Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Electronic Fault


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

chciałbym odświeżyć trochę temat. U mnie Usterka Elektroniki pojawia się podczas jazdy i to nie ważne przy jakich obrotach (nigdy mi się nie pojawiło na biegu jałowym podczas postoju). Po prostu losowo. Czasami przez dwa tygodnie, trzy tygodnie nic się nie dzieje, a czasami dzień po dniu mam problem. Przed pojawieniem się tego komunikatu auto szarpie (jedno szarpnięcie, drugie itd. aż do komunikatu). Gdy już komunikat się pojawi wtedy auto jedzie dobrze. Świeci się ono do czasu naciśnięcia pedału hamulca. Potem gaśnie. Trudno jest mi zdiagnozować problem, gdyż nie pojawia się ono w charakterystycznym momencie jazdy. Diagnozowałem auto podczas jazdy komputerem. Żadnych błędów, nawet wtedy gdy komunikat się pojawił. Może miał ktoś taki problem? Jakieś sugestie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam, wczoraj podczas jazdy zapalił się komunikat elektryczna usterka + service nieraz gaśnie ale pojawia się znów po przejechaniu kilku kilometrow. Co to może być?

Zauważyłem że po wciśnieciu start/stop bez s[przęgłą próbuje zapalić silnik a nie powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Nie było mnie kilka dni w domu, wracam i wita mnie "Electronic Fault" na wyświetlaczu. Żona mówi że jednego dnia mocno padało, gdy potem wsiadła do auta wszystko zaczęło "wariować" - kontrolki, wycieraczki... teraz tylko wyświetla electronic fault i nic się nie dzieje. Wymontowałem panel bezpieczników, był suchy i czysty. Problem ma jednak bez wątpienia związek z wilgocią/zamoczeniem. Co robić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź odpływy (są 2) przy grodzi silnika (podszybie). Najprostszy sposób to polać wodą w obu rogach (tam skąd wychodzą wycieraczki). Jeśli woda nie wyleci pod auto to znaczy, że zbiera się w podszybiu.

Problem polega na tym, że jest tam też otwór przez który wentylator "mieszalnika" (ang. HVAC) zaciąga powietrze do kabiny. Jeśli odpływy są zapchane to woda po prostu wlewa się do auta. W skrajnych wypadkach może dojść nawet do pożaru (zacznie palić się w okolicach wentylatora - plastik mieszalnika, jak ktoś chce zdjęcia to pokażę).

Przy okazji zapchanych odpływów awarii lubi ulegać mechanizm wycieraczek (silnik elektryczny), ponieważ jest często "pod wodą".

Z racji, że ja posiadam Cabrio miewałem też problemy z cieknącym dachem. Niefortunnie ciekło po słupku "A" prosto na bezpieczniki. Nie wiem jak jest w zwykłych "blaszakach" ale możesz sprawdzić dach, szczególnie na styku z przednią szybą. Generalnie sprawdź bezpieczniki, powyciągaj każdy w celu sprawdzenia czy nie jest skorodowany. Jeśli są to znaczy, że woda tam jakoś dociera.

Sprawdź również czy dywan jest wilgotny, łatwo się go podnosi - wystarczy odczepić plastiki na progach które są montowane na zatrzask. Strategiczne połączenia zazwyczaj znajdują się przy nogach kierowcy. (na dole lewego słupka A, po prawej stronie (pasażer) zazwyczaj jest mniej kostek, ale dla spokoju też można sprawdzić)

UCH broni się często samo, więc przy zwarciu odłączyć może nawet zegary, niekoniecznie spali bezpiecznik. Aby je uruchomić ponownie najlepiej odpiąć akumulator na chwilę. Najpierw jednak bym radził sprawdzić samo UCH. Sprawdź czy wygląda podejrzanie (wilgoć) - jeśli tak to wymontuj i otwórz obudowę, zobacz czy nie ma zacieków na płytce PCB.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Udało mi się pozbyć electronic fault'a:

a. odciąłem opaskę mocującą wiązkę idącą z panelu bezpieczników pod maską w głąb auta i samochód natychmiast "ożył". Wiązka była bardzo mocno ściśnięta i pewnie robiło się zwarcie (przy udziale wilgoci)

b. electronic fault ciągle pokazywał się przy próbie zapalenia silnika, wyjąłem bezpieczniki w czerwonym pudełku na plusowej klemie, przeczyściłem kontakty, dobrze skręciłem i voila! Odpalił na kablach

Edytowane przez bessop
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

też mam problem jak w temacie. Wiem, że Electronic fault pojawia się z powodu wilgoci, zaśniedziałych kabli lub styków, nie wiem czy moduł UCH też nie jest do wymiany. Pytanie: ile kosztuje moduł UCH + wymiana i czy ktoś z Was wymieniał moduł, wtyczki i wiązki kabli prowadzących do modułu? i ile cała impreza kosztowała?

