Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wiązka do haka - z modułem czy bez?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Pacjent to Scenic 3 z 2010. Musze kupić wiązke do haka. Jedni mi wmawiają, że tylko z modułem, inni (np. info z Thule), że bez. Macie może jakiś doświadczenie i możecie coś podpowiedziec? Mam ochote kupić wiązkę dedykowaną Thule bez modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Generalnie moduł jest nie potrzebny i straszenie, że spalisz coś jest bezzasadne.Przykładowo producent zastosował w SIII dla świateł stopu bezpiecznik 10A co daje nam obciążenie 120W. W SIII masz dwie żarówki po 21W i ledowy trzeci stop 3W plus dwie żarówki 21W w przyczepce to wszystko razem jest 87 Watt.

Ale, gdy podepniesz przyczepę kempingową nafaszerowaną oświetleniem obrysowym, dodatkowymi kierunkowskazami czy dodatkowimi swiatłami stopu może być problem.

Problem jest też jeśli masz auto na gwarancji i podłączysz instalcję haka bez modułu lub z modułem, ale nie w ASO wtedy tracisz gwarancję.

Można to zrobić w ASO za 2k PLN i gwarancji nie tracisz:-)

Jeśli auto nie jest na gwarancji można podłaczyć bez modułu zabezpieczając przewody do gniazda haka dodatkowymi bezpiecznikami - tak dla bezpieczeństwa.

Można też samemu zabezpieczyć przewody do gniazda haka przekaźnikami koszt około 30zł lub zlecić elektrykowi samochodowemu zmontowanie wszystkiego do kupy.

Jeśli będzie opowiadał, że tak się nie da i trzeba specjany moduł za 500zł to szukajcie innego fachowca.

Można założyć oczywiście moduł koszt około 130-160zł dostępny na ``alledrogo`` .

W moim SII ASO i inne specjalistyczne warsztaty twierdziły, że moduł jest niezbedny, założyłem bez modułu i działa bez problemów, a podłączałem już różne przeczepki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Mam własnie scenica III 1.5 dci z 2010 roku i założyłem hak bez modułu. W warsztacie mieli problem z podłączeniem światła stop. Przy podłaczeniu do lewego stopu, po podłączeniu przyczepki i po jednorazowym naciśnięciu pedału hamulca stop był, po ponownym naciśnięciu nie było ani w przyczepce ani w lewej lampie. Po zgaszeniu silnika i ponownym odpaleniu auta znowu to samo, raz nacisnąłem stop to był ale już ponownie nie było. Gość dzwonił gdzieś tam i powiedzieli mu że ma podłączyć pod trzecie światło stopu. Za pierwszym razem było tak samo ale o dziwo po zgaszeniu silnika i ponownym uruchomieniu wszystko było ok. Niestety po powrocie do domu i podłączeniu przyczepki znowu to samo, po drugim naciśnięciu pedału hamulca znika stop w przyczepce i w trzecim świetle stop tam gdzie jest podłączony. W warsztacie powiedzieli mi że muszę moduł załozyć za 357 zł + 150 montaż. Nie bardzo mi się to uśmiecha bo już 600 zapłaciłem a jesli koszt całkowity ma wynieść 1100 zł to mija się z celem montaż całego haka bo używam go tylko kilka razy w roku. Czy jest możliwość innego podłączenia bez modułu a jeśli moduł to czy taki z allegro za 150 zł będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, tylko sam stop i to tylko ten pod który jest podłączony przewód od przyczepki. Więc jaki przekaźnik ( dokładny typ jeśli można). Czy dam radę sam go podłączyć ? Jest może jakaś instrukcja ? Z góry dziękuję za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styk 30 do plusa np. od zapalniczki czy lampki w bagażniku

cinas Do zapalniczki OK, ale czy jesteś pewien, że lampka w bagażniku ma cały czas +12V, czy tylko po otwarciu klapy lub drzwi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam. Dziś podłączyłem przekaźnik tak jak kolega opisał no i lipa. Całkowicie zgasło światło stop pod które był podłączony przekaźnik. Czy mogłem coś źle podłączyć. Do czego jest w przekaźniku stycznik 87A?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Styk 87a jest to styk NC do 30 czyli jak stycznik nie ma napięcia to mamy połączone styki 30 i 87a w tym układzie nie wykorzystany

 

Sprawdz połaczenia do przekażnika

Styk 85 do światła stop

Styk 86 do masy auta

Styk 30 do plusa np. od zapalniczki czy lampki w bagażniku

Styk 87 do gniazda przyczepki

 

Jak tak podłączyłeś to musi gadać , zrób jakieś foto to zobaczym

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Tak czytam i czytam ten wątek i zastawiam się koledzy kiedy kolega przez te eksperymenty ubije komputer sterujący.

 

Tak całkiem poważnie. Światła w nowych auta są sterowane przez wyspecjalizowane sterowniki (driver'y) oraz nie jest to ciągły sygnał 12V/masa a tzw. PWM (sygnał fali prostokątnej z regulowanym wypełnieniem). Bezpieczniki 10A nie ma tu kompletnie żadnego znaczenia. Zabezpiecza on tylko linie zasilania dla takiego driver'a.

 

W takim przypadku nie da się wprost podłączyć dodatkowej żarówki (przyczepki) bo diagnostyka w drive'rze wykryje takie coś i wyłączy dane światła. Dlatego trzeba dokładać dodatkowe moduły sterujące światłami niestety :)

 

 

Reasumując:

Trzeba koniecznie sprawdzić zanim zaczniemy dłubaninę czy nasze światła są sterowane przez przekaźniki czy przez inteligentne sterowniki w komputerze auta.

Obecnie prawie żadne nowe auto nie ma już sterowani światłami wprost a za pośrednictwem komputera wnętrza.

Czasami manewr bez modułu udaje się w przypadku kiedy przyczepka ma wszystkie światła na diodach LED.

Edytowane przez Robgold
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!