Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

szarpanie na LPG


wojtek19

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

 

Jakieś dwa miesiące temu nabyłem scenica 2.0 16v ( sprowadzony z francji ) świeżo też założyłem gaz. Przejechałem już jakieś 4tyś i pojawił się problem. Otóż podczas jazdy powiedzmy agresywnej jazdy zaczyna szarpać najpierw delikatnie a potem coraz mocniej. Następnie traci moc i zwalnia. Jeżeli przytrzymam go na gazie kilka razy szarpie potem pojawi sie check i jedzie dalej, nie szarpie, z tym że jak się zatrzymam to zwiększone są obroty. Kiedy zgaszę auto check znika i auto dalej się tak zachowuje. Zdarza sie czasami że gasnie na postoju. Nie dzieje sie to na benzynie. Średnio sie na tym znam bo to pierwsze auta na LPG. jutro jadę na regulację, ale może podpowiecie co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

U mnie było to samo zimą jakoś w styczniu. Auto zaprowadziłem do gazownika, wymienił listwę wtryskiwaczy gazu i pomogło. Niestety na jakis czas bo jakieś 2 tygodnie temu pojawiło się to samo. Jutro jadę do gazownika żeby coś działał dalej.

 

Dodano: 01 lip 2013 - 23:33

Kurczę, no i byłem dzisiaj u gazownika. Podpiął mi lepiej wężyk od parownik, który idzie do 3 cylindra, bo było podejrzenie że jest zbyt sztywny i może łapać lewe powietrze. Wracając od gazownika wszystko było ok do któegoś tam kilometra, po którym kontrolka na desce pojawiła się ponownie, ale tym razem mocy nie stracił i nie szarpał. Ale niestety myślę, że to tylko do czasu bo wcześniej też na początku pojawiałą się tylko kontrolka na desce a z czasem zaczynał szarpać i tracić moc. U mnie gaz to DT Gaz System (mam gazownika, który ma do tej instalacji oprogramowanie).

 

Dodano: 08 lip 2013 - 15:48

Byłem ponownie u gazownika w zeszłym tygodniu. Wymieniliśmy świece, bo na 3 cylindrze świeca bylą taka... brązowa ceramika się zrobiła w jednym miejscu (mino ze świece miały rok). Przez kilka dni jak jeździłem problem z wyskakujacą kontrolką zniknął, ale zobaczę jeszcze w trakcie uzytkowania auta. A Kolega wojtek19 coś zdziałał z tym problermem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wykończysz silnik- skoro ceramika zrobiła się brązowa to znaczy, że jest przegrzana od temperatury spalin- nie chcę wiedzieć jaka ona jest :?:

+jeżeli masz wężyk od 3 cylindra do parownika to już jest to błąd montażowy, bo podciśnienie powinno iść ze wspólnej części kolektora, a nie z pojedynczego garnka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

Ale brązowe zrobiło się tylko w jednym małym miejscu (nad gwintem), nie to że cała. Czyli co... sugerujesz zmianę instalacji czyda sie coś zmienić w montażu np. montując inne części?

Edytowane przez Sebulerbin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

Kurczę ja mam tak zabudowane to wszystko, ze nei wiem czy będzie coś ciekawego widać. Wężyk do parownika widać:

thumb_hosting_zdjec_1373300490__p1060666.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300539__p1060667.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300556__p1060668.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300570__p1060669.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300588__p1060670.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300604__p1060671.jpg thumb_hosting_zdjec_1373300620__p1060672.jpg

Edytowane przez Sebulerbin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakie masz cewki / wtryskiwacze LPG. Wydaje mi się, że MagicJet. Padają i to nawet po 3 tysiakach. Brykaj na reklamację. Ja zażyczyłem sobie wymianę reklamacyjną na Valtec czerwone i wszystko się uspokoiło. Sprawdź też, czy cewki świec czasem nie proszą się o wymianę.

