Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

witam. dziś podczas stania w korku temperatura wskoczyła praktycznie na czerwone pole, nie załączył się wentylator w celu schłodzenia silnika, dodam iż po włączeniu klimatyzacji wentylator się załącza na pierwszym biegu podejrzewam czujnik w chłodnicy ale najpierw wole wykluczyć inne czynniki. Ps. czy można jakoś we wtyczce czujnika posprawdzać na któryś kablach czy jest napięcie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób mostek w wtyczce od czujnika w chłodnicy i zobacz czy wiatrak się odpali jak tak to do wymiany masz ów czujnik. Jeśli nie to między czujnikiem a wiatrakiem może być przerwa lub 1 bieg wiatraka jest zwalony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę więcej przedrzeźniał przedmówcy :(

 

 

i znalezione:)

główny kabel napięciowy był przerwany przed sama wtyczka, udało mi się go jeszcze uskrobać i skręcić narazie prowizorycznie i izolacja zakleić. zobaczymy teraz czy to była jedyna przyczyna czy się dołączy czujnik ale bo skręceniu i mostkowaniu działały oba biegi. mam nadzieje ze się z silnikiem przez te kilka minut nic nie narobiło płyn w sumie poziomu max nie przekroczył.

 

pytanie czy lepiej teraz kupić złomowaną kostkę z kablami i polutować do instalacji i na termokurczki czy polutowac przed wtyczka jak jest i zalać klejem

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.13 - cytowanie

P_r_z_e_m_o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień przewód który jest uszkodzony całej wtyczki nie musisz wymieniać, jest ona rozbieralna potrzebujesz tylko czymś podważyć zabezpieczenie w środku kostki. A pin możesz dostać z instalacji są stosowane praktycznie na każdym przejściu czy zejściu instalacji. Są trzy wielkości, kwestia porównania.

post-20686-0-38704000-1368038500_thumb.jpg

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prosze o pomoc, bo mne zaraz trafi z tym wentylatorem. Gdy włączę klimę - nie rusza. Stoi. Nie rusza także gdy się silnik mocno nagrzewa. Ale jak zewrę na krótko styki opornicy (chyba to opornica - to coś w tym plastiku obok wentylatora koło chłodnicy) - wentylator śmiga aż miło. Nie wiem, czy owa opornica jest sprawna - na sprężynie ma mały opór, ale niestety pomiędzy nóżkami jej jest już przerwa. Kupiłem nowy element w ASO w zeszłym roku. Czy możliwe, że się spalił tak szybko? Nie wiem, czy jak sie silnik nagrzeje wentylator rusza - jeszcze nie miałem aż tak krytycznej sytuacji, by przegrzać silnik. Niemniej martwi mnie brak wentylatora przy włączonej klimie. Jak sprawdzić tę opornicę? Powinna mieć jakiś opór pomiędzy nóżkami? Jeśli tak, to jaki? Bo jak złapię nerwa, to wsadzę tam gruby drut i będzie mi wentylator działał na okrągło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej zrób mostek na kostce i zobacz co się dzieje ale tak szybko miałby się skończyć, (może za dużo jeździsz :( ). Nie mniej zacząłbym od szukania problemu od przekaźnika do wiatraka czyli w instalacji, sam ostatnio przerabiałem że wiatrak włączał a innym razem w ogóle się nie uruchamiał... okazało się kable że poprzecierały przewody no i działy się cuda.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę jeszcze nad presostatem - może on jest winny - nic to - są na allegro po 80 zł. Kupię - wymienię i zdam relację. Generalnie cały układ chłodzenia jest sprawny i działa. Tylko jak włączam klimę - wariuje i się nie chce wiatrak włączać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obstawiam presostat - elektrykę z miernikiem w łapie i schematami sprawdzałem przez 3 tygodnie.

 

Edit:

 

Opornica do wymiany. Oryginalny element Renault wytrzymał caluteńkie 8 miesięcy. Troszkę to coś nie tak...

Edytowane przez typical
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kilka luźych myśli. Kilka dni temu wymieniałem płyn w ukłądzie chłodzenia. Rozebrałem, wymyłem zbiorniczek, przepłukałem wężem cały układ, nagrzewnicę itd.Zeszło troche syfu. Później wlałem do układu destylowanej wody i włączyłem auto.

Było dość ciepło. Odpowietrzyłem interesikiem na obudowie termostatu. W czasie tej zabawy działy się różne rzeczy. Włączyłem auto aby się zagrzał płyn, ogrzewanie także. Chodziło troche na większych obrotach. Dość długo czekałem, płyn się prawie gotował, ba nawet zaczał wylewać ze zbiorniczka. Wyłaczyłem auto, odczekałem, popuściłem odpowietrznik. Później jeszcze raz oodpaliłem auto i tak po dłuższym czasie, gdy wskazówka temperatury osiągnęła prawie połowę załączył się wiatrak na chłodnicy. Znaczy zadziałało ale zastanawiam się czy to normalne. Jak działa klima wentylator załącza się systematycznie i szybciej. Teraz jak obserwuję to jest już chyba dobrze. Jedyne co zrobiłem to później dolałem odrobine płynu. W całość weszło około 6 litrów(5 płynu i 1 koncentrat)

Teraz obserwuję czy gdzieś, coś nie leci. Nie mam pewności czy poprzedni właściciel nie kombinował z jakimiś uszczelniaczami.

Może jestem nadwrażliwy albo zbytnio przyglądam się płynowi. <_< Dzisiaj czyli we wtorek, przy takich upałach, obserwowałem że temperatura poszybowało w okolice połowy skali(troche poniżej ma się rozumieć) Jeździłem na klimie i bez klimy aby zobaczyć jak to wygląda. Na klimie temperatura spadała troche bardziej niż bez klimy. Na zimnym silniku płyn w zbiorniku jest na środku czyli pomiędzy min i max. Rośnie do poziomiu max(troche poniżej) Takie drobne obserwacje.....

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!