Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawnie odpalać megane II 1.5 dci


maruder1

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie. Niedawno kupiłem megane II 2004r. 1.5 dci 82 KM. No i tak powolutku rozgryzam te autko. Oczywiście swój przebieg już toto ma (kto wie jaki naprawdę :notacrook: a inna sprawa że autko jest troszkę zapuszczone. A konkretnie to chodzi mi o coś takiego: jak sprawić by megane chciało dłużej pokręcić rozrusznikiem? Nie odplala moje autko tak na dotyk, z "półobrotu" jak to bywa w niektórych autach :D Jak rozgrzany to przeważnie musi ze dwa-trzy razy rozrusznik obrócić. To by jeszcze mi odpowiadało. Na zimnym zaś musi pokręcić dłużej. Ale...jak nie załapie za "pierwszym cyklem kręcenia" no to mija kilka sekund i próbuje ponownie uruchomić. I tu jest problem. Bo o ile za drugim podejściem autko chwilkę pokręci to i odpali każdym na mrozie(a są to Suwałki :!: ); gorzej gdy potem moje megane tak posteruje rozrusznikiem że ten zakręci raz i "odpoczywa". Po chwili znowu raz zakręci i znowu przerwa. I tak w kółko...I nie mogę go wtedy sensownie odpalić. Wówczas wychodzę z auta :!:, odpinam klemę na akumulatorze, zakładam z powrotem, wsiadam do auta... Ponownie zaczynam odpalać...i jeśli rozrusznik zrobi kilka obrotów przy jednej próbie odpalenia auta to się samochód uruchomi. A jeśli rozrusznik znowu będzie wykonywał tylko jeden obrót to znowu będzie problem z odpaleniem. Irytuje mnie to :!:. Wychodzi chyba na to, że resetuję sterownik w aucie odpięciem klemy i wtedy rozrusznik kręci dłużej.

Jak zatem sprawić by moje megane po prostu dłużej chciało pokręcić rozrusznikiem tak jakbym odpalał jakiś samochód normalnie trzymając kluczyk w stacyjce. W wielu starych samochodach odpalałem auto przez kilka sekund a nie jak to robi moje megane że przy pierwszej próbie pokręci a potem to tylko po jednym obrocie rozrusznikiem i przerwa, jeden obrót i przerwa. Może i jakiś sterownik wyczuwa że świece coś tam nagrzały do odpowiedniej temperatury ale są jeszcze wtryski i itd. A w 9-letnim aucie nie zawsze wszystko jest takie super.

Aha, przy rozgrzanym aucie zdarza się to bardzo rzadko. Wówczas też jeśli odpali przy pierwszej próbie to oki a ja nie to potem wykonuje tylko jeden obrót i jest problem z rozruchem (częściowo pomaga rozłączenie na chwilę akumulatora). W wielu dieslach miałem, że auto odpalało zawsze za drugim lub trzecim obrotem i auto robiło jeszcze wiele tysięcy km bez większych remontów. Rozumiem że i silnik i wtryski czy pompa mają już jakiś stopień zużycia ale bez przesady. Wystarczy jakoś zmusić rozrusznik do wykonywania więcej obrotów niż jeden i byłoby super. Tylko jak?

Może ktoś orientuje się w czym jest problem? Z góry dziękuję za wszelką pomoc :)

Edytowane przez maruder1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też o tym myślałem ale rozrusznik cicho i ładnie kręci o ile samą pracę umożliwi jakiś sterownik czy coś takiego. Dlaczego po nieudanej próbie odpalenia za pierwszym kręceniem rozrusznik nie kręci już kilkukrotnie tylko jeden obrót i przerwa, znowu obrót i przerwa. Podobnie akumulator - umożliwia szybkie obracanie rozrusznika. Moim zdaniem, nawet gdyby akumulator był za słaby no to by kręcił rozrusznik do momentu rozładowania akumulatora a nie jeden obrót, dwie sekundy przerwy, znowu jeden obrót, znowu sekunda czy dwie sekundy przerwy i tak w kółko. No chyba, że w megane II komputer widząc za słaby prąd w akumulatorze uniemożliwia pracę rozrusznika....

Raz tak próbował odpalić z minutę i nic. Aż odczekałem dłuższa chwilę i rozrusznik wtedy wykonał nie jeden a trzy obroty i wtedy silnik od razu zaskoczył.

Myślę że to raczej wina jakiegoś sterownika który odczytuje jakieś błędne dane czy coś w tym stylu. Tylko jak to rozgryźć :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego po nieudanej próbie odpalenia za pierwszym kręceniem rozrusznik nie kręci już kilkukrotnie tylko jeden obrót i przerwa, znowu obrót i przerwa.

