Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czy to może być problem z akumulatorem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie!

Dzisiaj podczas jazdy dzień zepsuło mi zapalenie się kontrolki STOP oraz lampki sygnalizującej brak ładowania. Do domu szczęśliwie dotarłem, ale ciekawi mnie no mogło być tego powodem. Wiem, że wszystko wskazuje na padnięty alternator, ale czy przyczyna może tkwić w samym akumulatorze? Pytam ponieważ akumulator mam już dość stary i w fatalnym stanie na dniach przymierzałem się do zakupu, w związku z czym pocieszam się, że być może nie będę musiał inwestować dodatkowo w alternator.

Przy okazji chciałem zapytać jak to jest z wyjęciem akumulatora (chcę go doładować w domu aby jakoś dojechać do mechanika), dokładnie chodzi mi o słynne przyuczanie szyb jak to zrobić?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy okazji chciałem zapytać jak to jest z wyjęciem akumulatora (chcę go doładować w domu aby jakoś dojechać do mechanika), dokładnie chodzi mi o słynne przyuczanie szyb jak to zrobić?

 

 

Na forum jest wątek z dokładnym wyjaśnieniem :angry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!

 

Na początku chciałem przeprosić, że omyłkowo swój temat umieściłem w złym wątku.

Próbowałem wyjąć akumulator, ale nie dałem rady znaleźć tej śruby trzymającej go od spodu. Przy okazji jednak zauważyłem dziwną rzecz. Mój akumulator jest cały otoczony dziwnym białym proszkiem, na górze przy klemach to jedynie nalot, ale na dole w miejscu gdzie szukałem śruby jest go bardzo dużo. Biały proszek podobny do mleka w proszku, na dodatek z przodu akumulatora warstwa proszku jest zbita i gruba na kilka centymetrów jakby ktoś nałożył tam gipsu. Próbowałem ją skruszyć aby znaleźć śrubę, ale po odłupaniu kilku kawałków i braku widocznego końca tej masy dałem sobie spokój. Boję się co to za substancja, jakiś wyciek kwasu czy co?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też się tego obawiam, ale czy w takim razie akumulator mógł normalnie działać przez dłuższy czas? (te masę widziałem już wcześniej myślałem jednak, że to powierzchowny osad) Jeżeli jednak stanie się najgorsze z czym oprócz wymiany akumulatora na nowy wiąże się jego rozszczelnienie? No i czy może powodować zapalenie kontrolki akumulatora?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale czy w takim razie akumulator mógł normalnie działać przez dłuższy czas?

Spokojnie mógł działać dopóki miał trochę kwasu siarkowego na dnie. Osobiście miałem przypadek, że akumulator się wygotował w podnośniku nożycowym a działał dalej dopóki nie spalił się prostownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy akumulator kupię na pewno, martwię się tylko, że nie potrafię go wyjąć (śruba jest pod tą substancją) a nie wiem czy starczy mi napięcia aby dojechać do jakiegoś elektryka? Przy okazji zapytam czy aby dostać się do tej śruby trzeba coś demontować? Pytam bo z tego co widziałem jest tam mało miejsca chyba, że trzeba tam użyć klucza nasadowego z długą przedłużką?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj odstawiłem auto do mechanika zobaczymy co powie. Przy okazji stał się rzecz dziwna, samochód ledwo dojechał o własnych siłach, na kilkaset metrów przed warsztatem, zapaliły się kontrolki poduszek, ABSu, przestało działać wspomaganie. Czy samochód jest tak mądry, że odcina wszystkie systemy aby dojechać do celu czy też poprostu popsuło się coś jeszcze?

Edytowane przez the_saint
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!