Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Prośba o poradę


globus1987

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

przymierzam się do kupna samochodu i pomyślałem o jakiejś megane III phII.

Auto przede wszystkim to użytku w Trójmieście, raz na powiedzmy 2 tygodnie jakaś 100-200km trasa.

Prośba do doświadczonych użytkowników o info w następujących tematach:

1. Benzyna czy diesel?

2. Zależnie od punktu 1 jakie silniki? mocne i słabe strony

3. Co sądzicie o samochodach demonstracyjnych?

 

Dzięki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Benzyna czy diesel?

Odwieczny dylemat i głosy rozkładają się zawsze 50/50 B) :)

Zależy jakie odległości co dnia będą pokonywane.

2. Zależnie od punktu 1 jakie silniki? mocne i słabe strony

Poczytaj co ludzie piszą na forum, po co przepisywać.

3. Co sądzicie o samochodach demonstracyjnych?

Czemu NIE :) Zależy jak trafisz. Jak mocno go eksploatowali B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie jw. :angry: z tym, że przecież auto, które chcesz kupić, to generalnie prawie nowe autko, więc dużo ryzyk odpada. Dodatkowo jeszcze phII, więc coś niecoś wersja poprawiona. Chciałbym mieć Twój dylemat :D

 

Kwestia samochodu demonstracyjnego to właśnie kwestia danego, konkretnego egzemplarza. Nie ma tutaj reguły, jednego nikt z nas by nie kupił, a inny może być nie lada okazją - ale to chyba ciężko tak stwierdzić, czyż nie? Wedle ostatnio przeczytanego przeze mnie artykułu w, zdaje się, onet.pl - nie kupować takich aut!

 

Pzdr.,

konwil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam demonstracyjny, który miał 6 mcy i 1400 km przebiegu jak kupowałem. Cena ponad 25 tys. niższa w stosunku do katalogowej i wyposażenie b. bogate. Generalnie cena zdecydowała, że kupiłem ten egzemplarz chociaż chciałem kupić niższą wersję. Wiem, że bywały takie demo wersje, które po paru miesiącach miały zaledwie 100-200 km przebiegu. Reasumując wydałem tyle kasy ile zakładałem i mam lepszą wersję.

Sądzę, że jeśli nie będziesz robił dużych przebiegów to benzyna ale najlepiej jak jednym i drugim się przejedziesz i sam ocenisz co Ci lepiej pasuje. Ja nie wyobrażam sobie kupna auta bez jazdy testowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Siemka. Ja kupiłem 3 latka od pierwszego właściciela (osoby prywatnej) 40000km przelotu udokumentowanego i sprawdzonego w ASO. Wersja dynamique w kombi. Szukałem porządnego egzemplarza ok. 5 miesięcy. Przepłaciłem kilka tysiaków ale mam PEWNIAKA. Zdecydowałem się na diesla 1.5 106KM. Przesiadłem się z Astry II 1.6 101KM. 100% zadowolenia póki co. Dynamika wystarczająca (Asterka była bardzo ospała w porównaniu z dCi). Zużycie paliwa większe niż katalogi piszą ale jeżdżąc w mieście mieszczę się w 6l/100km. Najwięcej ile pokazał komp to 6,4l/100km jak stałem dwie godziny w korku na autostradzie A4. Cały czas mam załączoną automatyczną klimę... Jakość wykończenia jest całkiem niezła - nic nie trzeszczy, nic nie piszczy. Przepiękny wygląd zewnątrz jak i wewnątrz jak na kombi. Mam tylko wrażenie że nie jest aż tak bardzo sztywny jak Astra - przejeżdżając przez krawężniki jakby było słychać delikatne "ruchy" plastików (jak jest absolutna cisza w środku). Decydując się na Meganke brałem jeszcze pod uwagę Octavię, Ceed i Golfa. Niestety te pozostałe auta wieją totalną nudą w porównaniu z francuzem. Udanego poszukiwania!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

miałem dosyć niemieckiej nudy i po golfie V a pózniej VI postanowiłem coś zmienić. Wachałem się między Oplem Astrą a Renault Megane. Stwierdziłem, że Opel to też niemiecka myśl i wieje nudą więc zdecydowałem się na Megane. Po jeżdzie próbne 2 litrową benzynką zdecydowałem się na taki sam silnik w swoim egzemplarzu. Teraz z niecierpliwością czekam na odbiór, z przyjemnością wiec mogę stwierdzić, że za 3 miesiące stanę się pełnoprawnym użtkownikiem forum, który ma w garażu swoją Megankę. Po odbiorze na pewno podzielę się opinią z jazdy tym 2 litrowym potworem. A teraz pragnę podziękować wszystkim forumowiczom, bo wasze opinie opisy uchroniły mnie przed popelnieniem kolejnego błedu, zakupem Opla Astry. Ktoś kto się wacha niech poczyta forum i na pewno odwiedzi najbliższy salon aby dokonać oględzin i jazdy próbnej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!