Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"Moduł" ksenonów...


Rekomendowane odpowiedzi

Miałem problem z xenonami, najpierw padł jeden, po tygodniu drugi. W serwisie ksenonów diagnoza - lewa przetwornica zalana, wymiana na sprawą ori, prawa przetwornica dobra, nie dochodzi napięcie. Bezpiecznik spalony, wsadzony nowy - od razu pali (10A). Włożone na próbę 20A - ksenon świeci, leci dym ze sterownika. Nie widziałem na oczy sterownika, podobno jest pod lewą lampą (tą w której przetwornica była zalana). Jak szukać takiego modułu, jak to się nazywa dokładnie, jest uniwersalne czy musi być z wersji z ksenonami, czy musi być z megane?

Elektryk stwierdził, że jak nie znajdzie się ori to można zamiast niej zamontować przekaźniki... co o tym myślicie, co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli masz dobrze wpisane to masz megane przed liftem phI.W megane przed liftem moduł Xeonów masz w każdej lampie osobno czyli dwa.Nie rozumiem co elektryk ma na myśli z tymi przekaźnikami .Modułu niemi nie zastąpi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm, padały pomysły - podłączyć tą lampę zamiast do "modułu" to do postojówek.. Albo obie lampy razem - wtedy zapytałem czy ten moduł jest dwusekcyjny skoro jedna lampa działa, a druga nie - tak, jest. Hmm, czyli pewnie miał przed oczami ph2, bo mówił, że niedawno sporta już robił, a nie wie jak to wygląda w ph1.

Lampy miałem obie rozebrane przy sprawdzaniu przetwornic, obie już są dobre - przy próbie z bezpiecznikiem 20A pechowa prawa lampa świeciła, ale poszedł dym z okolic lewej lampy, gdzieś pomiędzy aku a pasem przednim. Jakieś pomysły co to mogło być, co jest po drodze? Wychodzi na to, że trzeba rozebrać przód i sprawdzić gdzie jest jakieś zwarcie, pewnie na wiązce zasilającej prawą przetwornice, zgadza się?

 

EDIT

W tym poradniku do ph2 http://megane.com.pl/topic/34698-regeneracja-lamp-ksenon/ jest tekst "...pod lampą znajduje się moduł od systemu poziomowania ksenonów...." więc chyba już wiem o co biega, w ph2 poziomowanie jest właśnie w tym module, a w ph1 poziomowanie jest w każdej z przetwornic - to na oczy widziałem bo w mojej zalanej przetwornicy podłączonej na stole do lampy poziomowanie działało a sama przetwornica napięcia już nie.

 

Czyli teraz pytanie brzmi - czy coś tam jest po drodze od bezpiecznika do lampy co może mieć zwarcie i przy większym bezpieczniku puściło dymka, czy po prostu będą to kable przetarte?

Edytowane przez Tanner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli każda lampa ma swoją przetwornicę z regulacją wysokości.Żarówka xenonu działa na napięcie 85 Volt a instalacja w samochodzie ma napięcie 14 Volt , więc nie możesz jej podłączyć bezpośrednio do instalacji samochodu.Jeżeli pali ci bezpiecznik to musisz sprawdzić przewody pomiędzy tą czarną skrzynką bezpieczników pod maską a lampą (przetwornicą). Każda lampa ma swój bezpiecznik , sprawdź od której lampy pali ci bezpiecznik i tam szukaj.Instalacja do prawej lampy(pasażer) idzie po wzmocnieniu przednim (tam gdzie jest zamek maski).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wielkie dzięki za nakreślenie sytuacji.

Skończyło się tak - dym leciał z wtyczki czujnika ugięcia wahacza dla samopoziomowania. Aby było śmieszniej, wiedziałem od jakiegoś czasu, że czujnik nie działa - wyszło na CLIPie oraz lampy świeciły w dół, ale nie miałem pojęcia, że może się zacząć topić jego okolica. Elektryk zrobił jakieś obejście, bo bez tego czujnika lampy nie świecą, dostałem go do ręki razem ze stopionymi wtyczkami, lampy dalej świecą w dół. Szukam ori czujnika z wiązką :)

Edytowane przez Tanner
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!