Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Nowy TCe130KM - nowy silnik


grzes74

Rekomendowane odpowiedzi

niestety nie mam pod ręką ale proponuję zapytać wujka gogle :(.

pozwolisz, że zaktualizuję listę silników Renault:

2.0 16v TCe 180190KM, (zwiększono moc)

1.2 TCe 115KM, od 2012

1.4 TCe 130KM, od 2012 - silnik wycofany

1.2 TCe 130 KM, od kwietnia 2013r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ESP też już powinno być na porządku dziennym bez znaczenia jaką wersję wyposażenia weźmiemy.

Oczywiście racja, tylko zeby w tym zapale nie wpadli na pomysł żeby nie było możliwości dezaktywacji... W swoim już przerabiałem jazdę w ekstremalnych warunkach śniegowych gdzie ESP/ASR tak mi kastrował samochód że nie byłem w stanie ruszyć ze skrzyżowania, jak to dziadowstwo sobie odłączyłem do startu to z poślizgiem kół byłem w stanie ruszyć dużo szybciej, sprawniej i bezpiecznie opuścić skrzyżowanie.

 

A wracając do meritum, wszystko pięknie, Renault wprowadzi nowy silnik 1.6 TCE 180 KM tylko mam jakieś dziwne obawy że do Scenika III lub nawet i IV ten silnik nie trafi... Więc wybór mam między 1.2 TCE :( a 2.0 dci czyli to czego raczej nie chcę... Znakiem tego coraz bardziej skłaniam się do Kia Carens 2.0 166 KM... Na razie to i tak akademicki spór, ale widze że samochody z rombem w moim przypadku odpadają.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no, zarąbiście... W chwili obecnej mam 270 Nm przy 3250 obr/min, tamten będzie miał w kompletacji 200 KM 240 Nm w szerokim zakresie obrotów (1750-5600). Ładnie, za to moc maksymalna osiągana przy dużo wyzszych obrotach. Mam dojmujace przeczucie ze ten silnik mi nie podejdzie, a obawiam się że jak trafi do SIII to przy dobrych wiatrach zdławią go do 130 KM... Wspominana przeze mnie KIA ma z silnika o pojemnosci 2000 ccm 166 KM i 210 Nm ale przy 4700 obr/min. Wyżej niż mam obecnie, ale w podejrzewam że i tak bedzie sympatyczniejszy w obcowaniu dzięki wiekszej pojemności. Bo wykręcone do 130 KM 1.4 TCE do mnie nie przemawiało :(

 

No i zdanie w którym jednym tchem wymieniają downsizing i mniejsze zużycie paliwa...

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robpab jak mam mówić ciepło o marce gdy zmuszają mnie albo do zalogowania się do diesla co nie do końca mi pasuje albo do sporego samochodu jakim jest Grand Scenic III próbuja pakować benzynowy silnik od kosiarki? I to w imię jakichś wydumanych idei. O ile w przypadku MIII można powybierać między dostępnymi silnikami benzynowymi to w kwestii SIII żałość ściska mi gardło... 1.6 16V, 1.2 TCE, 2.0 16V CVT i na tym koniec póki co. Konkurencja wiele lepiej sie nie prezentuje, jedyna KIA nie ma silnika dowsizingowego w dużej skorupie a jak zaczynam porównywać ich ceny benzynowego Carensa do 2.0 dci w GSIII to coraz cieplej myślę o KIA.

 

Jak na razie kończy mi się leasing Cichociemnego i po wykupie o ile nie rozleci sie w nim coś bardzo drastycznie to zatrzymam go jakieś 4-5 lat. Żony krótki póki co do 100000 km dobija (od nowości) więc jako drugi samochód w domu wytrwa jeszcze sporo lat (specjalnych problemów nie sprawia). A co będzie następnego? Może i Renault o ile trochę się opamiętają, ale wrażenie z SIIIphI jeżeli chodzi o jakość wykończenia i materiały we wnętrzu to nie było najlepsze biorąc pod uwagę cenę takiego samochodu jako nowego.

 

baciuś oczywiście że się nie dogodzi wszystkim, ale jeżeli jestem stawiany pod ścianą że albo 1.2 TCE albo żadna inna benzyna (w pewnym momencie powyżej Expression nawet 1.6 16V nie był już dostępny) to juz chyba nie jest normalne działanie.

Edytowane przez pizza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja w ramach uzupełnienia gamy silników Renault:

 

2.0 16v TCe 180190KM, (zwiększono moc)

 

Z tego co wyczytałem w necie oba silnik 180 i 190KM będą dostępne - w zależności od kraju + oczywiście 220KM dostępny obecnie dla wersji o tajemniczej nazwie Megane GT220 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czy ten "nowy" 1.6 to nie jest czasem ten sam silnik który jest u Nissana?

 

nie chce mi się wierzyć ze 1.2tce potrzebuje aż 20s żeby rozbujać się od 60 do 100km/h skoro obecne 1.4 robi to w niecałe 8s

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!