Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana uszczelniaczy zaworowych. 1.6 16V


grzesik1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

z racji dużego spalania oleju przej moją megane, doszedłem do wniosku, że zaryzykuję i wymienię uszczelniacze ( sprawdzałem kompresję i jest ok.

Po dłuższym postoju, po uruchomieniu silnika, samochód puszcza niebieską chmurkę, potem podczas jazdy nie widać żadnego dymu.)

spalanie oleju wynosi ok. 0,8l /1000km

 

Będę to robił ze znajomym bez zdejmowania głowicy.

 

Pytanie do osób które znają silnik... co powinienem kupić przed rozpoczęciem prac.

 

1. uszczelniacze x16 szt. (jakieś sugestie co do firmy?)

2. uszczelkę pod pokrywę zaworów

3. zaślepki rozrządu i uszczelniacze na wałki rozrządu

4. Pasek rozrządu

5. (czy pod kolektorem ssącym jest jakaś uszczelka??)

6. Czy pod odmą jest jakaś uszczelka?

7. Olej + filtr to żecz oczywista

 

Co jeszcze warto było by kupić?

 

Przeglądałem forum, ale widzę, że spożywanie oleju przez silniki 1.6 nie jest częstą przypadłością i ciężko jest znaleźć jakieś informacje.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Pod pokrywą odmy nie ma uszczelki jak i pod pokrywą wałków.Składaj to na Loctite 518 (uszczelniacz anerobowy do połączeń kołnierzowych) absolutnie nie na silikon,nakładaj cienką warstwę ,przestrzegaj momentów i kolejności dokręcania ,szczególnie w przypadku pokrywy wałków.

Uszczelniacze wałków warto kupić w ASO są w komplecie z nakrętkami kół pasowych (warto wymienić) kosztują ok 70PLN za jeden (uszczelniacz plus nakrętka).

Pamiętaj o: bardzo dokładnym odtłuszczeniu obsady kół (brak wpustów) przed przykręcaniem, przestrzeganiu momentów dokręcania.

Do usuwania starego uszczelnienia możesz użyć środka do usuwania lakierów (skansol) nie skrob tego niczym metalowym.

Pamiętaj ,że pokrywa wałków jest jednocześnie połową ich łożyskowania tzn. jak odkręcisz ,wałki pójdą do "góry".

Staraj się aby dzwignie zaworowe poukładać w kolejności tak jak były wcześniej ,sprawdz czy rolki na dzwigniach luzno się kręcą.

Nie wyciągaj wsporników hydraulicznych .

Do przykręcenia koła pasowego TYLKO NOWA ŚRUBA koszt ok 30PLN,wkręcasz na sucho właściwym momentem i kątowo bez kleju.

W dziale DOWNLOAD masz manuale napraw . poczytaj o ustawieniu kół pasowych (szczególnie KZFR) przed dokręcaniem wszystkiego.

Pod kolektorem ssącym są gumowe uszczelki, jest ich pięć.

Pasek plus rolki.

Edytowane przez meganelapua
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim zaczniesz kupować części, na allegro można dostać zestawy rozrządu zawierające oprócz paska rolek i pompy, również uszczelniacze wałków, zatyczki wałków i śrubę do przykręcenia pasowego, przed zakupem zapytaj sprzedawcę co zawiera zestaw.

Zatyczki wałków w zasadzie są Ci niepotrzebne i tak zdejmujesz pokrywę wałków, więc same wypadną. :P

Tymi popychaczami hydraulicznymi ja przynajmniej się nie przejmowałem, ale po wyjęciu leżały sobie zanurzone w oleju.

Jak kolega powyżej napisał, elementy muszą trafić na swoje miejsce. Tyczy się to prawie wszystkiego, jak dobrze pamiętam to nawet śruby trzymające są różnej długości. Ja zdjąłem pokrywę tak, że śruby zostały na swoich miejscach.

Dobra rada, weź aparat i cykaj fotki kolejnych etapów rozkręcania, mogą się potem przydać przy składaniu.

Przy okazji zaopatrz się w o-ringi uszczelniające przepustnicę, akurat ich nie musisz kupować w ASO, w sklepach z łożyskami mają takie o-ringi za ułamek ceny tego co krzyczą w ASO. Ja mam założone już 3 rok i jak na razie nic się z nimi nie dzieje.

Reszta jak kolega napisał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ok, to już dużo wiem, a jakie uszczelniacze kupić, jechać do ASO? Nie chcę wkładać gu...na które za pół roku zacznie puszczać olej.

Podpowiedzcie mi jeszcze jedno, jak spuszczę olej z silnika, to koło KZFR będzie zablokowane? czy jak wyleci z niego olej to się rozblokuje?

Jaśniej, KZFR blokuje olej w neutralnym położeniu czy jakiś mechanizm w środku?

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Bo Chciałbym je zdjąć zablokowane i założyć zablokowane.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Jeszcze raz dzięki za informacje :P

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

 

Dodano: 03 cze 2013 - 18:38

Piszę w swoim temacie bo sprawy nie rozwiązałem:

 

Dogadałem się z mechanikiem że dostarczę mu części a oni skasują tylko za usługę (600zł na wymianę uszczelniaczy ze zdjęciem głowicy+ rozrząd).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Musze teraz skompletować części, gdyby ktoś miał ochotę rzucić okiem będę wdzięczny (trochę poczytałem na forum i wyboru dokonałem).

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- uszczelniacze kupię w ASO (oryginały) 120zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- uszczelka pod głowicę -150zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://www.sklepy24.pl/sklep/jakexport-import_pl/produkt/uszczelka-pod-glowice-silnika-dacia-logan-renault-clio-ii-iii-megane-i-ii-kangoo-laguna-i-ii-scenic-ii-modus-thalia-pojemnosc-1-6-16v/1006

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- rozrząd z pompą wody + KZFR http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-renault-1-4-1-6-16v-oryg-i3256486744.html 820zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

- uszczelniacze i zaślepki ELRINO ? http://allegro.pl/rozrzad-zaslepki-uszczelniacze-renault-1-4-1-6-16v-i3284342909.html 85zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Koszt robocizny +-600zł, części 1175 = ok 2000zł w serwisie w ZG chcieli 4000zł ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Mam tylko wątpliwości co do rozrządu:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

KZFR kosztuje na allegro ok 410zł nowe.

z rozrządem ceny różne:

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pasek Conti, rolki INA, pompa wody DOLZ, zaślepki - 220zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://allegro.pl/rozrzad-renault-1-4-1-6-16v-pompa-wody-nowy-i3293558030.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pasek GATES, rolki INA, pompa ?? , sruba - 320zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-renault-megane-laguna-1-4-1-6-16v-i3286063693.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pasek, rolki - INA, pompa SKF, - 440zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-renault-1-4-1-6-16v-ina-skf-i3230944923.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

no i wspomniane wyżej komplety z kołem za 820zł

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://allegro.pl/zestaw-rozrzadu-kolo-zmiennych-faz-renault-1-6-16v-i3282043828.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

http://allegro.pl/rozrzad-kolo-faz-pompa-renault-1-4-1-6-16v-oryg-i3256486744.html

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zastanawiam się co z pompą wody, moja ma 50tyś km i ostatnio wymieniana była w ASO.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Podpowiedzcie, w sprawie rozrządu ;)

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

I po bólu,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

samochód już po naprawie, wymieniono:

KZFR, rozrząd (oryginał), pompa wody, uszczelniacze,

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

teraz trzeba zrobić parę km i zobaczymy czy było warto.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Naprawa wykonana u "Braciaków" w Zielonej Górze.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!