Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Meganka kombi - pierwsze wrażenia


wred

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

mija trzeci miesiąc odkąd pomykam czerwonym (płomiennie) Megane Grandtour 1.6 110 KM. Może planującym zakup przyda się kilka moich spostrzeżeń, aktualnych posiadaczy zapraszam natomiast do dyskusji.

Auto kupione na początku stycznia 2013 jako nowe, z rocznika 2012. Wersja Expression uzupełniona o ESP, kurtyny i kilka drobiazgów (tempomat, skórzana kierownica, alarm, czujniki cofania z tyłu, bagażnik bazowy na dach). Takiego wyposażenia oczekiwałem, taki stał na placu, więc zadecydowała cena i dostępność od ręki.

 

Co mi się podoba:

+ wygląd auta - typowe pudło kombi to nie jest :) - świetnie wygląda z zewnątrz jak i w środku

+ praktyczność (duży bagażnik przy umiarkowanych wymiarach zewnetrznych, możliwość zablokowania szyb i drzwi tylnych z miejsca kierowcy - ha, teraz tata rządzi ;)

+ czucie auta (fotele, niska pozycja za kierownicą, nie za obszerne wnętrze, jędrne zawieszenie, zrywny chociaż dosyć głośny silnik z ładnym brzmieniem)

+ bogate wyposażenie (oprócz wymienionych wyżej - miłe drobiazgi jak USB, elektryczne szyby z tyłu, światła przeciwmgłowe, regulacja lędźwiowa fotela) za dobrą cenę.

 

Co mi się NIE podoba:

- słaba widoczność do tyłu - to częściowo załatwia czujnik, ale czujność też trzeba zachować :!:

- brak audiostreamingu (transmisja muzyki przez BT z Nokii C7 nie działa, nie pomogły nawet wyjaśnienia innych forumowiczów którym to akurat działa) ROZWIĄZANIE PROBLEMU TU:

http://megane.com.pl/topic/45407-nie-dziala-odtwarzania-muzyki-po-bluetooth/page__p__338222__fromsearch__1#entry338222

- brak głośników wysokotonowych pod maskownicami na desce

Ale główny problem to, niestety, słaba jakość:

- skrzypienie deski rozdzielczej - od silnika, jakaś wibracja pojawia się przy 2 tys. obrotów i potem ok. 3 tys. - denerwujące, szczególnie w nowym samochodzie

- piszczący pas kierowcy (mocowanie górne na słupku) - to wg forumowiczów załatwia się WD40, ale powtarzam że to nowy samochód

- plastiki podatne na zarysowania - na panelu przed pasażerem mam już kilka brzydkich rys, a nie wożę tam drutu kolczastego ;(

- wyjąca skrzynia biegów - to jest do wyjaśnienia w ASO, bo po odpuszczeniu gazu skrzynia wyje jak w Ikarusie sprzed dwudziestu lat - czy TTTM?

 

Zastanawiam się jak to auto będzie się zachowywać po pięciu latach - chciałbym pojeździć spokojnie co najmniej tyle...

Ogólnie jednak i na razie plusy zdecydowanie górują nad minusami i z zakupu jestem bardzo zadowolony. Jeździ mi się zdecydowanie fajniej niż poprzednią Toyotą Auris 1.6 132 KM (za "luźny" kokpit, słabe fotele-zydelki, za miękkie zawieszenie, cichy ale jakby stłumiony silnik, mikrobagażnik jak w aucie miejskim) czy Fordem Focusem II 1.6 100 KM (naprawdę głośny silnik, fatalne plastiki na drzwiach, toporność ogólna).

Przyznam że poważnie brałem pod uwagę nową KIA Ceed kombi, ale pod koniec roku podstawowych wersji tych samochodów w ogóle nie mieli do sprzedaży, więc oferowali lepsze wersje wyposażenia i silniki 1.6 GDI za cenę ok. 10 000 zł wyższą niż ta którą zapłaciłem za (i tak lepiej wyposażone!) Renault.

Jakość obsługi w salonach to osobny temat - tu przyznam że Renault rządzi, a kilka dealerstw konkurencji zaliczyłem.

