Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jak sprawnie odpalać megane II 1.5 dci


maruder1

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jak kupiłem swój,to zaciekawiony nacisnąłem kilka razy "gruszkę"(może 3-4 razy)i zrobiła się twarda przydusiłem mocniej i paliwo wyciekło przez uszczelkę
w 1,5 jest inaczej zbudowany filtr paliwa. w moim jak naciskam cały czas gruchę, to również słychac bulgotanie w zbiorniku - działa wtedy przelew w obiegu zamkniętym. filtr w 1,5 ma dwa wejścia + dwa wyjścia.
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator może i jest słaby bo faktycznie po podpięciu przewodami z innego auta krócej kręci i szybciej odpala; nie ma też tych przerw w pracy rozrusznika na zimnym silniku. Ale dlaczego występują problemy z rozruchem rozgrzanego silnika które opisałem? No bo chyba raczej nie jest normalne, że nie można uruchomić ponownie silnika automatycznie po jego zgaszeniu albo po jego samoczynnym zgaśnięciu z powodu zbyt niskiej prędkości obrotowej

Bo jeżeli akumulator ma zwarcie między płytami to tak będzie się zachowywał. Zrób prosty test. Odpal auto, wyłącz silnik, włącz światła mijania na 10 minut. Po tym czasie wyłącz światła i próbuj odpalić silnik. I jeżeli odpali to trzeba szukać dalej w elektryce auta, jeżeli nic z tego to trzeba kupić nowy akumulator, bo ten który jest teraz jest już złomem. Mój Bosch tak padał, że przy -30 st.C odpalał od strzała, a przy +2 st.C miał problem z odpaleniem.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zrobiłem więc tak. Zrobiłem kilkadziesiąt km po mieście w dzień. Po południu po około 2 godzinach nie odpalałem go juz tylko włączyłem światła mijania na 12 minut. Po tym czasie próba odpalenia i...tak jak zwykle po takim czasie czyli kilka obrotów rozrusznik zrobił i auto normalnie odpaliło. Zgasiłem więc je od razu i zostawiłem na mijania jeszcze na dodatkowe 10 minut. Próba odpalenia i niestety rozrusznik wykonywał tylko jeden obrót i przerwa, jeden obrót i znowu przerwa i tak w kółko. I moje auto nie odpaliło.

Zrobiłem też drugi test w ten sposób, że z rana wykonałem tylko jedną jazdę około 10 km i po zgaszeniu autko zostawiłem na 12 minut na światłach mijania. I próba odpalenia niestety wyglądała na jednym obrocie rozrusznika i przerwie i tak ciągle i auto nie odpaliło.

Czyli pewnie akumulator już słaby i jak pojeździłem dłużej to się bardziej po nocy naładował; dodatkowo nagrzał się od silnika i tym samym więcej prądu mógł pobrać od alternatora. Przynajmniej ja tak to widzę.

Przy okazji zapytam o jeszcze jedną rzecz. U mnie od momentu zakupu jest komunikat by sprawdzić filtr paliwa. Z tego co mówił mi sprzedający to komunikat jest dlatego, że filtr jest nowy ale założył "zwykły" i dlatego jest taki błąd. Jak spojrzałem przez to okienko w nadkolu to faktycznie obok filtra wisi jakaś niepodłączona wtyczka. I mam do Was pytanie: czy możliwe jest, że poprzedni właściciel zamontował filtr paliwa bez zaworka zwrotnego? Czy też wszystkie filtry mają seryjnie taki zaworek? Bo z tego co wyczytałem to są dwa zaworki w megane 1.5 dci: jeden w gruszce a drugi właśnie w filtrze. Może to też z powodu innego filtra jest takie długie kręcenie po dłuższym postoju?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr paliwa w 1,5 dci nie posiada zaworka zwrotnego, kabelki co wiszą obok filtra są od czujnika wody w filtrze. "Zwykły" filtr jest sporo tańszy, nie posiada czujnika wody i stąd luźne nie podłączone kabelki pod nadkolem. A przy okazji odpowiedni komunikat na desce.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!