Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

UWAGA! I stało sie -rozrząd


Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętaj też ,że wkręcanie na "sucho" właściwym momentem a wkręcanie tym samym momentem z lekko posmarowanym gwintem to dwie różne sprawy.

Gdy gwint jest posmarowany np. olejem lub klejem do śrub (też ułatwia wkręcanie) współczynnik tarcia potrafi się zmienić dwukrotnie.

Czyli dokręcasz np. 100Nm a faktycznie śruba jest dociągnięta na ok 180-190Nm.Oczywiście ta zmiana zależy od rodzaju śruby i od paru jeszcze czynników.

Lepiej dokręcać kątowo, ale odrobina wyczucia mimo wszystko nie zawadzi ;)

Jeżeli będziesz kiedyś dokręcał "ważne" śruby postaraj się o dynamometr z zapadką, te ze wskazówką potrafią zrobić niemiłą niespodziankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to współczuje remontu bo właśnie takiego składałem na warsztacie, tylko klientowi napinacz się od wielorowkowego skończył i ma niestety wydatek ;/ po za tym jak strzelił Ci pasek to głowica do sprawdzenia i ew. zawory do roboty. I odszukaj dobrze znaków bo słąbo z nimi w tym silniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym jak strzelił Ci pasek

 

nie, mi pasek nie strzelił z rozrządu tylko ślizgnął po klinowym

 

Dodano: 07 kwi 2013 - 20:20

zepsuliśmy weekend mariusz'owi325? Bo mam - być może błędne - wrażenie, że kolega mariusz325 myślał, iż sobie tylko rozrząd ustawi i silnik zapali jakgdyby nigdy nic

 

A powiedz mi że co jest lepiej najpierw sprawdzić czy od razu rozebrać połowe auta??

Ja osobiście jestem nauczony sprawdzić a potem rozbierać i koszty sobie robić.Połowa w internacie to jest nie prawda i w nie wszystko idze wierzyć.A ja jestem taki jak sam nie sprawdze to mimo wskazówek nie uwierze NIKOMU.

Jak dobrze pujdzie to jutro po pracy będzie wszystko wiadomo.

Więc prosze kolego Optima drwiny zostaw na razie na boku do czasu sprawdzenia.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zakładaj pasek, ustawiaj u próbuj odpalać, przed założeniem pokręć kołem głowicy, ewentualne uszkodzenia usłyszysz, u mnie swojego czasu przeskoczył o 2 zęby przez ciało obce, samochód chodził i nic mu się nie stało. Masz rację, jak po tej operacji coś będzie się tłukło w głowicy to wtedy faktycznie remont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij filtr powietrza, wsadź rękę do kolektora ssącego i nich ktoś zakręci, jak będzie stamtąd dmuchać to na bank coś nie tak z zaworami.

Zamiast ręki możesz przyłożyć kartkę, jak ją będzie zasysać to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 i tu sie z tobą zgadzam w 100% Bracikowi w golfie 1.9 td na wolnych strzelił pasek jak stał na światłach i mu zgasł.Wystraszył sie i rozbierał wszystko.A na szczęście okazało sie że zawór lekko tylko sie odcisł na tłoku pierwszym i poskładał i do samego końca śmigał bez problemu.Dlatego też jestem tego zdania że lepiej sprawdzić niż pchać kase.Nie sztuka pchać pieniądze lecz tanio i dobrze zrobić.

 

Przemo ale to co napisałeś to jak założony pasek będzie już i ustawiony rozrząd tak? i powietrze musi być wciągane.A jak je będzie wypychać to źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z głowicą ok, to normalne że do ssącego powietrze jest zasysane, jak coś z zaworami jest nie tak możliwe że będzie odwrotnie albo nie będzie pobierał powietrza.

A samo ściągnie głowicy nie jest tanie, nowa uszczelka dojdzie a tylko po to, aby się upewnić, ze wszystko ok to lepiej nie próbować tego miodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz zdjęcie Twojego rozrządu.

Jak nie znajdziesz znaku na wale to patrz od strony skrzyni z góry w oczko, szukaj tam nacięcia, musi być na kresce bliżej zderzaka.

 

A reszta to przeważnie nabita kropka na zębie lub kreska

post-47951-0-74553500-1365360923_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 racja uszczelka 70 zeta .A jak bym od razu zdjął głowice i okazało by sie że zawory są w porządku to ja bym je sam chyba ze złości młotkiem skrzywił.

 

Dodano: 07 kwi 2013 - 21:00

daroprg dzieki ,znaki już mam obadane.Wał mam już zablokowany.Pompe też wiem jak Jedynie z wałkiem troszke sie drocze.Czy koło wałka mjest na klinie ?? bo chyba tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz kiedyś dokręcał "ważne" śruby postaraj się o dynamometr z zapadką, te ze wskazówką potrafią zrobić niemiłą niespodziankę.

Mam też taki drugi, gdzie ustawiasz siłę i po jej osiągnięciu robi dzwonek dzyń i klucz jakby przeskakuje. Ale jakoś mu nie ufam - wolę stare technologie.

 

Dodano: 08 kwi 2013 - 08:20

Więc prosze kolego Optima drwiny zostaw na razie na boku do czasu sprawdzenia.

Dzięki.

 

Jakie drwiny - przecież kilka postów dalej sam pisałem, że przechodziłem rok temu to samo i też OCZYWIŚĆIE miałem nadzieję, że będzie wszystko OK. Ale było niestety wszystko wg z góry znanego scenariusza. Tylko, że ja nie zacząłem od czytania forum - więc nawet nie wiedzałem czym się kończy w tych silnikach awaria paska wieloklinowego czy jak w moim przypadku poluzowanie koła pasowego (i brak klina na dolnej zębatce napędzającej pasek rozrządu).

Też zacząłem od ustawienia rozrządu, potem kilkakontrolnych przkręceń ręcznie wałem. Wyło nawet wyraźnie czuć moment sprężania i otwarcia zaworów. Ufff pomyślałem. Podłaczył akumulator i z wielką nadzieją zacząłem kręćić i nic z tego. Zaraz zresztą było słychać, że rozrusznik kręci bez żadnego wysiłku. Nie musiałem ściągać głowicy by już zobaczyć co się stało. Ściągnąłem tylko obudowę "klawiatury" i pokolei wciaskałem ręcznie zawory. Cztery tak były skrzywione, że całkowicie się zablokowały, nie dało się ich wcisnąć. I już wiedziałem, że trzeba zrzucać głowiecę. Dla mnie wtedy oznaczało to tylko zmarnowanie czasu na próbę ustawiania rozrządu, składanie wszystkiego do kupy itd.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jutro ostatnie próby.Nawet rozrządu oustawić nie idzie .Olmet może już kontener szykować ,bo nie zamierzam już w nim dawać nowego życia.

 

No dobra a jak sprawdzić czy zawory są pokrzywione? jak odkręce wałek to stwierdze czy są proste??

Edytowane przez mariusz325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!