCE do mnie nie przemawiało :(

 

No i zdanie w którym jednym tchem wymieniają downsizing i mniejsze zużycie paliwa...

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab jak mam mówić ciepło o marce gdy zmuszają mnie albo do zalogowania się do diesla co nie do końca mi pasuje albo do sporego samochodu jakim jest Grand Scenic III próbuja pakować benzynowy silnik od kosiarki? I to w imię jakichś wydumanych idei. O ile w przypadku MIII można powybierać między dostępnymi silnikami benzynowymi to w kwestii SIII żałość ściska mi gardło... 1.6 16V, 1.2 TCE, 2.0 16V CVT i na tym koniec póki co. Konkurencja wiele lepiej sie nie prezentuje, jedyna KIA nie ma silnika dowsizingowego w dużej skorupie a jak zaczynam porównywać ich ceny benzynowego Carensa do 2.0 dci w GSIII to coraz cieplej myślę o KIA.

 

Jak na razie kończy mi się leasing Cichociemnego i po wykupie o ile nie rozleci sie w nim coś bardzo drastycznie to zatrzymam go jakieś 4-5 lat. Żony krótki póki co do 100000 km dobija (od nowości) więc jako drugi samochód w domu wytrwa jeszcze sporo lat (specjalnych problemów nie sprawia). A co będzie następnego? Może i Renault o ile trochę się opamiętają, ale wrażenie z SIIIphI jeżeli chodzi o jakość wykończenia i materiały we wnętrzu to nie było najlepsze biorąc pod uwagę cenę takiego samochodu jako nowego.

 

baciuś oczywiście że się nie dogodzi wszystkim, ale jeżeli jestem stawiany pod ścianą że albo 1.2 TCE albo żadna inna benzyna (w pewnym momencie powyżej Expression nawet 1.6 16V nie był już dostępny) to juz chyba nie jest normalne działanie.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w ramach uzupełnienia gamy silników Renault:

 

2.0 16v TCe 180190KM, (zwiększono moc)

 

Z tego co wyczytałem w necie oba silnik 180 i 190KM będą dostępne - w zależności od kraju + oczywiście 220KM dostępny obecnie dla wersji o tajemniczej nazwie Megane GT220 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ten "nowy" 1.6 to nie jest czasem ten sam silnik który jest u Nissana?

 

nie chce mi się wierzyć ze 1.2tce potrzebuje aż 20s żeby rozbujać się od 60 do 100km/h skoro obecne 1.4 robi to w niecałe 8s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!