Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Drgania


aszenty

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jestem użytkownikiem Megane II 1,9 DCI. Czytałem inne posty ale niestey nie znalazłem w nich konkretnej opowiedzi dotyczącej mojego problemu a polega on na drganich, szczególnie gdy silnik pracuje od 900 do 1110 obrotów (na 1100 obrotów drgania te są najbardziej odczuwalne.

Występują one na biegu jałowym jak i podczas jazdy, ale tylko wtedty gdy obroty zejdą do wcześniej podanych 900 - 1100.

Dodam że podczas ruszania z pod maski słyszę takie, nazwę to drrrrrrr, oraz podczas odpalania w momencie gdy silnik zaskoczy również słysze takie krótkie drrrr :mrgreen:

Natomiast gdy silnik przekroczy 1100 obrotów już jest ok i drgania nie są odczuwalne.

Jak ruszam i wkręce silnik powyżej 1100 obrotów nie ma drgań.

Zauważyłem że podczas wyżych temperatur na dworze tzn po wyżej 20 stopni, wcześniej wspomniane drrrr oraz drgań nie da się tak odczuć, naslilają się one podczas niskich temperatur na dworze.

Auto na szczęście nie kopci i ma siłe.

Koło dwumasowe chyba jest OK, ponieważ nic jak na razie w nim nie stuka nie puka, pedał sprzegła nie wibryje i podczas gaszenia nie buja autem.

Jeśli chodzi o poduszki to była zmieniana tylko ta obok rozrządu (olejowa) ale niesty nic nie pomogła. Bardzo prszę o sugestie, podpowiedzi za za które z góry bardzo dziękuję:)

Pozdrawiam.

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia

P_r_z_e_m_o

 

Dodano: 09 lip 2013 - 14:06

Koledzy nikt nie miał podobnych objawów w swojej Megance ?? Bardzo proszę o sugestie.

Edytowane przez aszenty
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pozostałych poduch nie sprawdzałem. Mam nadzieje że jest tak jak kolega piszę. Jak będę miał trochę czasu to wejdę na kanał i będę nadstawił ucha skąd dochodzi to drrr.

A może ktoś ma jakieś inne sugestie??:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tak samo, wymieniłem poduchy oprócz tej od skrzyni jak i naprawiłem pokrywe silnika (w aso chyba 46zł za dwie gumki) ;)Czasem pokrywa może właśnie latać i puka w podszybie. Wg mnie może to być również puszka filtra powietrza :mrgreen: Póki co nie są te drgania jakieś tragiczne więc nic więcej nie robię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety mnie wkurzają te drgania, ponieważ wpływa to na komfort jazdy. Skoro były by one bardzo słabe też bym sobie darował. Natomiast po zdjęciu pokrywy silnika w dalszym ciągu słyszę głośno i wyraźnie to drrrr, szczególnie podczas ruszania na niskich obrotach czyli w zakresie od 1000 do 1200. Gdy ruszam na wyższych obrotach tak na 1500 drgania te nie są tak odczuwalne i nie słychać tego drrrrrr. Natomiast gdy ruszam bez dodawania gazu czyli na wolnych obrotach, wtedy nie słychać tego drrrrr...

Pozdrawiam:-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radzio3313 jeśli chodzi o poduszkę przy rozrządzie to ją już wymieniłem co prawda na zmienik. Natomiast jeśli chodzi o łącznik (ósemkę)to go nie wymieniłem, ale popuściłem od niego śruby i drgania w dalszym ciągu się utrzymują. Jaka powinna być szczelina w tej poduszczę obok rozrządu między jej obudową a gumą (w dolnej części tej poduszki). W mojej jest to około 3 milimetrów przy obciążeniu silnikiem.

Pozdrawiam.

 

Dodano: 19 lip 2013 - 21:52

Bardzo proszę o kolejne sugestie za które z góry dziękuję.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś w moim poprzednim scenicu II 1,9 dci miałem podobne objawy. Pomogła dopiero wymiana koła pasowego wału. Poczytaj o nim trochę. A wcześniej też się męczyłem jak ty, może to, może tamto... Gdyby to było to, polecam tylko oryginał, nawet dobrą używkę z allegro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!