Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej w Megane III po faceliftingu


Rekomendowane odpowiedzi

Nie jest to w tym wypadku wykroczenie, a tylko strata czasu na postój po zatrzymaniu i nerwów na tłumaczenie..... A jak mundurowy ma bloczek do uszczuplenia, to przy okazji że już delikwenta zatrzymał może się i czegoś innego przyczepić.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

W tym temacie, lecz inna obserwacja. Jadąc na auto o poranku świecą światła mijania i dzienne (pozycyjne). Zaczyna świecić słońce jest piękny dzień i światła mijania gasną. Tak było do dzisiaj. Pomimo pięknej, słonecznej pogody światła mijania świeciły cały czas. Jaka tego może być przyczyna? Czy trzeba odwiedzać ASO - gwarancja/

Edytowane przez bogblasz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma powodów do paniki. Mi się też - wprawdzie bardzo rzadko - zdarza podobnie, że mimo słońca świecą dłużej niż wydawałoby się to potrzzebne mijania, a nie dzienne. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy. Poza tym czasem mam wrażenie, że oprócz działania czujnika to włączanie świateł dziennych sterowane jest zegarem i kalendarzem. Kiedyś zwracałem na to większą uwagę, ale z biegiem kilometrów mniejszą. Zauważyłem czasem, że w zimie praktycznie przy takim samym oświetleniu jak latem (bywają takie dni) światła dzienne mogłyby być jeszcze włączone, ale wyłączają się, bo już jest godzina popołudniowa. Chodzi mi o to, że czujnik czujnikiem, ale komputer zakłada, że w zimie o danej godzinie już zwykle jest ciemniej i sam jakby decyduje o rodzaju świateł. I odwrotnie. W lato są też dni, że jest już średnio jasno, bo jest więcej chmur, ale automat nadal trzyma światła dzienne (no bo w lato zwykle o tej porze jest jasno), choć jak dla mnie wypadałoby już włączyć światła mijania. Albo wiosną wczesnym rankiem czasem słońce wali jak oszałałe i jest jasno jak w lipcu, a światła dzienne potrafią właczyć się dość późno. Nie wiem, czy tak jest w rzeczywistości - takie miałem spostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

W mojej Megi światła mijania załączają się bezpośrednio po uruchomieniu silnika i gasną dopiero po jego wyłączeniu. Ustawienie przełącznika w pozycję "0", "Auto" czy tą z symbolami świateł nie wnosi żadnych zmian. Wolał bym sam decydować o włączeniu i wyłączeniu świateł. Czy jest to jedno z ustawień przy pomocy clipa ? Czy może poprzedni użytkownik przerobił coś w instalacji ? Jeżeli ktoś się orientuje to proszę o odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to światła mijania, to są 2 możliwości:

1 zgodna z zasadami i dostępnymi opcjami- została Clip-em włączona opcja skandynawska i nie ma tu znaczenia czy automat jest aktywny czy nie.

2 opcja, to tak ja sobie zrobiłem, w 10 minut i za 3gr zamiast podłączania pod Clip, zaklejony czarną taśmą czujnik światła w obudowie lusterka wewnętrznego i aktywowany automat, który zawsze w tym przypadku widzi ciemność.

Dziennych nie posiadam i raczej nie będę zakładał, więc mnie to odpowiada w 100%.

Pierścień świateł obecnie zawsze jest na "0", bo jak był na "mijania", to czasami przy włączaniu kierunkowskazu, nieświadomie przełączałem światła na postojowe. Teraz to już nie występuje.

Chcąc to wyłączyć, (wjazd do Grecji) po prostu dezaktywuję automat świateł i mam opcję całkowicie manualną. Też gratis.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też dzienne mam na stałe i przygasają troszkę przy włączeniu mijania. Dzienne można wyłączyć w komputerku. Dodatkowo same światła dzienne mam osobno, nie jak w zwykłej wersji wiec zdecydowanie widać, że palą się nawet w nocy i póki co żaden policjant nie miał z tym problemu.

Sam czujnik światła działa całkiem ok. Jedyną sytuacją gdy przestawiam z opcji auto jest mgła, gdy chce, żeby z tyłu coś też świeciło. Po za tym bardzo ok.

Edytowane przez behbeh
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak właśnie jest fabrycznie. I tak ma być zgodnie z przepisami, bo niedozwolone jest jednoczesne świecenie świateł mijania i świateł do jazdy dziennej. Na pierwszej stronie tego tematu jest zresztą o tym mowa. W megane III z pierwszej fazy światła do jazdy dziennej są w reflektorach (skrajne żarówki) i gasną po załączeniu świateł mijania. A w megane III po liftingu światła do jazdy dziennej przygasają "robiąc" za pozycyjne. Chyba, że kolega wyraża się nieprecyzyjnie i chodzi mu o całkowity brak świecenia świateł "dzienno-pozycyjnych" w megane faza II. <_< Tylko po co i dlaczego je deaktywować, skoro diagnosta i policjant będą mogli się przyczepić, bo światła pozycyjne są obowiązkowym wyposażeniem ( nie mylić z postojowymi :mrgreen: )

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, ale zdarzyło mi się kilka razy, że jadąc po zmroku na światłach mijania kierowcy jadący z naprzeciwka migali mi światłami. Może myśleli, że jadę na przeciwmgielnych ? Dlatego moje pytanie o możliwość wyłączenia świateł do jazdy dziennej przy włączonych światłach mijania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tu jest "ból". Niestety patent na to, żeby ledowe światła do jazdy dziennej stawały się po lekkim przygaszeniu światłami pozycyjnymi jest chyby lekko niedopracowany. Wg pomiarów i przyrządów ich światłość może i jest (?) na poziomie starszych - zwykłych świateł pozycyjnych, to jednak ludzkie oko odbiera je jednak jako jaśniejsze. Zresztą faktycznie chyba mają większe natężenie światła (nie jestem optykiem). I dlatego jadący z naprzeciwka widząc twój samochód ze światłami mijania i dodatkowymi punktami jasno świecącymi na dole zderzaka mrugają ci światłami. Bo subiektywnie odnoszą wrażenie, że coś ci świeci dodatkowo zbyt jasno. Może to kwestia czasu, aż wszystkie samochody tak będą świecić i wszyscy przestaną na to zwracać uwagę, a może trzeba będzie działanie takich świateł nieco zmienić.

 

A tak na marginesie, widząc różne postacie świateł do jazdy dziennej mam wrażenie, że jest potrzeba większego doprecyzowania i wskazania ograniczeń w konstrukcjach świateł dziennych. Bo teraz to jest często radosna twórczość . Widać tu i ówdzie jakieś falbanki, oczka pawie, oczka kocie, kreski, kropki. Do tego jeszcze niektórzy fabryczni producenci umieszczają je w zbyt niskich miejscach i są one zupełnie nie widoczne z bliskich odległości. Choćby Skoda, gdzie światła do jazdy dziennej są obok świateł przeciwmgielnych w zderzaku i zawsze mam wrażenie, że "kapelusznik" w skodzie jedzie bez świateł, bo nie patrzę aż tak nisko, żeby te światła zauważyć tylko na normalną wysokość maski silnika. :rolleyes: O konstrukcjach domorosłych typu VW (szmelcwagen)- taksówkarz nie wspomnę, bo tu często te światła są prawie pod zderzakiem i oba na środku.

Edytowane przez martello
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!