Edytowane przez wred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje uwagi znajdziesz tu: http://megane.com.pl/topic/44218-porownanie-megane-ii-ph2-15-dci-105-v-megane-iii-ph2-15-dci-110/page__hl__por%C3%B3wnanie

Występuje skrzypienie uszczelek i czasem z deski na dziurach, na zimnym przy niskich obrotach też potrafi coś drgać w plastikach. Latem pewnie będzie lepiej, ale minus jest. Głośniki wysokotonowe dołożyłem sam, jest lepiej, ale szału nie ma. Co do widoczności do tyłu to można się przyzwyczaić, na początku czujniki wydawały mi się niezbędne, teraz może ich nie być. USB załatwia problem transmisji, mam miniaturowe 8GB na stałe wpięte do radia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Rectosei, w sumie nie masz czego żałować.

Kupiłem ostatnio na znanym serwisie aukcyjnym dwa głośniczki wysokotonowe (brandowane Renault), koszt 80 PLN. W ASO mieli ... 1 sztukę, i chcieli za nią 100 PLN z montażem.

Montaż prosty, trzeba tylko odciąć cztery plastikowe wąsy przytrzymujące kostkę w gnieździe przeznaczonym na głośniczek, podpiąć kostkę do głośniczka i całość wcisnąć z powrotem w gniazdo.

Tyle że z efektu nie jestem zadowolony - teraz mam wrażenie, że jest za dużo wysokich tonów, trzeba to korygować w ustawieniach audio. Szczerze mówiąc wolałem chyba wcześniejsze brzmienie, bez głośników wysokotonowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chociaż mam HB to nic nie skrzypi i nie wpada w wibrację, moża to kwestia kultury pracy silnika? Ja mam 1,4 TCe.

Odnośnie muzy via BT: u mnie działa z nokia E7.

Plastiki rzeczywiście są podatne na zarysowania ale to taki urok jak są twarde. Cóż auto służy do jeżdżenia więc nawet jak się pojawią trudno. Gorzej wkurza mnie to, że nam rysy na karoserii bo buce, które obok mnie parkują walą przy otwarciu drzwi w moją Megi a jak zwrócę uwagę, że mogliby przynajmniej drzwi przytrzymać to reagują agresją. Chyba karnego kutasa im przykleję.

Życze zadowolenia z jazdy bo kombi jak HB są na naszym rynku niedoceniane, ale może i dobrze bo przynajmniej na światłach jak stoisz to nie widzisz wokół siebie tego samego czego np. posiadacze vw lub np. toyot nie mogą p sobie powiedzieć hehe.

Edytowane przez makgajwer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie deska rozdzielcza nie skrzypi. Skrzypią mi za to drzwi kierowcy. Chociaż 2 dni temu z lekka się z tym problemem uporałem.

Plastiki twarde, ale ja żadnych rys nie mam na nich. Tylko jedną przed pasażerem z przodu, ale to już była jak kupowałem.

 

Proszę trzymać się tematu :mrgreen:

Wszystkie posty niezwiązane z tematem poleciały do kosza. - Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam kupioną w lutym wersje Style Edition. Z klimą byłem 4 razy w serwisie, w czasie ostatniej wizyty podobną znaleziono nieszczelność i ma być dobrze - pożyjemy, zobaczymy. Mnie przeszkadza niski zderzak z przodu. Staram się wszędzie parkować tyłem (tylna szyba nie ułatwia tego), bo krawężniki w Warszawie jakieś takie wystające i często słychać szuranie po nich. Dorobiłem się już dziesięciocentymetrowej rysy na zderzaku (moje osobiste dzieło) i jakiś bałwan zostawił mi ślad na drzwiach otwierając swoje. Za kilka lat, zakładając rysę co 2 miesiące <zolta> , kupujący ode mnie samochód może dojść do wniosku, że to na pewno auto z Włoch.

Edytowane przez piotrek79
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Moja Megi ma już prawie 3 lata i spisuje się bez zarzutu :!: Plastiki zwłaszcza w dolnej części deski rozdzielczej są twarde i podatne na zarysowania, na górze nic się nie dzieje. Lakier dość miękki i niestety łatwo się rysuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak akurat posiadam fluensa od pary tygodni ale uporałem się z hałasami na desce . U mnie był to drgająca maskownica od lewego tweetera i plastik od wyświetlacza centralnego po ekranem. Wystarczy jadać dotknąć jednej z części tapicerki aż znajdziemy ta co hałasuje, dotykając już nawet lekko występuje naprężenie i coś co miało luz przestaje go mieć i dźwięk znika.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższy przypadek potwierdza, że jednak coś z jakością montażu szwankuje. Czy fluence nie jest czasem składany w tej samej fabryce co grandtoury, w Turcji?

