Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Shell v-power nitro +


Gielar

Rekomendowane odpowiedzi

Ja jestem za to ciekawy skąd tak silne placebo "w rodzinie". Jak zatankuję w niemczech to aż wycieraczki lżej chodzą... Przecież to jest brednia na maxa. No na LPG faktycznie widziałem różnicę, ale na PB czy ON nigdy. Ani w słyszalnej pracy silnika ani w spalaniu... 80% paliwa leję we Francji, czasami zdaża mi się zatankować w Szwajcarji gdzie ropa jest niemiłosiernie droga a tłumaczą się tym, że jest dużo czystrza. No może i jest ale filtry tańsze jednak. Co do wpływu na pracę silnika - zerowy. Mimo takiego zajefajnego paliwa i tak co drugi tankujący wlewa uszlachetniaczy do oczyszczania wtrysków. Tankuję więc w 4 krajach, w polsce na Orlenie od zawsze i nigdy nie zauważyłem różnincy.

Chociaż faktycznie 10 - 12 lat temu kiedy jeździłęm na codzień XR2-ką, w Częstochowie na BP mieli paliwo znacząco lepsze od innych. Kurs do Gdyni wiązał się ze spadkiem spalania 10% na tym paliwie. Ale to jest już przeszłość zaprzeszła. Teraz nie czuję w żaden sposób różnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak zatankuję w niemczech to aż wycieraczki lżej chodzą... Przecież to jest brednia na maxa

Wiesz, pewnie to różnie bywa ale jeśli kilka razy powtarza się podobna sytuacja to robi się z tego reguła. Na samo spalanie ma także wpływ płynność jazdy, jakość asfaltu/betonu. U nas nawet tzw autostrady i drogi szybkiego ruchu są marnej jakości( co jadę A2 do Wawy to widzę kolejne skazy) a co by nie mówić to jazda po prostym jest wydajniejsza niż po falującym.

Co do tego Nitro to widzę, że średnio z odczuciami. Na mojej pobiskiej stacji(stacja bez nazwy ;) ) jest tylko zwykłe paliwko z Orlenu i tankuje tam kupa super bryk więc myśle, że ogólnie nie jest tak źle z tymi paliwami ale trzeba uważać.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam.

 

Passat B5FL 2004r. 1.9tdi 130km. U mnie po zalaniu Shell nitro + ( to z środkiem czyszczącym wtryski, wczesniej zalana była verva diesel 98 ) po przejechaniu około 5-10km na autostradzie silnika zaczął szarpać, stracił moc, zaczął przerywać, zaświeciła się kontrolka ABS. Ze 120km/h zwolniłem do 60km/h, 1500 obr/min.

Po przejechaniu następnych około 5-10km silnik zaczął chodzić równiej niż przedtem, nie szarpie na wolnych obrotach, chodzi płynniej, jest milszy zapach i nie kopci. Spadło również spalanie o około 0,5 litra.

Teraz nie wiem czy jest coś nie tak z silnikiem, czy po prostu paliwo przeczyściło wtryski ( przepaliło ten syf z wtrysków ) i zastanawiam się czy lać dalej to paliwo jak są tak dobre efekty, czy lepiej lać normalną Verve diesel 98, czy może jak najszybciej zmieszać to Nitro + z jakimś innym paliwem w celu uniknięcia uszkodzenia wtrysków.

Liczę na odpowiedź czy ktoś miał podobne objawy, albo ogólnie o wypowiedzenie się w tym temacie.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...czy po prostu paliwo przeczyściło wtryski ( przepaliło ten syf z wtrysków )...

jakieś ogólnobezprzytomniepowtarzane sloganowe bujdy...

może zacznij od wymiany filtra paliwa? bo co niby w tych wtryskach miałeś mieć, co miało się przepalić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może jakieś "nagary" ? To czemu akurat problem wystąpił po zatankowaniu, a wcześniej jak było jeżdżone cały czas na Vervie 98 to nic nie było ? Zbieg okoliczności ? Wątpię... I żeby po tym zbiegu okoliczności jeszcze silnik zaczął lepiej chodzić. Więc ty skończ z tym swoim "mondrakowaniem" i jak się nie znasz i nie wiesz co napisać poza tym aby nabić sobie posta to się nie wypowiadaj, bo skoro jeździsz francuzem... to tyle mam do powiedzenia :!:

 

Kolega myśli, że jak jeździ niemieckim to może obrażać użytkowników aut francuskich, zalecałbym daleko idącą ostrożność w takich sformułowaniach :!:

Edytowane przez Tomik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Jame123, że jeździmy autami francuskimi to nie znaczy, że możesz użytkowników tych aut obrażać. A co do DPF-a to jest filtr cząstek stałych stosowany w nowoczesnych silnikach diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...bo skoro jeździsz francuzem... to tyle mam do powiedzenia
najczęściej tyle do powiedzenia mają właściciele większości ludowozów, nie tylko ty... szczególnie tych po dziadku z niemiec, co to płakał jak sprzedawał...

masz dizla od 3 miesięcy i już się robisz bohaterem, a ja się ciebie pytałem podstawowe pytanie po zakupie pojazdu - zmieniłeś ten filtr paliwa? czy to może ten v-power przepchnął syf z filtra i przy okazji przedziurawił go...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz nie wiem czy jest coś nie tak z silnikiem

 

dobre je wszystko, bo to we tedei mosz, tak to mo pracowoć, dej mu czos dotryć sie musi i bedzie huloł

 

W taki sposób to proszę sobie w domu rozmawiać a nie na forum ogólnym :!: :!:

 

:!:

Edytowane przez Rxe.Megane
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!