Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Inaczej zapytam wszystkich użytkowników Scenica III.

Jaką wyświetlacz pokazuje temeraturę po rozgrzaniu silnika (na zdjęciu po przejechaniu 50 km w mieście)? Czy tak jak u mnie?

 

c.d.

Jestem posiadaczem Scenica III 1,5 dci 110KM. Od kiedy zrobiło się chłodniej obserwuję wskaźnik temperatury silnika który niezmiennie po rozgrzaniu silnika pokazuje temperaturę tak jak na zdjęciu (na długiej trasie również)- czasem troszkę więcej. W lecie z racji ciepłych dni wskaźnik wyświetlał się dalej. Podejrzewam, że wpływa to znacznie na zużycie paliwa ok 8,5 litra w mieście. Jeżdzę raczej spokojnie, poprzedni mój scenic II palił przynajmniej 2 litry mniej.

Chciałbym zapytać czy u innych jest podobnie, czy też coś jest nie tak z regulatorem (termostatem),

Samochód jest na gwarancji i nie wiem czy jechać z tym do serwisu czy też jest to normale?

Proszę o informacje.

post-6065-0-10551300-1363646121_thumb.jpg

Edytowane przez kalep
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie wiem czy można porównywać wskazania temperatury w przypadku dwóch różnych silników (ja mam benzynę 1.6, 110 KM), ale wydaje mi się że to nie powinno mieć żadnego znaczenia.

W przypadku mojego samochodu po przejechaniu paru kilometrów (w zimie to około 5 do 7 kilometrów. W lecie to krótszy odcinek) wskaźnik temperatury zatrzymuje się na drugiej kresce (połowa skali) i tak się trzyma przez cały czas. Nie zaobserwowałem żadnych zmian jego położenia. Bez względu na jakim poziomie jest temperatura na zewnątrz wskaźnik nie zmienia położenia.

Stan taki (po rozgrzaniu się silnika) utrzymuje się przy temperaturach ujemnych (tegoroczne minimum to -15 stopni) jak również przy wysokich temperaturach (wakacje Chorwacja w słońcu plus 40).

Może jednak należy zgłosić to do serwisu jak masz gwarancję, nie zaszkodzi sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli temp. utrzymuje Ci się na stałym, prawidłowym poziomie to świadczy to o poprawnym działaniu termostatu i układu chłodzenia. Należy się cieszyć a nie szukać możliwych awarii, no chyba, że masz jakieś objawy świdczące o niepoprawne pracy termostatu lub ukł. chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Moin zdaniem wszystko masz w jak najlepszym porzadku. W okresie zimowym na tym samym silniku tylko w III też mam mniej więcej tak samo, no może troszkę więcej ale nie dochodzi do połowy skali.Spalanie natomiast mam srednio ok 6 litrów zimą bez wariackiej jazdy oczywiście. Latem wskażnik jest równo w połowie skali, apalanie ok. 5,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam, odgrzewam temat.

Tydzień temu zakupiłem Scenica III 1.5 DCI 110 KM z 2011 roku. Wracałem trasą 300km do domu. Ze mną jechał Teść sceniciem 1.9 DCI 130 KM. Mój na trasie miał średnie spalanie 5,7 l/100km a teściu 6.0 l/100km. Trasa Płock - łódź - Częstochowa- Katowice- Chrzanów. prędkości zgodne z przepisami, średnia 66km/h

Zauważyłem, że w czasie jazdy temperatura silnika jest jak na pierwszym zdjęciu, czyli brakuje jednego segmentu do pełnego pola. Czasem pojawia się pełne pole, jak dam w gaz.

Jeżdżę od tygodnia do pracy (20km) i po swoim mieście. Zrobiłem 260 km w tym jedna trasa około 2 x 40km (okazyjnie do Katowic). Spalanie mam na poziomie 7,1 l/100km.

Do tej pory jeździłem meganką II 1.5 DCI 100KM grandtour. Na tych samych trasach spalanie miałem na poziomie około 5-5,5 L/100km.

Czy to spalanie nie jest za duże ?

Czy możecie podać spalanie waszych SCENICÓW?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy uszkodzonym termostacie jeśli jest ciągle otwarty to spalanie wzrasta jakieś 0.5 - 0.7 l/100km także raczej tego nie zauważysz. Może masz uszkodzony czujnik temperatury skoro lub termostat nie pracuje jak powinien. Ja miałem podobnie w megane 1.5 110KM wymieniłem czujnik i termostat i teraz jest ok cały czas trzyma pół skali chyba, że na postoju przy włączonym ogrzewaniu to spada do jednego wskaźnika

 

Dodano: 15 lut 2017 - 16:12

A jaki masz przebieg? Rozrząd ktoś robił? Może pompa wody nie daje rady na niższych obrotach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA też ostatnio obserwowałem temp. w 1.9dci i połowa skali zaświecała się w okolicy 75 stopni (sprawdzane przez OBD). Ogólnie to z tego co wyczytałem to termostaty w 1.9dci/1.5dci są 83 stopnie. Nie wiem czy nie możnaby włożyć wersji 89 stopni czy to coś poprawi czy pogorszy. U mnie podczas jazdy po mieście w korkach temp. jest od 84-89 stopni. Ale spalanie jest ciut za wysokie i szukam przyczyny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Witam, dzisiaj podczas odgrzybiania klimy metodą domową (czyli puszką z odgrzybiaczem za przednim siedzeniem), po 15 minutach ciągłej pracy klimy na najwyższych obrotach temperatura silnika bardzo niebezpiecznie się podniosła, do jakichś 4/5 skali (prawie do miejsca gdzie jest to długie czarne pole). Wentylator chodził praktycznie cały czas na najwyższych obrotach. Czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!