Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

UWAGA! I stało sie -rozrząd


Rekomendowane odpowiedzi

Pamiętaj też ,że wkręcanie na "sucho" właściwym momentem a wkręcanie tym samym momentem z lekko posmarowanym gwintem to dwie różne sprawy.

Gdy gwint jest posmarowany np. olejem lub klejem do śrub (też ułatwia wkręcanie) współczynnik tarcia potrafi się zmienić dwukrotnie.

Czyli dokręcasz np. 100Nm a faktycznie śruba jest dociągnięta na ok 180-190Nm.Oczywiście ta zmiana zależy od rodzaju śruby i od paru jeszcze czynników.

Lepiej dokręcać kątowo, ale odrobina wyczucia mimo wszystko nie zawadzi ;)

Jeżeli będziesz kiedyś dokręcał "ważne" śruby postaraj się o dynamometr z zapadką, te ze wskazówką potrafią zrobić niemiłą niespodziankę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szczerze to współczuje remontu bo właśnie takiego składałem na warsztacie, tylko klientowi napinacz się od wielorowkowego skończył i ma niestety wydatek ;/ po za tym jak strzelił Ci pasek to głowica do sprawdzenia i ew. zawory do roboty. I odszukaj dobrze znaków bo słąbo z nimi w tym silniku ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po za tym jak strzelił Ci pasek

 

nie, mi pasek nie strzelił z rozrządu tylko ślizgnął po klinowym

 

Dodano: 07 kwi 2013 - 20:20

zepsuliśmy weekend mariusz'owi325? Bo mam - być może błędne - wrażenie, że kolega mariusz325 myślał, iż sobie tylko rozrząd ustawi i silnik zapali jakgdyby nigdy nic

 

A powiedz mi że co jest lepiej najpierw sprawdzić czy od razu rozebrać połowe auta??

Ja osobiście jestem nauczony sprawdzić a potem rozbierać i koszty sobie robić.Połowa w internacie to jest nie prawda i w nie wszystko idze wierzyć.A ja jestem taki jak sam nie sprawdze to mimo wskazówek nie uwierze NIKOMU.

Jak dobrze pujdzie to jutro po pracy będzie wszystko wiadomo.

Więc prosze kolego Optima drwiny zostaw na razie na boku do czasu sprawdzenia.

Dzięki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega zakładaj pasek, ustawiaj u próbuj odpalać, przed założeniem pokręć kołem głowicy, ewentualne uszkodzenia usłyszysz, u mnie swojego czasu przeskoczył o 2 zęby przez ciało obce, samochód chodził i nic mu się nie stało. Masz rację, jak po tej operacji coś będzie się tłukło w głowicy to wtedy faktycznie remont

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdejmij filtr powietrza, wsadź rękę do kolektora ssącego i nich ktoś zakręci, jak będzie stamtąd dmuchać to na bank coś nie tak z zaworami.

Zamiast ręki możesz przyłożyć kartkę, jak ją będzie zasysać to OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 i tu sie z tobą zgadzam w 100% Bracikowi w golfie 1.9 td na wolnych strzelił pasek jak stał na światłach i mu zgasł.Wystraszył sie i rozbierał wszystko.A na szczęście okazało sie że zawór lekko tylko sie odcisł na tłoku pierwszym i poskładał i do samego końca śmigał bez problemu.Dlatego też jestem tego zdania że lepiej sprawdzić niż pchać kase.Nie sztuka pchać pieniądze lecz tanio i dobrze zrobić.

 

Przemo ale to co napisałeś to jak założony pasek będzie już i ustawiony rozrząd tak? i powietrze musi być wciągane.A jak je będzie wypychać to źle?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z głowicą ok, to normalne że do ssącego powietrze jest zasysane, jak coś z zaworami jest nie tak możliwe że będzie odwrotnie albo nie będzie pobierał powietrza.

A samo ściągnie głowicy nie jest tanie, nowa uszczelka dojdzie a tylko po to, aby się upewnić, ze wszystko ok to lepiej nie próbować tego miodu ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj masz zdjęcie Twojego rozrządu.

Jak nie znajdziesz znaku na wale to patrz od strony skrzyni z góry w oczko, szukaj tam nacięcia, musi być na kresce bliżej zderzaka.

 

A reszta to przeważnie nabita kropka na zębie lub kreska

post-47951-0-74553500-1365360923_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pcz_07 racja uszczelka 70 zeta .A jak bym od razu zdjął głowice i okazało by sie że zawory są w porządku to ja bym je sam chyba ze złości młotkiem skrzywił.

 

Dodano: 07 kwi 2013 - 21:00

daroprg dzieki ,znaki już mam obadane.Wał mam już zablokowany.Pompe też wiem jak Jedynie z wałkiem troszke sie drocze.Czy koło wałka mjest na klinie ?? bo chyba tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli będziesz kiedyś dokręcał "ważne" śruby postaraj się o dynamometr z zapadką, te ze wskazówką potrafią zrobić niemiłą niespodziankę.

Mam też taki drugi, gdzie ustawiasz siłę i po jej osiągnięciu robi dzwonek dzyń i klucz jakby przeskakuje. Ale jakoś mu nie ufam - wolę stare technologie.

 

Dodano: 08 kwi 2013 - 08:20

Więc prosze kolego Optima drwiny zostaw na razie na boku do czasu sprawdzenia.

Dzięki.

 

Jakie drwiny - przecież kilka postów dalej sam pisałem, że przechodziłem rok temu to samo i też OCZYWIŚĆIE miałem nadzieję, że będzie wszystko OK. Ale było niestety wszystko wg z góry znanego scenariusza. Tylko, że ja nie zacząłem od czytania forum - więc nawet nie wiedzałem czym się kończy w tych silnikach awaria paska wieloklinowego czy jak w moim przypadku poluzowanie koła pasowego (i brak klina na dolnej zębatce napędzającej pasek rozrządu).

Też zacząłem od ustawienia rozrządu, potem kilkakontrolnych przkręceń ręcznie wałem. Wyło nawet wyraźnie czuć moment sprężania i otwarcia zaworów. Ufff pomyślałem. Podłaczył akumulator i z wielką nadzieją zacząłem kręćić i nic z tego. Zaraz zresztą było słychać, że rozrusznik kręci bez żadnego wysiłku. Nie musiałem ściągać głowicy by już zobaczyć co się stało. Ściągnąłem tylko obudowę "klawiatury" i pokolei wciaskałem ręcznie zawory. Cztery tak były skrzywione, że całkowicie się zablokowały, nie dało się ich wcisnąć. I już wiedziałem, że trzeba zrzucać głowiecę. Dla mnie wtedy oznaczało to tylko zmarnowanie czasu na próbę ustawiania rozrządu, składanie wszystkiego do kupy itd.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc jutro ostatnie próby.Nawet rozrządu oustawić nie idzie .Olmet może już kontener szykować ,bo nie zamierzam już w nim dawać nowego życia.

 

No dobra a jak sprawdzić czy zawory są pokrzywione? jak odkręce wałek to stwierdze czy są proste??

Edytowane przez mariusz325
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!