Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki prześwit między kołem a nadkolem?


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Czy mógłby ktoś zmierzyć jaki ma prześwit między kołem a krawędzią nadkola z przodu w megane ii hb 1.4 16v, bo dziś popatrzyłem na inne meganki i wydaje mi się, że u mnie jest nienaturalnie duży. Mam koła jeszcze zimowe 185/65/15 (wiem, że powinny być 195 ale to tylko 13 mm różnicy w średnicy, wiec prześwit zwieksza się o 6,5mm).

Czy duży prześwit może oznaczać niesprawne amortyzatory (Samochód przegląd przeszedł bez problemu)? Czy może ktoś zamontował złe sprężyny, jeżeli jest taka możliwość jak to rozpoznać?

Jest to problem, który nie daje mi spokoju od początku ale teraz mam czas żeby się tym zająć i ewentualnie coś wymienić.

Może z tym jest związane to, że przy szybkich przejazdach przez garby coś puknie dosyć głośno (puknięcie jest w momencie zjeżdżania z garbu, w chwili gdy najeżdżam jest cicho, puknięcie występuje tylko na tych wąskich garbach?

Widziałem temat o trawersach silnika ale tam pukało autorowi również w momencie najechania i wg. filmiku to było raczej je...ie niż puknięcie <szukaj>

Edytowane przez mark_cnk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Końcówki i sworznie są bez luzów. Łączniki bedę wymieniać w czerwcu ale to puknięcie występowało nawet na nowych łącznikach.

Czy te sprężyny od diesla lub RS się czymś różnią? Ilość zwoji, średnica, grubosć?

 

Zmierzyłem prześwit między oponą a krawędzią nadkola, wynosi około 12 cm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sworznie kolega w jaki sposób sprawdzał? Bo jak pod obciążeniem to nawet sworzeń z luzem będzie na szarpakach siedział ja przyspawany. Osobiście tak miałem. Dopiero na podnośniku widać było jaki ma luz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na szarpakach sprawdzane sworznie ale też podnosili i organoleptycznie (ręka i łyżka). Sworznie by się zresztą tłukły na dziurach a to jest tylko w momencie (wg mnie) jak sprężyny maxymalnie odbiją. Może to poduszki amortyzatora? Da radę je jakoś sprawdzić?

A co z tym dużym prześwitem. Gdyby amortyzatory wogóle nie trzymały to czy samochód wyżej by stał?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Przyłączę się do tematu.

Megane II 1.5 dci.

Po wymianie sprężyn i amortyzarorów w przednim zawieszeniu przód stoi trochę wyżej niz przed wymianą.

Pytanie. Czy to dlatego, że nówki sprężyny i potrzebują trochę czasu żeby się ułozyć i z czasem trochę usiądą czy może mechanik założył sprężyny od np. 1.9 dci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!