Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpaleniem wieczorami


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich posiadaczy Renault Megane II.

Mam pewien problem elektryką, w którym mam nadzieję będziecie mi w stanie pomóc.

Mój samochodzik to model z roku 2003, 1.6 16V benzyna.

Od jakiegoś roku, początkowo powiedzmy zdarzało się to raz, później za pół roku, później powiedzmy za na 3 miesiące, a ostatnio już 2 lub 3 dzień z rzędu - nie można odpalić samochodu.

Pragnę zaznaczyć że sytuacja ta ma miejsce tylko i wyłącznie w godzinach późno popołudniowych - wieczornych (w moim odczuciu przy zwiększonej wilgotności – ostatnie 2-3dni przy mrozie), nigdy nie mam tych problemów rano, zawsze kiedy auto nie odpala wieczorem, rano pali bez problemu od kopa. Przez dzień problem nie występuje (sic!)

Po przyciśnięciu start, pojawia się dziwny dźwięk, brzęczenie, jakby przekaźnik nie mógł zaskoczyć, w moim odczuciu z okolic radia/wyświetlacza radia (choć prawdopodobnie dźwięk się może przenosi kanałem klimatyzacji z innego miejsca), rygiel kierownicy puszcza, najlepiej proszę obejrzeć nakręcony film:

 

http://www.youtube.com/watch?v=ALi8LhMAE2Q

 

- Napięcie na akumulatorze zmierzone, akumulator naładowany (następnego ranka odpalił bez problemu).

- W okolicach bezpieczników w środku i modułu 645 nie wymacałem żadnej wilgoci – w progach wiązki również są suchutkie.

- Rozrusznik parę miesięcy temu był wyciągnięty, co się dało zostało przeczyszczone i wydawało się przez 2-3 miesiące że jest ok., niestety.

- W tym tygodniu wybieram się na komputer sczytać co to za błędy w momencie gdy nie odpala, więc postaram się wkrótce napisać.

 

Niezależnie od przedstawionego opiszę jeszcze kilka drobnych problemów z elektryką.

- Problem z czujnikami/guzikami klamek od strony kierowcy, prawdopodobnie dostała się tam woda i będę musiał wymienić. Dzięki koledze z tego forum, w zeszłym roku wymieniłem sam przyciski ale możliwe że coś źle zaizolowałem. Obecnie czasami otwiera a czasami nie, czasem czujnik hand free zadziała, czasem zadziała dopiero po pociągnięciu klamki, ale powiedzmy że ostatnio raczej nie działa klamka – możliwe że komputer wyłączył całą stronę.

- Problem z czujnikiem temperatury zewnętrznej, jakiś czas termometr pokazywał przekłamaną temperaturę, aż któregoś dnia po prostu temperatura zaczęła pokazywać około 50 stopni C na zewnątrz aż wreszcie całkowicie przestał pokazywać temperaturę (spodziewam się że komputer „odpiął” czujnik). Obecnie nie wyświetla się nic w miejscu w którym wcześniej wyświetlała się temperatura.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisałem że wybieram się na komputer w tym tygodniu więc napiszę jak będę wiedział w czym rzecz.

Serwis jednak po kilkunastu sekundach gasnie, a rano gdy odpalam żaden serwis się nie pojawia, auto odpala od kopa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałem moduł wewnątrz kabiny, tego koło akumulatora nie ale tak jak mówisz nie zaszkodzi tam zerknąć.

Spodziewam się właśnie kłopotów z wilgocią. Zobacze jeszcze co komputer powie. Swoją drogą zastanawiam się też nad tym dźwiękiem (jakby przekaźnika) ale tego nie jestem pewien czy ma związek z odpalaniem, muszę jeszcze się jutro przysłuchać ale wydaje mi się że ten przekaźnik ostatnio słychać nadal - nawet jak auto odpala (nie mogę tego odgłosu dokłądnie zlokalizować, czy może to pochodzić gdzieś z okolic motorka do regulacji klap rozprowadzania powietrza w kabicie? - mam nieodparte wrażenie że to odgłos jakiegoś przekaźnika)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie też było słychać "pstrykanie" koło kierownicy (wg mnie koło bezpieczników) + dodatkowo właczał sie wentylator w silniku i nie chciał sie wyłączyć (odpinałem akumulator). U MNIE - WILGOĆ W SKRZYNCE UPC. PRzeczytaj cały mój wcześniejszy post.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i niestety wizyta na komputerze nie rozjaśniła praktycznie nic :/ 13błędów, każdy mający sensowne wytłumaczenie w przeszłości i nie mające nic wspólnego z problemem. Niestety jak na złość palił bez problemu. Nie mam pomysłu gdzie szukać rozwiązania, dobiorę się UPC i dla pewności wyprowadzę sobie przewód od sterowania bendixu, czy w ogóle wystawia napięcie w momencie gdy nie chce odpalic...a tak to przychodzi mi na myśl tylko wilgoć, ale nie wiem gdzie jej szukać skoro wszędzie sucho :/

 

Dodano: 19 mar 2013 - 08:23

Z grubsza błędy jakie zapisał komputer:

- zwarcie do masy czujnika zewnętrznego temperatury

- zwarcie do masy przycisku w drzwiach

- czujnik ciśnienia opon (jeszcze jestem na zimowych felach)

- brak napięcia/odpięcie akumulatora (był wyciągany przy kilku majsterkowaniach)

- położenie paska rozrządu poza zakresem (moja głupota był zapalany na popych - byłem za granica jak mi nie odpalił spod sklepu wieczorem :/)

No i jeden ciekawy typ, który niestety wiem kiedy się mógł zapisać ale może warto na niego zwrócić uwagę.

- błąd od rygla kierownicy (kiedyś zostawiłem auto na maksywalnym skręcie w lewo i przy odpaleniu rygiel się zaciął i nie chciał puścić, pomogłem mu ciagnąc go w prawą strone i puścił - sytuacja miała miejsce jeden jedyny raz z rok temu pewnie)

 

Dodano: 22 mar 2013 - 08:15

Dziś rano pojawił się kolejny błąd:

auto wipers fault - normalne wycieraczki działają, tylko tryb auto zapala serwis

ewidentnie wskazuje to na problem z elektryką, tym razem zapewne zwarty czujnik opadów,

pytanie czy całoś uwala się module zespolonym w kabinie czy gdzies desce rozdzielczej :/

Czeka mnie sobota grzebania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto wipers fault - normalne wycieraczki działają, tylko tryb auto zapala serwis

Przesmaruj ośki wycieraczek i będzie po kłopocie. Co jakiś czas tak miałem (może 3, 4 razy) i smarowanie pomogło.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Wyprowadziłem bypass od cewki rozrusznika i czekałem dobrych kilka dni na powtórkę z rozrywki, wczoraj wieczorem potwierdziłem swoje przekonania, 12V w trakcie zapłonu na sterowaniu rozrusznika jest, rozrusznik nie pali, padnięta cewka elektromagnesu. Czekam na część, będziem wymieniać ;)

 

Dodano: 13 kwi 2013 - 12:06

Tak gwoli ścisłości, po wymianie cewki problem został rozwiązany i objawy ustały.

Temat uważam za zamknięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!