Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Electronic Fault


Rekomendowane odpowiedzi

Samochód pojechał do elektromechanika. Jak wyjeżdżał na holowniku to od zaj......a wody z niego wyleciało. Musiała gdzieś stać. Dodam, że bardzo często parują mi szyby jak pada deszcz i to dosyć mocno parują.

Edytowane przez lukasz-stargard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okazało się, że miałem na podszybiu nielegalne jezioro :) Kanaliki odpływowe się zapchały i woda się przelewała. Jak rozebrali moduł UPC UCH to okazało się, że jest zielony w środku. Także część już leci kurierem. Odnośnie podłogi to sprawdzili - sucha.

Sądzicie, że problemy z tylnymi szybami i światłem cofania była właśnie spowodowana tez tym zalaniem modułu? Te awarie przychodziły stopniowo tj. jedna szyba, druga szyba, przepalanie sie bezpiecznika Start/Stop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej to możliwe, do UPC idzie naprawdę sporo połączeń, od świateł, wycieraczek, pompy paliwa i innych. Sam się przekonałem że trzeba raz na rok-dwa wyczyścić kanały odpływowe, zarówno w podszybiu jak i w okolicach uszczelek, aby nie mieć zalanych drzwi ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

O których uszczelkach mówisz?

 

Dodano: 30 mar 2017 - 18:25

A więc:

Samochód odebrany ale okazało się, że nie działa czujnik zmierzchu i deszczu tj.: nie zapalają się światła po zmierzchu i pokazuje komunikat "ELECTRONIC LIGHT FAULT", który jednak po zapaleniu świateł ręcznie gaśnie oraz wycieraczki na pierwszym biegu czyli tym czasowym chodzą cały czas. Nadal nie działają światła wsteczne i tylne szyby. Teraz doszło jeszcze to, że jak włączam lewy kierunkowskaz i jednocześnie hamuję to kierunkowskaz zaczyna szybciej cykać a jak na postoju włączę lewy kierunkowskaz to przy wciśnięciu hamulca również szybciej cyka i zapala się SREVICE i obok literka P w trójkącie oraz komunikat "CHECK PARKING BRAKE". Jak puszcze hamulec to wszystko wraca do normy.

 

Byłem u elektromechanika to powiedział mi, że wymiana modułu (ten przy aku) nie ma nic do rzeczy bo to jest część wymienna i nie jest programowalna ale jak ją zalało to mogło spaść napięcie w module (nie pamiętam nazwy ale chodzi o ten przy kolanie kierowcy).

 

Już powoli nam dosyć francuskiej technologii ale się nie poddaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany

Czyli co naprawiali?

Za przednie wycieraczki odpowiada moduł przy aku. Ale jest sprzężony z modułem w kabinie. Natomiast za tylne światła i szyby, czujnik deszczu i światła, moduł w kabinie. Dlatego wg mnie masz uszkodzony moduł UCH w kabinie.

 

Teraz doszło jeszcze to, że jak włączam lewy kierunkowskaz i jednocześnie hamuję to kierunkowskaz zaczyna szybciej cykać

Tutaj to po prostu najpierw sprawdził bym masę w tylnej wiązce. Książkowy przykład braku masy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W UCH masz immo , zapisane karty - czyli serce samochodu

 

Z tego co opisujesz to wyleciała konfiguracja UCH , i brak masy w lampie lub ewentualnie zamokła kostka R2 pod fotelem kierowcy ( jest opisane na forum )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód odebrany ale okazało się, że nie działa czujnik zmierzchu i deszczu tj.: nie zapalają się światła po zmierzchu i pokazuje komunikat "ELECTRONIC LIGHT FAULT", który jednak po zapaleniu świateł ręcznie gaśnie oraz wycieraczki na pierwszym biegu czyli tym czasowym chodzą cały czas.

Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki w module i okazało się, że bezpiecznik 7,5A był przepalony.

 

Teraz doszło jeszcze to, że jak włączam lewy kierunkowskaz i jednocześnie hamuję to kierunkowskaz zaczyna szybciej cykać a jak na postoju włączę lewy kierunkowskaz to przy wciśnięciu hamulca również szybciej cyka i zapala się SREVICE i obok literka P w trójkącie oraz komunikat "CHECK PARKING BRAKE". Jak puszcze hamulec to wszystko wraca do normy.

Odkręciłem tylną lampę i poruszałem przewodami (z lampy idą dalej do instalacji przy haku) i wszystko wróciło do normy. Widocznie słaba masa była.

 

Teraz auto jest u elektryka i działają przy światłach cofania i tylnych szybach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!