Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tom80ek

Megane III phII Światła do jazdy dziennej w Megane III po faceliftingu

Recommended Posts

Witam wszystkich forumowiczów.

Piszę pierwszy raz choć śledzę od kilku tygodni.

Mam takie pytanie. Oryginalne światła do jazdy dziennej w MIII nie gasną po włączeniu świateł mijania a jedynie przygasają. Znalazłem już informacje, że działają z drogowymi jako światła pozycyjne. Na tablicy zapala się lampka świateł drogowych i pozycyjnych. Jest to zgodne z oznaczeniem homologacji znajdującym się na kloszu ledów. Jest to 00RL i 02A ze strzałką w lewo oraz E2. E2 to homologacja uzyskana we Francji. RL to homologacja na światła dzienne, A na światła pozycyjne i postojowe. Ale strzałka w lewo oznacza dopuszczenie do ruchu lewostronnego. Samochód kupiłem w salonie jako demonstracyjny więc to dziwne. I stąd prośba. Możecie spojrzeć jak macie u siebie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ze strzałkami to chyba na odwrót - w lewo jest dla ruchu prawostronnego, ale na Anglię homologacja jest chyba E11, więc masz dobrze moim zdaniem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tak z ciekawości: nie gasną? Czy to aby nie jest wbrew przepisom? Zgodnie z art. 51 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym kierujący pojazdem jest obowiązany używać świateł mijania podczas jazdy w warunkach normalnej przejrzystości powietrza:

1) w czasie od zmierzchu do świtu,

2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę,

3) w tunelu.

Natomiast świateł do jazdy dziennej kierujący może używać w czasie od świtu do zmierzchu w warunkach normalnej przejrzystości powietrza, zamiastświateł mijania (art. 51 ust. 2).

 

Chodzi mi o pogrubione słowo zamiast. Z tego jasno wynika, że oba rodzaje nie mogą być używane w tym samym czasie. Tak tylko mi przyszło do głowy, że podczas kontrolki jakiś nachalny się może przyczepić. Chociaż ja używam dziennych nawet w lekkim deszczu i też zdaję sobie sprawę, że mogę dostać mandat :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Zgodnie z art. 51 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r.

Nie wydaje Ci się ze była nowelizacja zmieniająca to:

2) w okresie od 1 października do ostatniego dnia lutego - przez całą dobę,

...na wymóg całorocznej jazdy na wymienionych światłach??

Coś nieaktualne przepisy przytaczasz....

Co do opisanego przypadku należy zapytać czy te przygasające dzienne są jedynymi pozycyjnymi z przodu, jeśli tak to wszystko jest jak należy i mogą, a nawet powinny świecić w ten sposób.

Jeśli jednak poza nimi są i inne pozycyjne, te same co i postojowe, to jest to już zdublowaniem pozycyjnych przednich, które mogą być tylko jedne. (para)

Edytowano przez gojgien

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Kolega napisał, że się przygaszają stając się światłami pozycyjnymi - nie są już dziennymi pomimo tej samej obudowy :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

gojgien: Masz rację, na złą stronę w googlarce spojrzałem. Oczywiście, że chodzi o cały rok. Dobre pytanie zadałeś - czy to są jedyne pozycyjne światła przy włączonych światłach mijania, czy nie.

kataryniarz: Czytaj uważniej co kolega pisze. Napisał, że stają się pozycyjnymi, przy światłach drogowych, a nie mijania. Drogowe - długie, mijania - krótkie. O to tutaj się rozchodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

CareK:

Oryginalne światła do jazdy dziennej w MIII nie gasną po włączeniu świateł mijania a jedynie przygasają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kataryniarz: Czy w cytacie, który przytoczyłeś jest jakakolwiek informacja o tym, że działają jako pozycyjne, czy jest tu tylko może informacja o tym, że przygasają? Jak dla mnie to drugie.