U mnie w aucie hałasy dochodzą z okolic podszybia. Mimo dokładnego obmacania okolic nie udało mi się zlokalizować tych naprężeń ^^ Również obstawiałem ramkę wyświetlacza ale nie. Co ciekawe przez jakiś czas pomagało włączenie wycieraczek... teraz przestało pomagać. Ponieważ zjawisko narasta z biegiem czasu, pozostaje nadzieja że uda mi się je skutecznie zaprezentować w ASO przy okazji przeglądu pod koniec roku.

Na dobicie dołączyły nowe hałasy z okolicy komory silnika - przy przekraczaniu ok. 1800 obrotów, czyli praktycznie przy rozpędzaniu na I i II biegu, słychać krótkie metaliczne podzwanianie. Dźwięk występuje w bardzo wąskim zakresie obrotów.

 

Nie mówię że kupiłem Megane ze względu na slogan "Wybierz jakość Renault", ale to co się dzieje jest po prostu irytujące. Zdążyłem już znielubić tego skrzypiszona, bo tak pojazd został już ochrzczony przez załogę.

Edytowane przez wred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ten weekend miałem trasę do Katowic i z powrotem i w drodze powrotnej znowu obudowa wyświetlacza na desce zaczęła brzęczeć i to już od 50km\h w gore bezustannie . Tak auto które ma przejechane 5tys irytuje brakiem jakości ale to raczej czubek góry lodowej :] w końcu jak nie jeden zauważył "takiego auta z takim wyposażeniem za takie pieniądze " gdzie indziej nie da się kupić.

Tak Fluence jest z Turcji...

U mnie np. prawy błotnik przedni jest źle spasowany ma szczeliny tak nie równe ze z doświadczenia które posiadam bym stwierdził ze był bity i składany na kolanie :]

Jedna z z tych osłon słupka drzwi co w niższych wersjach jest czarna matowa ( ta pomiędzy przednia a tylna boczna szyba) jest skoszona i w miejscu kontaktu z uszczelka jest szpara na całej długości.

Strzela mi coś w układzie kierowniczym jak parkuje , czyli skręcam kierownica w miejscu.

Klocki mam luźne bo jak serwis stwierdził taki maja luz fabryczny i nic nie poradzą i jak hamuje pierwszy raz do tylu lub potem do przodu to strzela.Poza tym piszczą jak głupie , raz pojechałem je dotrzeć ale to wina po prostu braku smaru pod klockiem i/lub braku gumowych oklein na klockach.

Osłona termiczna pod autem wpada w rezonans przy specyficznym przedziale obrotów, głównie jak ruszam z miejsca i silnik jest pod obciążeniem.

Ostatnio brat zapomniał się że drzwi w tym aucie "zamykają się same" i nie złapał ich , tak trzasnęły ze zaczęło coś brzęczeć jak lekki bas był w utworze z radia. Z tego powodu rozbieram cale drzwi i wygłuszam i wymieniam głośniki.

itd..

Poza tym boje się oddać auto do ASO . Jestem wręcz pewien ,że jak odbiorę je to będzie wgniot , rysa lub skrzecząca tapicerka

 

Za usuwanie wpisu moderatora przyznaje paseczek. Pozostałe posty także proszę poprawić. dmaiar

To proponuje po takim wysmarowaniu na czerwono nacisnąć opcję edytuj . W takim bagnie szlaczków i innych podkreśleń wygląda jak system zero jedynkowy. Taki post nadaje się albo do "postawienia na nowo" albo na pozostawienie jak jest. Wiec do puki nie wytłumaczysz jak legalnie się poprawia post to będę go stawiał na nowo. Już pomijam to ,że dostaje ostrzeżenia za poprawienie posta, kosmos.

Edytowane przez szwedu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Na dobicie dołączyły nowe hałasy z okolicy komory silnika - przy przekraczaniu ok. 1800 obrotów, czyli praktycznie przy rozpędzaniu na I i II biegu, słychać krótkie metaliczne podzwanianie. Dźwięk występuje w bardzo wąskim zakresie obrotów.

Problem rozwiązany przez ASO - okazało się że metalowa rurka od sondy lambda rezonowała o osłonę termiczną wydechu.

Swoją drogą to mechanik z jednego z małopolskich serwisów sam zwrócił uwagę na rezonans, zaraz na początku jazdy próbnej przed przeglądem, nawet nie zdążyłem powiedzieć że to JUŻ :P Zaznaczam bo w Warszawie woziłem doradcę dobry kwadrans i ten z kamienną miną twierdził że nic nie słyszy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!