Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie proszę o informację czy 4 mm okładzin na klockach z przodu i z tyłu to dużo czy mało. Pytam się ponieważ planuję wyjazd do Chorwacji w lipcu i zastanawiam się czy muszę coś z tym tematem robić czy spokojnie objadę na obecnych. Moja Megi pochodzi z 2008 roku i obecnie ma przejechane 45 tyś km i nic w niej nie było jeszcze wymieniane. Autko posiadam od nowości.

Edytowane przez jarello1969
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy 4 mm okładzin na klockach z przodu i z tyłu to dużo czy mało

Jak dla mnie to strasznie mało masz (jak dobrze pójdzie to zjedziesz to wciągu 1000km). Proponuję jak najszybciej je wymienić szczególnie, że przez góry będziesz jechał.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zjedzie jak się przyblokuje klocek lub tłoczek zatrze. A trasa jest jednak długa a na bezpieczeństwie nie ma co oszczędzać. I jeszce nie wiemy czy te 4mm ma klocek zewnętrzny czy wewnętrzny. Bo klocki wewnętrzne szybciej się zużywają niż zewnętrzne.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to strasznie mało masz (jak dobrze pójdzie to zjedziesz to wciągu 1000km). Proponuję jak najszybciej je wymienić szczególnie, że przez góry będziesz jechał.

bzdury...na 4mm klockach jeszcze spokojnie zrobi droge do CRO i z powrotem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moje klocki z tyłu też były dobre bo miały po 5 mm i wyobraź sobie, że zaciął się ręczny. I po jeździe 300km z 5 mm nagle zrobiło się 2 mm w czasie wyjazdu w góry. Więc mówię na własnym przykładzie. Osobiście przed taką trasą wymieniłbym klocki i płyn hamulcowy, bo kolega pisze, że od nowości nic nie robił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście przed taką trasą wymieniłbym klocki i płyn hamulcowy, bo kolega pisze, że od nowości nic nie robił.

idąc tym tokiem rozumowania powinien wymienić tez kompletny rozrząd z pompą wodną plus pasek osprzętu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jezeli 10 mm starcza na 60.000 km lub więcej (jesli trasa), to 4 mm nie zjedzie w tysiąc

Zdziwił byś się bardzo. Moim zdaniem nie ma szans żeby klocki wytrzymały 60kkm, no chyba, że prawie nie będziesz hamował, co jest nierealne.

Radzę przed wyjazdem, a nawet wcześniej, żeby się klocki ułożyły. Nie wiem jaki rejon jedziesz, ale w niektórych miejscach górki tam mają naprawdę strome.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idąc tym tokiem rozumowania powinien wymienić tez kompletny rozrząd z pompą wodną plus pasek osprzętu :)

 

To zalezy jak kto dba o swój samochód, o swoje bezpieczeństwo i bezproblemową jazdę.

Renault zaleca wymianę pierwszego rozrządu po 5 latach lub po 120.000 km. Ja w swoim samochodzie wymieniłem rozrząd po 5 latach mimo, że nie miał przejechanych kilometrów.

 

Co do płynu hamulcowego to też powinien już zostać wymieniony i to 2 lata temu bo płyn powinno się wymieniać co 2-3 lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdziwił byś się bardzo. Moim zdaniem nie ma szans żeby klocki wytrzymały 60kkm, no chyba, że prawie nie będziesz hamował, co jest nierealne.

 

mam 53kkm i klocki od nowości - sprawdzałem teraz przy wymianie kol i maja jeszcze po 4 mm :) wiec jednak się da...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem nie ma szans żeby klocki wytrzymały 60kkm

mam 53kkm i klocki od nowości - sprawdzałem teraz przy wymianie kol i maja jeszcze po 4 mm wiec jednak się da...

Oczywiście, jak się nie kupuje plocków najtańszych za grosze, tylko np. TRW czy ATE, to starczą spokojnie - fakt że trzeba wydać ze 200 zł minimum, ale starczą.

 

Płyn bym zostawił w spokoju

I tu największy błąd - płyn wymienia się co 2 lata niezależnie od przebiegu!!!

Przed wyjazdem do Chorwacji pierwsze co bym zrobił, to właśnie wymienił płyn hamulcowy, i to koniecznie, a potem pilnował żeby robić to co 2 lata - litr płynu kosztuje 30 pln, a zagotowanie hamulców - bezcenne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!