Tego nie rozumiem zarówno tu gdzie zacytowałem jak i w 1 poście....

czyzby to oznaczało dosłownie to co napisałeś, że każda próba kręcenia silnikiem po 1 razie i przerwy pomiędzy nimi są samoczynne, bez kolejnych naciśnięć przycisku START/STOP??

Jeśli tak, to cokolwiek to dziwne i radziłbym auto pod CLIP-a podłączyć....

Komunikaty jakieś wyświetla??

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak opisałeś :notacrook: Bez ponownego naciskania przycisku start/stop przerwy są samoczynne! Niestety jeszcze klipa nie nabyłem (auto posiadam miesiąc czasu) ale wkrótce pewnie nabędę bo swoje auta od kilku lat staram się sam diagnozować. A komunikatów nie ma żadnych, nie zapalają się też żadne kontrolki od silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda mi na słaby akumulator. U mnie też tak się dzieje jak mam za słaby akumulator. Zakręci, przerwie i zakręci ponownie i odpali. A licznik przebiegu dziennego się nie resetuje podczas takiego odpalania?

Edytowane przez aston76
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Byłem na diagnostyce bo nie nabyłem jeszcze clipa. Więc wyszedł tylko jeden błąd: przekaźnik zasilania komputera otwarty. Mechanik go wykasował i powiedział że czasami się pojawia taki błąd w różnych autach i nie ma on znaczenia... Po ponownym odpaleniu auta błędów brak. A dziś rano samochód znowu odpalał na raty tak jak i przedtem:) Tak się zastanawiam o jaki przekaźnik mogło chodzić bo u mnie dobrych fachowców jak na lekarstwo :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Wpadłem na to ale ta gruszka na nic się nie zdaje. Swoją drogą to ciekawe, że auto nowoczesne a gruszka jak w prymitywnym aucie <szukaj>

A czy mógłbyś coś więcej napisać o tym przepuszczaniu? Jak to zdiagnozować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swoją drogą to ciekawe, że auto nowoczesne a gruszka jak w prymitywnym aucie

Najbardziej genialne są proste pomysły, takim jest ta gruszka, która nie służy do pompowania paliwa w czasie jazdy ale w przypadkach awaryjnych, czy w czasie odpowietrzania przy wymianach filtrów.

Skoro uważasz że gruszka jest do niczego, bo przykładowo nie twardnieje po kilku ściśnięciach, to masz problemy z zaworkami zwrotnymi jakie tam są i paliwo może się wracać do baku. A to są powody problemów z zapaleniem. Jest to już na forum dość szeroko opisane.

To oczywiście może byc powód nie zapalania za pierwszym razem, przerwy w kręceniu rozrusznika przy kolejnych próbach, to już inna bajka...

Aku sprawdzałeś w jakim jest stanie i z jakiego roku??

Czasami sprzedający podmienia aku, zostawiając lepszy w rodzinie nim auto sprzeda.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Tak czytam i czytam i jest wiele odpowiedzi na ten temat.

Mam pytanie o samą gruszkę. Bo faktycznie na to nie zwracałem uwagi ale ona rzeczywiście nie twardnieje. Natomiast po dłuższym pompowaniu, powiedzmy po dziesięciu naciśnięciach gruszką, słychać bulgotanie w zbiorniku paliwa. Czy to jest poprawne?

Natomiast z rana widać w przewodzie idącym do pompy paliwa mnóstwo powietrza.

 

Dodano: 09 cze 2013 - 00:47

Aha, i jeszcze jedna ciekawa sprawa którą zauważyłem już zimą. Mianowicie mam problem z autem gdy je zduszę i zgaśnie. Np. gdy jechałem przez zaspy na drugim lub trzecim biegu i auto zgasło pod wpływem obciążenia to nie mogłem go od razu odpalić. Objaw był właśnie taki, że był jeden obrót rozrusznikiem i przerwa, obrót i przerwa i tak ciągle. Pomagało odpięcie klemy czasami - wtedy samochód odpalał. Jakby komputer w aucie się resetował i było już oki. Ale czasami to też nie pomagało. Natomiast zawsze pomaga odczekanie. Różnie z tym bywa bo czasami wystarczy minuta a czasami trzeba 5 minut. Tak nie za bardzo to podchodzi pod słaby akumulator. Taki sam problem mam i teraz i jest to bardzo niebezpieczne; bo gdy auto zgaśnie np. podczas gwałtownego puszczenia sprzęgła podczas ruszania np. na skrzyżowaniu to nie można go od razu odpalić. Niby diesel i ciężko go zdławić na pierwszym biegu ale jednak. Można też zapomnieć i ruszać z wyższego biegu. Samochód wtedy zgaśnie i problem jest ogromny bo nie da się od razu odpalić bo jest jeden ruch rozrusznikiem i przerwa. A u mnie do odpalenia potrzebne są zawsze dwa obroty rozrusznika by auto odpaliło. Zresztą nie jestem pewien czego to jest wina że auto nie pali z półobrotu jak np. volkswagen :)

