Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Dolałem wody do układu chłodzenia- pomocy


arielek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam problem, dolałem 0,5 l wody do płynu chłodniczego bo mi się zagrzał ( nie miałem nic innego) przejechałem jakieś 2 km i nagle zaczęło gwizdać wraz ze wzrostem obrotów. zatrzymałem się na stacji gdzie kupiłem koncentrat płynu chłodniczego, dolałem i przez chwile było wszystko ok. Po przejechaniu 1 km zaczęło coś rzęzić i stracił trochę mocy. Jestem kompletnie zielony i bardzo Was proszę o pomoc w tym temacie, nie chce by jakiś mechanik przerobił mnie na grubą kase ;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To, że dolałeś wody to nic się nie stało przy obecnych temperaturach.

Problem leży gdzie indziej.

Nic nie piszesz o wskaźniku temp.

Nie przegrzałeś silnika ;)

Nie przybyło czasem nagle płynu lub oleju ;)

Zacznij od odpowietrzenia całego układu chłodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura była w normie, więc silnik nie przegrzany. Stan oleju sie nie zmienił, ale za to był jak dla mnie to za rzadki.

 

Aha, i jeszcze jedno, trzy razy w ostatnim tygodniu, po powrocie z pracy ( czyli rozgrzany silnik) zakopcil mi na biało przy najniższych obrotach. Po przegazowaniu przestał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dolanie wody a później koncentratu - nie powinno mieć wpływu na samą pracę silnika.

Zależy ile tej wody dolałeś - znaczy ile płynu chłodniczego uciekło - bo uciekło jak sądzę - bo z jakiegoś powodu musiałeś to zrobić.

 

Dolewanie płynu na gorącym silniku - w dużych ilościach nie jest zbytnio zdrowe dla silnika ....

 

Na Twoim miejscu posuzkałbym wycieku płynu chłodniczego, sprawdzić odpowietrznik na termostacie, "powąchać" czy nie czuć spalonego płunu chłoniczego.

Sprawdzić korek oleju - czy nie ma "masełka"

Sprawdzić płyn chłodniczy czy nie ma tam oleju.

Spawwdzić na zimnym silniku poziom oleju czy nie ubywa.

 

Kopcenie na biało - dobrze nie wróży - może być nawet turbinka padająca albo przeciek na uszczelce głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na pewno śmierdzi spalonym płynem chłodniczym,znam ten zapach.

Co do oleju, to masełka nie widziałem. Ale jak odkręciłem korek od oleju to z niego parowało.

A to białe kopcenie to nie jest czasem zawieszony wtryskiwacz? Tak mi niektórzy mówili...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to jak czujesz spalony płyn chłodniczy - to szukaj dziury w chłodnicy i okolicach.

 

Z tym białym dymem - moze i zawieszony wtryk - trzeba CLIP-em sprawdzić.

Odnośnie korka oleju - na gorącym może leciutko parować - chyba że wręcz sie kopci - to wówczas nic dobrego nie wróży

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!