Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dziwny dźwięk (popiskiwanie)


Damiano1990

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie najbardziej słychać na zimnym po nocy, choć później też, ale już mniej wyraźnie. Dobrze kombinuję z odkręcaniem bo tak ze zdjęć mi się wydaje, jak nie to nie będę tej końcówki kupował.

 

Dodano: 18 lis 2013 - 19:21

Obejrzałem altka i okazało się że nie mam sprzęgła a piszczą i buczą łożyska. Rolka napinacza jest cicha, przynajmniej tak mi się wydaje :D ale chciałbym przy okazji ją wymienić tylko nie wiem czy da się ją odkręcić. Wie ktoś czy to czarne na rolce to może coś jakby dekielek a pod nim śruba jest czy ten model jest nierozbieralny.

 

Dodano: 19 lis 2013 - 10:58

Dziś wyciągłem alternator, smutna godzina, połowe przodu musiałem rozebrać, silnika nie przesuwałem. Na rolce napinacza jest dekielek :) a pod nim śruba torx 40 ale tak małpa trzyma że nie dałem rady jej odkręcić na aucie :). Gwint tam chyba jest "normalny"? Napinacza wolałbym nie wyciągać bo nie wiem czy uda się potem założyć.

 

Dodano: 19 lis 2013 - 21:21

Lepsze klucze i rolka odkęcona. Mam pytanie odnośnie paska, zdjęty pasek to 6PK1199 8200821813 są takie w sprzedaży, ale 6PK1200 lub 6PK1203 wiecie czym się różnią?

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Przemo, założyłem że będą identyczne skoro ten sam nr mają. Mogę założyć ten o 1mm dłuższy? Na obecnym pasku napinacz był naciągniety o pół obrotu od końcowej blokady.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Paski nie mają tego samego nr, różnią się właśnie długością, choć wszystkie mają sześć rowków.

1 mm nie robi różnicy, napinacz sobie z tym poradzi nawet z 4 mm nie powinno być problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie czytałem na forum, że po wymianie powodem pisków był też odwrotnie założony pasek, a po odwróceniu było ok. Jest jakiś patent jak rozpoznać jak go założyć? Druga sprawa, czy wg Was ten komutator nadaje się do wymiany?

thumb_hosting_zdjec_1385063323__cam00193.jpg

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie nie mogę zrozumieć o co chodziło. Chyba nie ma takich "talentów" co na drugą stronę go wywyjali :), a to czy będzie się obracał w jedną czy drugą stronę to chyba nie ma znaczenia, w końcu to nie opona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku są strzałki oznaczające kierunek w którą stronę ma pasek się kręcić. I jeżeli założył w odwrotną stronę te strzałki niż miały być to mogły być takie hece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za info, nie oglądałem dokładnie wszyskich oznaczeń, możliwe że są strzałki, na starym nie było, chyba że się wytarły. Uwaga dla zmieniających rolkę napinacza - kupiłem rolkę niby wszystkie wymiary ok, ale okazało się że lekko obciera. Po dokładnych oględzinach wyszło że łożysko jest ździebko węższe przez co rolka siedzi głębiej i obciera o napinacz.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pasku są strzałki oznaczające kierunek w którą stronę ma pasek się kręcić

Możliwe, wymieniłem już dwa paski, a obecny też parę razy zrzucałem, ale żadnych strzałek nie wiedziałem.

Ciekawe, powiem szczerze, że pierwszy raz o czymś takim słyszę, żeby pasek był "kierunkowy" , ale upierać się nie będę.

Kiedyś opona zimowa/letnia to była jakaś fantastyka, zresztą jak i to że silnik 1,2 dm3 może mieść 140KM i ponad 250 Nm, i będzie wsadzony do "cywilnego" auta.

(nie czepiać się tych wartości mocy i momentu :) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pasek kupiłem Gates'a 6PK1203, nie miał strzałek. Jeśli chodzi o rolkę to nie miałem zamiaru bawić się w podkładki i oddałem ją. Po przeczesaniu internetu wywnioskowałem że do Reni oficjalnie nie występuje rolka napinacza jako osobny element, mimo że jest odkręcana. Znalazłem taka samą do Audi i VW. Kupiłem Ruville i miała oznaczenia INA jak oryginał. Symbole: RUVILLE 55787, INA 532055710, SNR GA351.19, SKF VKM31303.

Edytowane przez kaag
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie pamiętam jak to jest w 1,4, ale u mnie rolka prowadząca i ta na napinaczu są identyczne.

Obie wymienione jakiś czas temu na DEXWAL-a (polska firma), rolka kosztowała jakieś 40 zł.

Do dziś w aucie i nic się z nimi nie dziej. Któraś popiskiwała w lecie, ale jej przeszło, auto było mało używane, praktycznie stało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!