Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wyciek oleju Scenic II, 2.0 16V


duchrysia

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Panowie ! Z okazji wymiany oleju zobaczyłem, że dół silnika jest mocno wyciepany olejem. Na pierwszy rzut oka wyglądało to na wyciek w okolicy połączenia skrzyni biegów z silnikiem. Bardziej szczegółowe oględziny doprowadziły do totalnej konfuzji... Nie wiadomo czy cieknie z uszczelki miski olejowej, uszczelniacza wału czy z uszczelniacza półosi. Byłem na wstępnych konsultacjach u 2 mechaników i diagnoza taka sama, czyli wyciek z uszczelniacza wału lub/i miski olejowej. Nie bardzo chce mi się strzelać bo wymiana uszczelki miski to koszt rzędu 220 - 450zł, zaś uszczelniacza wału od 800 do 1300zł! Dlatego potrzebuję w miarę jednoznacznej diagnozy.

Umyłem dzisiaj silnik i za dzień lub dwa pojadę znowu na oględziny - może będzie lepiej widać skąd jest wyciek... Tymczasem może ktoś z Kolegów podpowie co podejrzewa na podstawie załączonych zdjęć. Byłbym bardzo wdzięczny za wszelkie sugeste.

Pozdrawiam

Tomek

 

post-30845-0-73452300-1365441103_thumb.jpg post-30845-0-83980400-1365441118_thumb.jpg post-30845-0-43589300-1365441134_thumb.jpg post-30845-0-60433300-1365441147_thumb.jpg post-30845-0-79515900-1365441161_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie bardzo widzę, ale obstawiał bym na połączenie blok-skrzynia biegów. Nie koniecznie może lać na uszczelniaczu wału, możliwe, że leje na uszczelniaczu wałka sprzęgłowego lub z wysprzęglika. Zaznaczam, że mogę się mylić.

Na Twoim miejscu dokładnie bym to wymył i wytarł do czysta.

Sprawdził olej silnikowy w skrzyni i poziom płynu hamulcowego. Sprawdził czujnik ciśnienia oleju, czy nie przecieka i zobaczył na górze silnika czy nie leje z pod chłodniczki oleju, ten element w którym jest zamontowany termostat i z tyłu silnika, z pod kolektora ssącego, tam jest odstojnik oleju i czasami lubi sobie pocieknąć.

Potem dzień dwa pojeździć i sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie,

Po umyciu silnika i przejechaniu ok. 20 km sytuacja wyglada jak na zdjęciu. Niestety trochę za mało pojeździłem i w sumie prawie nie było widać żadnego wycieku. To co zauważyliśmy z mechanikiem jest zaznaczone na czerwono. I nie wygląda to różowo ;-) Postanowiłem na początek zacząć od wymiany uszczelki miski olejowej. Robote mechanik wykonał i pozostaje mi jedynie czekać na efekty. Jak się sytuacja wyklaruje to dam znać. Tymczasem pozdrawiam i chętnie poczytam opinie Kolegów na temat dolegliwości mojego Szczeniaka.

 

Do Kolegi P_r_z_e_m_o:

Bardzo dziekuję za wskazówki. Wycieki z górnej części silnika nie występują na 100%. Poziom oleju silnikowego nieco spadł - co raczej nie dziwi. Oleju w skrzyni nie sprawdzałem ale z uwagi na to, że cieknący olej to olej silnikowy (zapach, kolor, ubytek) nie ma co się czepiać skrzyni. To samo z płynem hamulcowym. Tak więc mam chyba tylko 3 opcje do wyboru, uszczelka miski, uszczelniacz wału, ewentualnie i to i to.

Dodam jeszcze, że jeden z mechaników z którymi rozmawiałem powiedział, że w tym silniku wyciek z pod uszczelki miski jest bardzo prawdopodobny bo do miski jest przykręcony dolny wspornik całego silnika. Wskutek telepania silnika ryzyko rozszczelnienia na misce jest wieksze niż w silnikach w których do miski nic nie jest przyczepione. Argumentacja mi sie podoba bo zawsze w przypadkach jakiejs awarii zadaję sobie pytanie "dlaczego"?

