Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Zawór EGR, zaślepienie, czy możliwe


dawidb3

Rekomendowane odpowiedzi

Viniu, czy błąd był diagnozowany/kasowany clipem? Sam zawór może być uszkodzony, albo nie jest dostatecznie wyczyszczony. Musisz odczytać błąd i się wyjaśni.

 

makin23, od strony katalizatora nic nie zrobisz, bo spaliny wracają do egr-a z kolektora wydechowego. Masz to dokłądnie zaznaczone na 2 zdjęciu w tym temacie ( w moim poście). Czy zaslepiszprzy wydechu czy przed dolotem to już Twoja decyzja, jak wygodniej, efekt będzie ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zamówłem zaślepke EGR na zaprzyjaźnionym portalu aukcyjnym ;) Mam inny model EGR'a (taki jak montowali w dTi). Zasadza działania jest prosta. Między częścią mechaniczną a elektryczną, wkłada się blaszke, która blokuje popychacz. EGR jest, ale cały czas w pozycji zamkniętej. Czekam na montaż zrobie manuala jak będę składał :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwilkę mnie nie było, ale już piszę co u mnie. Otóż kontrolka "SERVICE" i "Check Emission" po jakichś 100km zgasła B) Ale po kolejnych 20km znów się zapaliła.. po czym po jakichś 15km znów zapaliła.. po czym znów zgasła... zapaliał.. zgasła.. zapaliła.. zgasła....

Mógłbym tak jeszcze dłuuugo :)

Co dziwne w chwilach kiedy się zapala komp wywala "błąd - chwiejny styk", a kiedy gaśnie nic nie wykazuje. Chwilo nie stać mnie na każdorazowe płacenie 40zł za podpięcie do kompa... ;) A co gorsze powoli przestaje mnie stać na ten samochód :)

 

Dodano: 01 lip 2013 - 13:53

Viniu, czy błąd był diagnozowany/kasowany clipem?

Nie wiem co masz na myśli pisząc "CLIP'em" - rodzaj oprogramowania ? Auto po czyszczeniu EGR zostało podpięte do kompa i niby błąd został wykasowany.. tyle wiem. W szczegóły nie wchodziłem, od tego jest mechanik/diagnosta/elektromechanik... ja zwykły humanista jestem B)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsza sprawa, to wyjasnienie czym był kasowany błąd i jaki to był konkretnie błąd. Nie ma też pewności, że EGR jest sprawny, skoro po czyszczeniu robi problemy. A może jest źle wyczyszczony? Może wtyczka do egr-a jest uszkodzona? Przełamane kable?

Clip to komputer przeznaczony do renówki, jak wykryje błąd to po numerze błędu mozna znaleźć rozwiązanie w serwisówkach. Dlatego wazne jest, żeby robić diagnostykę clipem, bo naprowadza najskuteczniej na rozwiązanie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam wszystkich

Pozwoliłem sobie podpiąć się pod ten temat stary już temat ponieważ również mam problem z EGR. Po podłączeniu pod komputer Delphi pokazało błąd "DF209 - Czujnik położenia zaworu EGR, mikro przerwanie, nieciągły". Co to może znaczyć?

Wyczyściłem EGR wg instrukcji znalezionej na forum ale nic to nie dało, check oraz service dalej się świecą. Odłączyłem wtyczkę i samochód chodzi dużo lepiej, lepiej się zbiera ^^ ale to chyba nie bardzo tak jeździć? Chociaż jeżeli EGR nie pracuje to może nie musi być wtyczka podpięta? Proszę o pomoc.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli sugerujesz że np. kabel jest gdzieś przerwany? A może zawór EGR ma jakiś problem z zasilaniem? Ale jak to sprawdzić?

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki za pomoc.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Powiedz jeszcze jak się przyucza taki zawór bo pierwszy raz o czymś takim słyszę.

<><><><><><><><><><>><><><><>

Myślisz ze można jeździć z odpiętą wtyczką?

 

Regulamin pkt. 5.9 - Enter Aston76

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

Witam,mam problem z wyjęciem kolektora dolotowego w Megane II phI 1.9 dCI 120KM. Wszystkie śruby i nakrętki odkręcone ale coś nie pozwala mi go zdjąć. Proszę o jakieś rady w tym temacie :-) Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Misiek90 Odkręciłeś jeszcze jedną nakrętkę, która trzyma rurę kolektora w okolicach pompy vacum?

 

Dodano: 14 kwi 2015 - 19:19

A ja zrobiłem tak. Zdemontowałem egr w całości, po czym część mechaniczna wylądowała w płynie do czyszczenia sadzy, część elektryczna pracowała płynnie.

Dałem zrobić z "Kwaśniaka" dystans w kształcie płaszcza grubości ok. 20 mm z centralnie nawierconym otworem na głębokość ok 12 mm, by tłok, który steruje egr'em mógł pracować swobodnie, lecz by nie przesuwał zaworów egr'a w kolektorze.

Auto jeździło dynamiczniej, spalanie spadło drastycznie, ale niestety już jest tak, jakbym nic z egr'em nic nie robił. Renia nie specjalnie zbiera się z dołu obrotów, do tego na pierwszym biegu nie specjalnie wchodzi na obroty.

Macie jakieś pomysły?, No i czy jest tu ktoś z Bydgoszczy, kto ma clip?.

 

<<<SZYCHA>>>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Hej

 

Czy możliwe jest zaślepienie zaworu egr w silniku 1.9 130km megane 3 tą zaślepką?

http://allegro.pl/68-zaslepka-egr-renault-1-9-dci-110-130-131-km-i4928397935.html

Dużo pisze o egr na forum ale o silniku 120 km z megane 1 i 2 a megane 3 jak na lekarstwo. A tak w ogóle to warto sobie tym głowę zawracać puki nic się nie dzieje? Z góry dziękuję za wskazówki

Edytowane przez Elmariano
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedługo wstawię temat z dokładnym opisem jak zaślepić 130KM z megane i scenica 3, są min. 3 sposoby :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam , odświeżę lekko temat. Czy w Megane z 2005r aby "zaślepić" zawór egr , potrzebne są dwa takie zawory , czy tylko jeden ? A może całkowicie można go usunąć ?

Drugie pytanko, jak po takim zabiegu wygląda sytuacja ze świecącą się się kontrolką -service- ? No i na koniec kwestia finansowa, ile mechanicy każą sobie liczyć za taki typ "naprawy" naszej Megany. ?

 

Pozdrawiam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!