Za to dalej możemy przeczytać:

Znalazłem już informacje, że działają z drogowymi jako światła pozycyjne. Na tablicy zapala się lampka świateł drogowych i pozycyjnych.

gdzie kolega wyraźnie pisze, iż znalazł informację, że działają one (dzienne przygaszone) jako światła postojowe ze światłami drogowymi. Być może kolega pomylił drogowe, z mijania, ale jasno stwierdza o działaniu ze światłami drogowymi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Napisano (edytowany)

Właśnie sprawdziłem ponownie. Światła dzienne przygaszone świecą jako pozycyjne zarówno przy światłach mijania, drogowych jak i podczas postoju. Myślę sobie tak, że światła dzienne muszą mięć jakąś określoną jasność aby uzyskać homologację. Gdy przygasną przestają spełniać wymagania stawiane światłom dziennym i mogą spełniać funkcję pozycyjnych. Wydaje mi się, że w tym przepadku słowo zamiast nie ma już zastosowania. Oczywiście przepis o tym, że nie można używać równocześnie świateł mijania/drogowych + dziennych jest wciąż aktualny po nowelizacji ustawy. Z tym, że to po przygaśnięciu nie są światła do jazdy dziennej.

Jaru jesteś pewny z tym kierunkiem strzałek na oznaczeniu homologacji?

 

Ps. rzeczywiście teraz widzę w swoim poście błąd polegający na odniesieniu się raz do świateł mijania a raz drogowych.

 

Dodano: 18 maj 2013 - 21:50

Witam. Rozmawiałem dzisiaj z mechanikiem z Renault. Stwierdził, Że miło czasem dowiedzieć się czegoś nowego o megane w kontekście świateł i ich rozwiązania, po tym jak opowiedziałem mu o tym jak to działa w mojej megance i że tak to prawdopodobnie ma być. Jego zdziwienie jednak zbiło mnie trochę z tropu jeśli chodzi o światła. Chyba jednak podjadę pod stację diagnostyczną i zapytam jak to jest z tymi światłami.

post-57453-0-51343200-1368192706_thumb.jpg

Edytowano przez tom80ek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

tom80ek kolego jak dla mnie wszystko jest w porządku, podjedź do innego ASO i powiedzą inaczej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro w aucie nie posiadasz oddzielnych pozycyjnych, to wszystko jest jak być powinno i zgodnie z przepisami. Dzienne świecą same z odpowiednią jasnością, a przy pozostałych, świecą jako wymagane pozycyjne ale z mniejszym natężeniem światła. Co tu jeszcze kombinować skoro jest to fabrycznie tak rozwiązane i w takim stanie otrzymało homologację.

Problem istnieje ale przy zakładaniu dodatkowych LED-owych lamp dziennych PHILIPSA, które w nowszych wydaniach mają takie same działanie i tak samo przygasają by być pozycyjnymi. Tu trzeba dezaktywować fabryczne pozycyjne/ postojowe, by te światła nie były zdublowane. Przepisy dopuszczają tylko po jednym takim świetle na każdej stronie pojazdu.

Na takich dodatkowych lampkach jest kodowane skrótami oznaczenie że są to dzienne i pozycyjne. Przy reflektorach zespolonych nie są wymieniane kody wszystkich lamp i świateł jakie w środku są zabudowane.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Koledzy mają rację, jest OK i nie ma sensu dalej drążyć tematu. Mam co prawda inne fabryczne dzienne, ale działają na tej samej zasadzie. Mechanik z ASO nie ma pojęcia bo przychodzi odbębnić robotę, nie ma pasji to się nie interesuje nowymi modelami chociaż stoją na salonie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W większości samochodów na tej samej zasadzie działają światła stopu i tylne światła pozycyjne. Gdy stojący przed Tobą samochód zwolni hamulec i dwa czerwone światła zaczną świecić słabiej, to też powiesz, że światła stopu nie zgasły?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wrócę do tematu, w sobotę wieczorem miałem kontrolę policyjną z powodu świateł dziennych. Policjant "wyłowił" mnie z kolumny aut, a powodem były "świecące światła dzienne" razem ze światłami mijania (oczywiście świeciły jako pozycyjne). Demonstracja zasady działania przekonała funkcjonariusza, który stwierdził: "tak, znamy takie przypadki" :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie. Na pewno wg homologacji i wykonanych przy okazji jej wydawania pomiarów jest wszystko w porządku. Ale faktycznie na drodze patrząc zwykłym ludzkim okiem ma się wrażenie, że widać palące się światła mijania razem z dziennymi. Wcale się nie dziwię policjantowi, bo z daleka tak to właśnie wygląda. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...