Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Poduszka silnika 1.9 dci


konrad_28

Rekomendowane odpowiedzi

Dranas ma rację prawa poduszka jest hydrauliczna, przez to jest taka droga.

Dranas a powiedz mi w jaki sposób ma być zamontowany łącznik ten w kształcie ósemki, tzn. czy trzeba silnik jakoś specjalnie ustawić, wyśrodkować czy poprostu założyć nowy łącznik i dokręcić śrubę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sytuacja na dzień dzisiajszy wygląda następująco:

Wczoraj podmieniłem dolną poduszkę tzw. łącznik na oryginał i niestety żadnej różnicy nie ma; dalej przy zapalaniu i gaszeniu auta lewarek dość mocno się odchyla przód-tył i w końcowej fazie słychać głuche puk,puk, do tego w czasie jazdy można odczuć delikatne przesunięcia silnika, więc to na 100% nie wina dolnej poduszki.

Moje pomysły się wyczerpały; prawa poduch wymieniona ok. 2 miesiące temu na oryginał renault, dolna poduszka wymieniona 3 dni temu po raz drugi (niepotrzebnie), z informacji jakich zasięgnąłem w Auto-Renault ta trzecia poducha; pod akumulatorem; praktycznie niezniszczalna.

Może jutro wszystko się wyjaśni, jadę do Auto-Renault może chłopaki znajdą przyczynę.

Ja mam podejrzenia co do prawej poduchy, wydaje mi się że chyba guma w niej jest trochę za miękka szczególnie jak się silnik rozgrzeje, tym bardziej że wymieniona ok. 2 miesiace temu ( oryginał) a już ma pęknięcia, czy to normalne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

bronius czy przez łącznik przy wydechu może aż tak szarpać lewarkiem, przecież jest jeszcze poducha skrzyni, która jak mi się wydaje powinna tłumić takie drgania.

U mnie jest tak samo: przy gaszeniu auta lewarkiem "kiwa" przód-tył i czuć dość mocne szarpnięcie auta w momencie gdy silnik gaśnie. Nie słychać żadnych dźwięków jak u kolegi konrad_28. Poduszkę pod silnikiem (tą po stronie pasażera) wymieniałem 3 miesiące temu na oryginał (310zł) bo była pęknięta. Pozostałe podobno są ok. Mechanik powiedział mi, że owo "szarpanie" to przypadłość tych silników, po prostu ten typ tak ma.

 

W aucie mojego ojca jest tak samo - ma Peugeota 206 2.0HDI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wizycie w Auto renault okazało się że prawa poduszka jest za miękka i przy zapalaniu lub gaszeniu silnik się za bardzo telepie. Niestety nie mieli na miejscu innej więc na wymianę gwarancyjną pojadę w przyszłym tygodniu, o ile dojdzie oryginalna poducha.

Sam już nic z tego nie rozumiem, zamienniki praktycznie nie spełniają swojej roli i zaraz po wymianie są problemy, a oryginał pada po miesiącu (ewidentnie jest za miękka guma, gdyż po 1000 km pojawiły się pęknięcia).

Może zamiast oryginału założyć poduchę markowej firmy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jeszcze jedna rzecz o której nikt nie napisał.

Mianowicie prawidłowe przykręcenie prawej poduszki. Z tego co pamiętam, to jest do tego specjalny przyrząd ustalający położenie poduszki względem silnika.

W serwisach z braku czasu, przykręca się poduszkę w/g starych śladów odbitych przez śruby.

 

 

...a oryginał pada po miesiącu (ewidentnie jest za miękka guma, gdyż po 1000 km pojawiły się pęknięcia).

 

Bo to widocznie ogryginal made in china. Może na magazynie w tajemniczy sposób nastąpiła jego przemiana ?

Kiedyś jak padały cewki zapłonowe w 1,6 16v (6 lat temu) i trzeba było wymieniać po 4 sztuki na raz, byłem świadkiem jak w jednym z ASO cewka z Beru po włożeniu do pudełka po cewce Sagem, zyskiwała na cenie 300%. :evil:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem dzisiaj na wymianie gwarancyjnej , została założona poduszka firmy Sasic i muszę powiedzieć że różnica jest bardzo duża w porównaniu do oryginału który zareklamowałem.

Jutro wymieniam również zapobiegawczo poduszkę podtrzymującą skrzynię biegów, równiez sasic.

Będe miał 3 nowe poduchy, mam nadzieje że trochę mi posłużą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie, czy wymieniając jedną poduszkę (dajmy na to tą od strony pasażera) i podnosząc silnik nie ucierpią pozostałe...? trzeba je odkręcać ? czy rusza się tylko tą co się wymienia?

Bo mam podobne objawy jak koledzy a fachowcy stwierdzili ze do wymiany jest tylko ta od strony kierowcy, ta "ósemka" jak pisali wyżej. Aha, i czy to jest ta sama okreśalna też jako "pod akumulatorem"...? czy to jest inna...?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poduszka w kształcie ''ósemki'' znajduje się pod spodem jest to tak zwany łącznik, żeby ją wymienić nie trzeba unosić silnika, Ty natomiast do wymiany masz poduszkę lewą, od strony kierowcy, znajduje się ona dokładnie po zbiorniczkiem wyrównawczym, lub jak napisałeś pod akumulatorem, ja właśnie też będę ją profilaktyczniej wymieniał tylko jeszcze nie wiem jak się za to zabrać.

I tutaj pytanie do kolegów, czy ktoś mógłby opisać jak wymienić tą poduszkę, tzn. gdzie podeprzeć silnik żeby było dobrze? Czy trzeba demontować podstawkę akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Ja osobiście bym jej nie wymieniał, bo to i tak nic nie da.

 

a dlaczego..? ważniejsza jest ta po stronie kierowcy..? A właśnie wymieniając tylko ją, nie ruszając pozostałych, nie szkodzi ze pozostałe są (mogą) być zużyte? nie skróci to jej żywotności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!