Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Wydarłem dzisiaj ze swojego Scenica (98r 1.9 dti z klimą) rezystor-moduł dmuchawy. Wyjąłem go bo dział z max mocą na wszystkich stopniach. Myślałem, że znajdę tam ten z dwoma dużymi tranzystorami a tu niespodzianka...

 

Moje pytanie czy próbował już ktoś reperować ten typ? W środku znajduje się o ile się nie mylę tranzystor BUZ 342 (obok jeszcze napis C817). Pytanie czy to w ogóle da się naprawić?

Z góry dzięki za wszelkie informacje.

post-5399-1207592682_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co, widziałeś tranzystor i nie wiesz co na nim napisane ?

Ke?

Gdzie ja napisałem, że nie wiem co na nim napisane? Napisałem BUZ342 i o ile się nie mylę jest to tranzystor.

Co mogłem to sobie już wygooglałem i mam specyfikację tego tranzystora co nie zmienia faktu, że moje pytanie brzmiało >> czy już ktoś próbował ten typ naprawiać i czy w ogóle da się naprawić?<<

buz342.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprościej co możesz zrobić, (majątek nie kosztuje taki tranzystor) jak już masz to wydłubane, to sprawdzić tranzystor czy żyje.

Niestety te MOS-y są bardzo wrażliwe na duże prądy chwilowe tzw. szpile.

Jak nie daje znaków, to wymiana na nowy. Wsadzasz ustrojstwo jak działa to Ok jak nie to szukasz co dalej padło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozamiatane, wynalazłem zamiennik za całe 6zł + pasta za 3zł i działa - zobaczymy jak długo. Mam foty tego wszystkiego jak ktoś kiedyś zechce to niech pisze - może nawet w wolnej chwili manual jakiś zrobię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka moja rada - najpierw odpalaj auto a potem włączaj nawiew. Zanim zgasisz silnik wyłącz najpierw nawiew. To tak aby uniknąć przepalenia na przyszłość. Po tym jak u siebie miałem z tym problem, to mam takie wnioski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O widzisz nie wiedziałem o tym - dzięki za informacje. Ja już takiego kupiłem, coś jeszcze z klimą jest bo nie działa (wstępnie zorientowałem się, że brak czynnika w układzie ale to już fachowiec musi dalej sprawdzić).

 

 

Dodaję instrukcję naprawy rezystora - modułu dmuchawy do modelu Scenic 1.9 dTi (98r. z klimatyzacją)

Scenic_mod.zip

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • 2 lata później...

Odgrzewam starego kotleta, wiem, ale mam taki oto problem.

Po wymianie tranzystora - dokładnie wg instrukcji z tego tematu - wentylator na wszystkich stopniach działa z minimalną prędkością (przedtem we wszystkich pozycjach działał z maksymalną)!

Pytanie: czy sknociłem coś podczas wymiany tranzystora czy jest jeszcze jakiś element odpowiedzialny za pracę wentylatora?

Czy możliwe by tranzystor działał nieprawidłowo bo np. nie ma styku na wszystkich nóżkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem co Ci podpowiedzieć, ja wymieniłem i działało. Jeżeli użyłeś właściwego tranzystora to być może gdzieś jeszcze jest awaria i musiałby do tego dobrać się elektryk. Sprawdź jeszcze styki w złączce czy nie zaśniedziały itp. - to samo tyczy się płytki drukowanej w module.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa sprawa. Tuż po zmianie tranzystora wentylator ledwo się kręcił (nie reagował na regulację prędkości) - teraz nie kręci się wcale!! Po włączeniu na 1-wszy bieg słychać "pstryknięcie" i cisza. Wiatrak jest sprawny, więc chyba sknociłem zmianę tranzystora i nie ma styku. Bo jeśli by się znowu spalił a luty były dobre, to wentylator chyba powinien znowu śmigać z max prędkością?!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Sprawdzałem przed chwilą, pliki do pobrania w załącznikach są na swoim miejscu i pobierają się jak należy.

Poza tym o który Ci chodzi bo są w 2 miejscach.

w 1 jest 1 .pdf dotyczący tranzystora.

W 2 są 2 z danymi tranzystorów i manual jak dostać się do modułu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!