Napiszcie ile to może kosztować bo jak piszecie w postach można wymieniać/osuszać elementy w nieskończoność, a problem i tak może wracać i to w najmniej odpowiedniej chwili.

 

 

 

Dzięki za pomoc!

Edytowane przez Pioteer
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Połączono.

Witam. Przeczytałem inne wątki "Electronic Fault" ale nie znalazłem podobnego przypadku. Od kilku dni w czasie jazdy pojawia się Electronic Fault + SERVICE ale nie mogę ustalić żadnej prawidłowości.

Wiedziony podpowiedziami z Forum sprawdziłem bezpieczniki i widoczne połączenia - wszędzie brak śladów wilgoci. Żadnego UCH czy UPS nie rozbierałem bo jednak nie mam żadnej "choinki" kontrolek ani oznak nieprawidłowego działania silnika, hamulca itp. nie mówiąc już o problemach z uruchomieniem.

Fakty natomiast są takie, że dzień przed pierwszym pojawieniem błędu zauważyłem przepaloną żarówkę tylną i ją wymieniałem. Pewną wskazówką może być, że błąd kasuje się po wyłączeniu świateł pozycyjnych. Próbowałem wzbudzić ów błąd na postoju próbując obruszać kostki , bezpieczniki oraz miejsce mocowania tej wymienionej żarówki w nadziei ustalenia jakiegoś przebicia ale nic. Na CLIPa na razie nie jadę, bo jednak większość rozwiązań pokazuje że niemal zawsze winne są styki, kostki, przewody a błędy pokazują całe modułu (UCH, UPC itd.). Samochód ze znaną historią (żadnego bicia i grzebania w kablach).

Megane II 1.5 dci (78kW) Sport Way 2005. Jakieś podpowiedzi?

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam szanowni:)

 

Sprawa jest prosta. Jak to zwykle w naszych "renatach" słabością są wszeliego typu elementy elektryczno-elektroniczne.

Opisujecie [Electronic Foult] przyczyna banalnie prosta, uszkodzeniu uległ moduł UCH zwany też BSI lub "modułem komfortu".

Znajduje się wewnątrz auta z przodu po lewej stronie (za bezpiecznikami).

Najprostsze rozwiązanie zakupić nowy (używany) moduł nie ma różnicy czy wyciągnięty z diesela czy benzyniaka.

I tu szczegół bardzo ważny : NUMERY NIE SĄ WAŻNE A TYP!

SĄ TRZY: N1, N2, N3 i przy wymianie trzeba pamiętać o oznaczeniu typu(druku - płytki).

Problem jednak nie zniknie sam. Teraz trzeba się postarać o magika, który jest kumaty (ma sprzęt i wiedzę) i przeprogramuje ową płytkę.

Miałem podobne perypetie do takiego stopnia, że jazda autem z uszkodzonym modułem okupiona by była przyjmowaniem DEPRIMU dożylnie.

Teraz troszke reklamy:) Polecam Mirka z Rędzin koło Częstochowy. Temat wymiany i programowania zajął mu około 2 h.

Meganka śmiga, aż miło, problemów brak. Jazda znów sprawia przyjemność:)

Oczywiście nie jest to rozwiązanie na wszystkie bolączki. Jedni mają korozję na konektorach (wtyczkach) inni ubite UCH (tak jak ja), a jeszcze inni nadpalony bezpiecznik.

Powodzenia i miłego.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie również dzisiaj dopadł Electronic Foult. Udałem się do speca od Renault-a. W drodze do domu przestało działać wszystko łącznie ze wspomaganiem. 5 min w domu by udać się do mechanika wchodzę do auta odpalam i objawów brak. W drodze do mechanika zapaliła mi się kontrolka ASR i informacja o błędzie w układzie ASR. po Dojechaniu do mechanika podpięciu pod komputer wykasowaniu błędów otrzymałem informację by sprawdzić kostki w skrzynce pod maską oraz w UCH. Dzisiaj udało mi się sprawdzić pod maską i w 2 kostkach sporo wilgoci i styki zaśniedziałe. Wyczyszczone i spryskane kontaktem. Jutro jak będzie pogoda to sprawdzę UCH. Mam nadzieje że moduł jest dobry. Bo jak na razie to od wyjazdu od mechanika do domu i po sprawdzeniu UPC oraz przejechaniu się między blokami to objawy ustały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam.

