Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałem w jednym sklepie z częściami do franzuzów. Hm...może trzeba w innym miejscu.

Masz rację Aston76. Tak się kiedyś robiło. Gość ze sklepu mówił, że można doszlifować z innych, ale to już nie to samo bo "szybko zejdzie" Najlepiej to dopasować na miarę. A może ktoś dopasował z czegoś i ma dane. Już nawet nie chodzi o mnie, ale innych bywalców forum :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś kupiłem na szrocie stary-nowy wiatrak z innego auta. Miał być z Anglika(chodziło mi o szczotki). Zajrzeliśmy i niestety nie było na co spojrzeć. Szukaliśmy na półkach. Trafił się jakiś z fiata. Szczotki w idealnym stanie. Będzie na przyszłość bo na razie zostaje przy tym co jest.

Co do ogrzewania, znaczy nawiewu. Dostałem tranzystor o nazwie STW80NF55-08 Morocco. Miał być STB80NF55-08 Morocco. Okazuje się, że dane są raczej identyczne. STB siedział w starym układzie. Wlutowany, zamontowany i siedzi. Sprawdziłem 2 razy i działa. Pozostaje skręcić auto, ale to jutro. Jeszcze poobserwuje nawiew. Gdyby coś nie tak to pomyśle o mocniejszym, ale mmam wrażenie że dmucha podobnie, identycznie.

Uwaga, wrażenia z montażu. Tranzystor zamontowany tak jak poprzedni, ale wydaje mi się, że można go zamontować na regulatorze. W obecnym ustawieniu tranzystor jest zamknięty w obudowie. Niby mamy radiator, ale mogli to inaczej rozwiązać. mógł być większy a wtedy wystarczyło taki tranzystor przykręcić do radiatora. Równie denerwująca jest blaszka zabezpieczająca tranzystor. Zeszła, ale za diabła nie chciała wejść. Lut od zewnatrz nie chciał przejść przez środkową nogę. W końcu się udało, ale wymagało to gimnastyki i dobrego operowania lutownicą. Wspólnymi siłami jakoś się udało.

Zastanawiam się jak założę rurę od nawiewu. Wyciagnąć z góry było trudno, ale włożyć.....? O rany.

---------

Na tym etapie ładuje akumulator bo zdechł na tych akcjach a jest już taki sobie. Pora na wymiane, ale do tej pory nie mam wyrobionego zdania co do firmy. To jednak inny temat.

Edytowane przez fredi
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Witajcie drodzy koledzy

Szukam pomocy i to naprawdę szybko. Mam problem z nawiewem u siebie w Reniii.

Rano wsiadłem do auta a tu klops nie działa nawiew wentylatora (scenic 1,9dci 2001r.) na zewnątrz 32 stopni. Po przejechaniu parunastu kilometrów nawiew zaczął działać. Po zgaszeniu auta i ponownym odpaleniu nawiew już nie działał i nie działa dalej.

Pomóżcie w czwartek wyjeżdżam na wakacje a bez nawiewy to dramat.

Piszecie o jakiś rezystorach czy może być to samo u mnie pomóżcie dla mnie to czarna magia.

 

Kto może niech pisze na meila [email protected] lub dzwoni albo da sygnał oddzwonię 608051813 sprawa naprawdę jest ważna

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam 

Posiadam Scenica I 1,6 16V 2002r. Problem dotyczy wersji climatronic. Po włączeniu zapłonu dmuchawa nawiewu pracuję 

na niskich obrotach nawet w pozycji off nie ma możliwości jej wyłączenia.

Reaguję na zwiększanie jak i zmniejszanie obrotów. Czyli raczej wykluczam panel sterowania.

Choć w pozycjach od 3-5 nie ma znacznego zwiększenia obrotów. A obroty na najwyższym biegu

są mniejsze niż przed awarią.

Podmieniłem dziś przekaźnik co prawda na 20A bez zmian czyli ten temat odpada.

Czy przyczyny szukać w opornicy tj. rezystorze dmuchawy ?

Będę wdzięczny za wszelkie porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaki założyłeś przekaźnik jeżeli nie ma diody w obwodzie cewki to prawdopodobnie uszkodziłeś sobie opornicę.

Tak więc wsadź poprawny przekaźnik i wymień rezystor dmuchawy. Jak go wymienić masz opisane na forum.

Oczywiście rezystor tylko oryginalny valeo, nowy lub regenerowany np. link

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed wymianą przekaźnika objawy identyczne jak po więc wróciłem do starego.

Automatycznie po przekręceniu kluczyka przekaźnik podaje prąd tj. zwiera.

Czy jeśli rezystor jest uszkodzony to dmuchawa pracuję tylko na najwyższych obrotach ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!