Cewki świec, odkręć wszystkie, odpal silnik i powoli każdą z nich podnoś. Ta która od razu przestanie klekotać, będzie do wymiany, ale stawiam na listwę i wtryskiwacze LPG. A wymieniałeś filtr LPG? Jedź na reklamację bez dyskusji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

Filtry miałem wymieniane wiec chyba raczej nie filtry, ale kto wie... Listwę wtryskiwaczy miałem w styczniu wymienianą, ale szczerze to nie wiem jakiej to firmy. Ale dzięki za opinię, jak coś mam się do czego odnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sebulerbin czy auto jeździ bez problemu na PB, nie ma żadnych problemów ??

Marek nie wiem czy kojarzysz, ja miałem podciśnienie łapane z 4 cylindra nieco wyżej przy przyśpieszaniu nie był w/w problemów z mocą,

ale ja najbardziej masz rację co do prawidłowego umiejscowienia tej wkrętki.

Zwróć uwagę na wężyk od zasilania reduktor <-> wtryskiwaczy, wtryskiwacze <-> silnik czy są równej długości

oraz nie wiem czy wiesz masz jedną cewkę inną.

Jeśli byś mógł zdjąć przepustnice i zrobić zdjęcie reduktora oraz sprawdź dokładnie wężyki od butli do reduktora,

cuda się zdarzają może gdzieś jest zagnieciony może źle jest wyprofilowany i podczas jazdy jest przygniatany.

Czy byłeś przy tym jak miałeś wymieniane filtry widziałeś to organoleptycznie??

post-32360-0-24184700-1373310120_thumb.jpg

Edytowane przez adbaca
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

adbaca na PB jak jeżdżę to nie ma problemu, nic się nie świeci na desce, auto nie traci mocy. A jeśli chodzi o gaz to tak jak pisałem wyżej- nie dzieje się to zawsze, to raz, a dwa to na trasie czy nawet jeżdżąc po mieście bez zatrzymania nic się nie dzieje, dopiero jak podjadę do świateł i albo mam go na jałowym albo na sprzęgle z wrzuconym 1 biegiem.

Co do cewki to miałem wymienianą jakoś jesienią, ale neistety nie pamiętam czy to właśnie ta. Fizycznie nie byłem podczas wymiany filtrów, ale mam znajomego gazownika i myślę że w jajo by mnie nie robił.

Ale to serio obstawiacie listwę wtryskiwaczy? Od stycznia dużo km nie najechałem...

PS. Po wymianie ostatnio tych świec pomogło na jakiś czas bo nie pojawiał się check na desce do wczoraj. Wczoraj na chwilę zamrgało ale auto nie straciło mocy, ani nie szarpało.

Edytowane przez Sebulerbin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Sebulerbin

A więc byłem u gazownika ponownie. Wczoraj wykręciliśmy świece na 2 i 3 cylindrze i jedna dalej piękna, łądna (jak nowa), a druga taka troszkę zrobiłą się o innym wyglądzie- a świece wymieniałęm tydzień temu wsyztskie 4 w tym samym momencie i ta jedna wyglada jak by miała trochę więcej przejechane. W każdym razie dzisiaj sprawdziliśmy sterownik gazu podczas jazdy i okazało się że reduktor do wymiany bo ciśnienie szaleje podczas puszczania nogi z gazu. Jutro jadę na wymianę i zobacyzmy co tam dalej będzie się działo. Mam nadzieję że problem zniknie. Co do wężyka że idzie z 3 cylindra to mówił, ze prawidłowo najlepiej byłoby pociagnać z całego kolektora podciśnienie, ale jak mam tak jak mam to podobno nie jest to wielkim błędem. Powtarzam tylko to co wspomniał gazownik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U Ciebie problemem jest listwa wtryskowa- skoro są takie różnice między garnkami- ten typ tak ma trzeba zmienić na coś co jest fabrycznie skalibrowane.

Reduktor, dałby o sobie znać po całości (nie kwestionuję, że też jest strzelony).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!