Aha, ten sam problem z odpaleniem też występuje gdy: uruchamiam auto, zaraz po odpaleniu je zgaszę i chcę znowu odpalić. Jest tak i na zimnym i na gorącym silniku. Wtedy znowu jest problem z uruchomieniem - coś powoduje że rozrusznik nie chce dłużej zakręcić. Trzeba odczekać swoje i wtedy odpali bez problemu. Jest to co najmniej irytujące :) Nie wiem czy mnie zrozumiałeś - po prostu gdy po dłuższej jeździe auto zgaszę i chcę po dłuższej chwili odpalić to jest w 99.9 % uruchomień ok. Wykona te dwa obroty rozrusznik i samochód odpala bez zająknięć. Ale gdy po dłuższej pracy silnika auto zgaszę i je od razu (np. po kilku sekundach) chciałbym ponownie uruchomić to z tym różnie bywa... Trzeba często odczekać chwilę i wtedy odpali normalnie.

Widzę, że znasz sie bardzo dobrze na renault. Powiedz, czy to co opisuję ma na pewno związek ze słabym akumulatorem? Akumulator może i jest słaby bo faktycznie po podpięciu przewodami z innego auta krócej kręci i szybciej odpala; nie ma też tych przerw w pracy rozrusznika na zimnym silniku. Ale dlaczego występują problemy z rozruchem rozgrzanego silnika które opisałem? No bo chyba raczej nie jest normalne, że nie można uruchomić ponownie silnika automatycznie po jego zgaszeniu albo po jego samoczynnym zgaśnięciu z powodu zbyt niskiej prędkości obrotowej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czy mnie zrozumiałeś - po prostu gdy po dłuższej jeździe auto zgaszę i chcę po dłuższej chwili odpalić to jest w 99.9 % uruchomień ok. Wykona te dwa obroty rozrusznik i samochód odpala bez zająknięć. Ale gdy po dłuższej pracy silnika auto zgaszę i je od razu (np. po kilku sekundach) chciałbym ponownie uruchomić to z tym różnie bywa... Trzeba często odczekać chwilę i wtedy odpali normalnie.

Gdzieś na forum nie tak dawno czytałem o podobnych objawach i tam diagnoza wskazywała na leciwy i już szwankujący aku. Jeśli masz możliwość podmień na jakiś nowy, a przynajmniej nowszy i sprawny z auta znajomego i sprawdź czy się poprawi. Jeśli tak to wiesz na co zaskórniaki przeznaczyć.

Akumulator może i jest słaby bo faktycznie po podpięciu przewodami z innego auta krócej kręci i szybciej odpala

Fizycznie podepnij ten inny aku, albo podłącz na kablach odpowiednio grubych do klem i swój odłącz, by dawca nie musiał doładowywać Twojego, a mógł tylko rozrusznikiem kręcić i zasilać twoje auto.

Ale dlaczego występują problemy z rozruchem rozgrzanego silnika które opisałem? No bo chyba raczej nie jest normalne, że nie można uruchomić ponownie silnika automatycznie po jego zgaszeniu albo po jego samoczynnym zgaśnięciu z powodu zbyt niskiej prędkości obrotowej <piwko>

Nie jest istotne czy silnik ciepły czy zimny, i tak musi nim zakręcić rozrusznik. Ten potrzebuje odpowiedniego prądu by zrobić to sprawnie. Im starszy rozrusznik to czasami ma większy apetyt na prąd, a starszy aku. akurat odwrotnie do potrzeb słabnie. Nie musi mieć zwarcia czy przerwy pomiędzy celami. wystarczy że ramki ołowiowe już są na tyle zżarte i wysypane na dno, że to tylko imitacja akumulatora. Niby napięcie ma i trzyma ale jak jest potrzebny większy prąd rozruchowy to niestety go brakuje.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Natomiast po dłuższym pompowaniu, powiedzmy po dziesięciu naciśnięciach gruszką, słychać bulgotanie w zbiorniku paliwa. Czy to jest poprawne?

Witam.Może tu szukać problemu?Jest za niskie ciśnie paliwa na "wejściu".Ja jak kupiłem swój,to zaciekawiony nacisnąłem kilka razy "gruszkę"(może 3-4 razy)i zrobiła się twarda przydusiłem mocniej i paliwo wyciekło przez uszczelkę w miejscu skręcania filtra paliwa(góra-dół).Przedtem było okurzone bez objawów przecieków.Wymieniłem filtr i uszczelkę,odpowietrzyłem.Jak się "gruszka" zrobiła twarda to już nie dusiłem(nie chciałem ryzykować ewentualnym przeciekiem).
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!