 

Pozdrawiam

 

Tomek

post-30845-0-34427200-1365624224_thumb.jpg

Edytowane przez duchrysia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Umyte ładnie masz, zagrzej go troszkę na wyższych obrotach na postoju co powietrze Ci tego nie rozdmucha po całym silniku, wyglada na olej silnikowy, uszczelka pod miską lub zimering na wale, oby to pierwsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jak na razie po wymianie uszczelki miski olejowej dalszego wycieku nie widać. Chyba jednak byla to wina tej uszczelki. Koszt z robocizną 200 zl więc idzie wytrzymać. Na wszelki wypadek splunąłem przez lewe ramię żeby jutro lub za tydzień się nie rozczarować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dobrze. U mnie też jest troche wycieku ale mój mechanik twierdzi, że tyle może być i też stawiamy na uszczelkę miski. Zresztą w lagunie też tak miałem. Ważne, że nie znaczy terenu. A jak mówi diagnosta na SKP u mnie we wsi "silnik się Panu poci,nooo...to znaczy, że olej jest" :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

A jam z kolei inny problem dotyczący wycieku, tym razem na górze silnika. Jest trochę oleju na lewej (patrząc w kierunku przodu) części kolektora dolotowego - od tej strony gdzie jest termostat. Wygląda to na rozszczelnienie pokrywy zaworów.

 

Aby się do tego dostać na pierwszy rzut oka widać że trzeba zdemontować plastiki nad szybą, przepustnicę, cewki zapłonowe, plastikową część kolektora dolotowego. I tutaj pytanie o ewentualne niespodzianki: czy trzeba na coś uważać? Czy do uszczelnienie pokrywy wystarczy tylko silikon odporny na wyższą temperaturę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu nie ma pokrywy zaworów w rozumieniu jak sobie wyobrażasz.

Robota jest grubsza niż w zwykłym silniku/samnochodzie.

Pokrywa ta jednocześnie mocuje wałki rozrządu.

By ją zdemontować koniecznym jest demonotwanie całego rorządu wraz z kołami zębatymi wałków rozrządu (w tym KZFR). Teoretycznie dało by się pokrywę wyjąć bez demontażu kół zębatych, ale mają taki jakby kołnierz i on haczy. Ja długo się mocowałem i nie dałe rady, potem kolega spróbował - no tak nie jego auto więc użył za dużo siły i.. wyciągnął, ale trochę uszczerbił pokrywę. Na szczęście nie cieknie. Potem do składania i tak odkręcałem koła dla wygody.

Zresztą bez demontażu kół zębatych wałków rozrządu trudno będzie Ci prawidłowo zamontować zemieringi tych wałków - chyba nawet się nie da...

Roboty trochę jest - ja teraz to w lipcu przerabiałem bo ciekło mi na rozrząd - okazało się, że przy ostatnim demontażu pokrywy zaworów ziemring się podwinął i on ciekł.

Teraz od lipca - silnik suchy.

Silikon raczej nie jest zalecany, ale można. Preparat zalecany przez Renault jest do bardzo dobrze spasowanych części. Nie wiem czy silikon nie byłby za "gruby".

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za cenne uwagi. Przyglądałem się tej mojej pokrywie na tyle ile była odkryta i się zastanawiam czy czasem wyciek nie jest umiejscowiony gdzie indziej. Czy czasami do tej pokrywy nie jest coś jeszcze przykręcone w okolicy przepustnicy i stamtąd nie ma wycieków (słynna odma)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam.

 

Mam nadzieję, że w dobrym miejscu piszę, bo przeczytałem prawie wszystkie tematy.

Mam wyciek oleju w górnej, tylnej części silnika od strony rozrządu.

Cieknie jakby spod tego ucha do wyjmowania silnika. Pasek raczej suchy.

Najpierw myślałem, że to nieszczelność elektromagnesu faz, ale tam jest sucho.

Zdemontowałem plastikowy kolektor dolotowy, ale pod nim nic nie było widać.

W tamtym roku zmieniane było koło zmiennych faz, ale po wymianie nic nie ciekło.

Zawór odmy ( grzybek ) czyściłem - i dalej jest wyciek.

Zał. zdjęcia - może ktoś podpowie, bo nie mam pomysłu.

post-64993-0-12682600-1421676524_thumb.jpg

post-64993-0-71947700-1421676536_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!