Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk (popiskiwanie)


Damiano1990

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Serdecznie!

Posiadam Megane PH 2 z silnikiem 1.6 16v z 2004 roku, dzisiaj zauważyłem dziwny dźwięk wydobywający się tak jakby z pod samochodu (popiskiwanie o którym mowa w temacie) pojawia się on w momencie kiedy powiedzmy auto stoi na wolnych obrotach, jeżeli dodam gazu ten dźwięk ustępuje. Miał ktoś już kiedyś taki problem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się jeszcze zastanawiałem np nad mocowaniem wydechu, że mogło się coś posypać i coś gdzieś o coś pociera. Tak jak wspomniałem dźwięk dochodzi z pod auta z przed części samochodu. Pojawia się na wolnych obrotach lub np w czasie jazdy jak gdzieś autem zabuja to również delikatnie na chwile się pojawia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja posłuchałbym jeszcze pompy paliwa w baku. Objawy, które opisujesz pasują poza tym, że mówisz, że dźwięk dochodzi z przodu auta, ale to może być tylko złudzenie, bo ten dżwięk się rozchodzi właśnie pod autem. Napisz jeszcze czy masz założony gaz i ewentualnie czy problem występuje na benzynie czy na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytałem o gaz ponieważ instalacja przyspiesza zużycie pompy, po przełączeniu na gaz pompa cały czas pompuje benzynę w układzie zamkniętym, ale ponieważ benzyna nie jest "zużywana", pompa pracuje pod dużym ćiśnieniem i się wyrabia. Z mojego dowiadczenia powiem, że piszczenie występuje niezależnie od temperatury silnika natomiast trochę zależy od temperatury na zewnątrz i tego jak długo pracuje pompa. Najlepiej sprawdzić to gdy zacznie piszczeć - wyjść z auta i posłuchać z tyłu pod autem w rejonie prawego koła - powinno być wyraźnie głośniej słyszalne jeżeli to będzie pompa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam mam ten sam problem z popiskiwaniem ,tylko że u mnie wystąpiło po wymianie paska alternatora , wymieniłem rolki i dalej piszczy, dodam że przed wymianą taka sytuacja nie miała miejsca. Czyżby pasek miał wine i był słabej jakości? może założyć stary? scenic 1,6 16V 2000r.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż z ciekawości sprawdzę jak żona wróci z pracy ale jest jeszcze jeden fakt, po zmianie paska popiskiwanie występowało do momentu lekkiego rozgrzania się silnika a teraz popiskuje cały czas, ale dzięki za podpowiedź sprawdze to i dam znać

Edytowane przez pablo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiąć nijak się nieda bo jest automatycznie napinany, ale o przełożeniu nie pomyślałem. A zauważyłem że jak dostanie wilgoci to przestaje piszczeć, aż do momentu odparowania wody. a wystarczy nie wielka ilość ze strzykawki czy po świńsku napluć i jest cisza. Ale dzięki za podpowiedź z przełożeniem paska w drugą stronę mam nadzieję że to wytarczy. A co do słyszalnego dźwięku to nie jest ciągły pisk tylko przerywany i słyszę go tak jakby występował ciągle w jednym miejscu jakby na pasku była jakaś skaza lub coś takiego .

Edytowane przez pablo22
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzisiaj przełożyłem pasek i jutro wszystko się okaże czy to pomogło, ale chyba tak bo przed przełożeniem piszczał a po przełożeniu nie.

 

Dodano: 08 wrz 2013 - 20:41

Dla wszystkich zainteresowanych pomogło przełożenie paska, i dodatkowo delikatne odsunięcie koła alternatora od obudowy, ponieważ jest na gumie to zwykłe podważenie lekko śrubokrętem i działa jak nowy ciho i bezszelestnie dzięki za wskazówki i pomoc

 

Dodano: 10 wrz 2013 - 12:34

a dzisiaj rano znowu zaczoł popiskiwać bo było dużo wilgoci w powietrzu szał

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dodatkowo delikatne odsunięcie koła alternatora od obudowy,

Nie ma prawa,żebyś odsunął rolkę alternatora. Ona jest przykręcona na sztywno do wirnika.

Albo kończy się rolka, albo masz luzy na wirniku, w obu wypadkach do sprawdzenia alternator i rolka.

jest na gumie

Guma wypełnia przestrzeń pomiędzy dwoma elementami metalowymi. W wyniku zużycia guma się rozwarstwia lub odkleja od elementów metalowych rolki. Wtedy rolka będzie miała bicie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podpytam przy okazji bo u mnie też popiskuje coś w tej okolicy. Mam zamiar zdjąć pasek i ręcznie pokręcić rolką napinacza i alternatora może coś wychwycę. Gdybym chciał odkręcić koło pasowe altka (mam 8200588648) to używam tej specjalnej końcówki a torx-em wirnik przytrzymuję? Druga kwestia: w manualu piszą żeby nie odpalać bez paska akcesoriów bo coś może stać się z kołem pasowym wału, na forum widziałem zalecenia aby odpalić bez paska i zobaczyć czy pszczy nadal.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam miałem ten sam problem i po wielu kombinacjach z przekładaniem paska wymianą paska na stary ,wymianą rolek napinacza i itd. Pasek dalej piszczał a im więcej razy pasek zciągałem tym gorzej następnego dnia dawał o sobie znać . Nie pozostało mi nic jak tylko wymienić rolkę na alternatorze po odkręceniu starej szok była tak wytarta że dziw że wogóle alternator się kręcił . A po założeniu nowej rolki problem ustąpił . U mnie miało miejsce jeszcze buczenie słyszalne już przy 1500 obrotach i to też ustąpiło po wymianie rolki alternatora

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HA jeżeli wam popiskuje to pewnie paski osprzętu. Jedno pytanie na zimnym tylko piszczy czy na ciepłym silniku tez??. Jeżeli popiskuję tylko na zimnym to wymień paski mnie przez takie popiskiwanie rozrząd rozwaliło bo pasek osprzętu się wkręcił w rozrząd. Temat jest na forum :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!