Mam problem z electronic fault, w sieci jest dużo przypadków kiedy bład ten może sie zaswiecić, lecz nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, mianowicie podczas normalnej jazdy wszstko sprawnie dziala, po podłaczeniu komputera nie ma żadnych błędów, i można tak jechac spokojnie pare set kilometrów, srawa wyglada inaczej gdy jedzie sie troche dynamicznie tz. kreci sie silnik np do 4-4,5 tys brotów, wtedy po ok kilometrze zapla sie electronic fault oraz service, w tym monecie po podlaczeniu komutera rózniez brak błedów, i swieci sie ten bład albo do wyłaczenia silnika albo do spokojnej jazdy przez pare km, sam gasnie, az do nastepnego przyspieszenia, podczas jazdy z electronic fault oraz bez, auto zachowuje sie normalnie nic nie szarpie nie muli, normlanie pzyspiesza, jeszcze co jes objawiem tego bledu to ze jak sie zaswieci i zgsi se auto na błędze to nie mozna ko potem odpalic z wcisnietym sprzeglem i hamulcem jak jest na biegu tylko trzeba wrzucic na luz i wtedy auto odpala, i co wiecej gdy komunikat sie nie swieci to auto mozna odpalic normalnie anwet na biegu co jes dziwne bo zabezpiecznie nie dziala wiec wina tego moze byc albo czujnk przy pedale hamulca albo czujnik w skrzyni biegów polozenia biegu jalowego, lecz nie wiem co to by mialo wspólnego z zapalaniem sie komunikau tylko przy dynamicznej jeździe, ostanio nawet jechałem ok 200km spokojnie 100-110km/h i zero komunikatow, a jak ruze bardziej dynamicznie to kilometr i zapala sie błąd.

Spotkał sie ktos kiedys z takim przypadkiem w 1.6 16v cabrio??

 

z góry dziekuje za pomoc,

 

pozdrawiam

 

lapka2.gif

Regulamin pkt.

5.6 - pl-literki

5.7 - logika wypowiedzi Aston76

 

Dodano: 27 sty 2015 - 12:03

witam, czy spotkał się ktoś z opisanym przeze mnie problemem??, szukam w dalszym ciągu przyczyny i nigdzie nie mogę zlokalizować usterki:(

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tylko przy dynamicznej jeździe się to objawia, podejrzewam dwie rzeczy:

1 - któraś z sond lambda jest na wykończeniu i pokazuje jakieś przekłamane odczyty przy wyższych obrotach, ewentualnie sondy są dobre, tylko katalizator może być zużyty i przy wyższych obrotach (dużo większy przepływ spalin) tylna sonda sygnalizuje uszkodzenie katalizatora

2 - wypadające zapłony (np. poprzez zużyte świece) - tylko, że wtedy też powinieneś to odczuć podczas jazdy (np. szarpnięcia). Wypadające zapłony mogą też powodować nieprawidłowy skład spalin i chyba wtedy sondy lambda też mogą zareagować, ale to tylko gdybanie. Teść w Fiacie (silnik 1.4 16v) miał tak, że szarpał mu przy mocniejszym dodaniu gazu i czasem w takich momentach pojawiła się kontrolka "check engine", po czym gasła, jak tylko zaczął spokojnie jechać. Przy spokojnej jeździe silnik pracował OK. Po wymianie świec wszystko wróciło do normy.

Jeśli świece masz od dawna niewymieniane, zacząłbym od tego - to nieduży koszt. Jeśli to nie pomoże, to trzeba podłączyć się CLIPem, jak ten błąd się świeci (chyba, że wszystkie błędy, które występują, zapisują się gdzieś w pamięci i CLIPem da się je wyciągnąć później - tego nie wiem).

Edytowane przez leelook
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam, podpinam się pod temat. Dzisiaj wracając z pracy silnik zaczął przymulać i po chwili wyskoczyła kontrolka service i komunikat electronic fault. Po chwili zgasło i silnik normalnie pracował. Dodam, że od trzech dni tak go przymula, wcześniej tak na sekunde tracił moc. Jest sens podpinać kompa jak teraz nic nie świeci? Jest jakaś historia błędów? Ew czego to może być objaw? Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. I mnie również dopadł ten komunikat Electronic fault i świecą się kontrolki abs i esp. Problem pojawił się gdy odpiąłem akumulator na ok 10min i sprawdzałem bezpieczniki wyjmując jeden po drugim. Po podłączeniu akumulatora ponownie świecą mi się te komunikaty. Miał ktoś może podobny przypadek?

 

Dodano: 19 mar 2015 - 10:23

Okazał się głupi czeski błąd :) Podczas sprawdzania bezpieczników, jeden z nich włożyłem w puste gniazdo.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!