Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Projekt Lusterek składanych elektrycznie - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Hej

Wpadłem na pomysł zainspirowany manualem gojgien'a zrobienia Lusterek składanych elektrycznie. Z tym że, nie mam HF w samochodzie więc moje lusterka są tylko sterowane elektrycznie, ale że jestem baran to się uparłem i mam zamiar to zrobić namierzyłem na alledrogo dwa lusterka elektryczne i podgrzewane za cenę która jestem w stanie zaakceptować. Za jednym zamachem i podgrzewanie i składanie. Projekt obecnie jest na etapie konsultacji społecznych oraz zakupie części . Składanie chcę oprzeć dokładnie na pomyśle gojgien'a tylko bez opcji powrotu do ustawień fabrycznych bo tak owego nie ma. Podgrzewanie chce zrobić nie tak jak fabrycznie zvtylnącszyba a zrobić to czasowo na przekaźniku czasowym który nawet gdy napięcie jest podawane to przekaxźnik sie wyłączy po określonym czasie. Wiem roboty jest sporo bo trzeba ciągnąć kable z jednych drzwi do drugich wyciągać kostki itp. Ale jest to do zrobienia i nawet chce to zrobić od tak bo lubię.

Pytanie co wy o tym myślicie ?? Jakieś sugestie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do automatycznie składanych lusterek nie jest Ci potrzebne HF ale zamki zamykane elektrycznie z karty (to mają i sceniole i megany, także te bez HF) oraz lusterka z silniczkami i przekładniami do ich składania, w ich podstawach.

Nie każde lusterko zwane elektrycznym takie posiada. Zazwyczaj są to lusterka z elektrycznie sterowaniem szkłem (na boki i w pionie) Lusterka składane są zazwyczaj opisane jako elektryczne, podgrzewane i składane.

Takie musisz zakupić.

 

Można to zrobić z zastosowaniem tego układu jaki opisałem w tym temacie: http://megane.com.pl/topic/2589-mii-sii-automatycznie-skladane-lusterka/ i mam u siebie już ponad rok.

Nie musisz jednak w takim przypadku brać zasilania z pod przełącznika regulacji lusterek, bo nie masz tam pozycji składanie. (stały + i - bierzesz skądkolwiek z drzwi)

Nie musisz w takim razie też nic przecinać, bo nie powinno tam być takich przewodów do przecięcia biegnących do lusterek. (a jeśli są to odciąć i do nich sie wpiąć z ODPL + i ODPL-)

Nie musisz podłączać przewodów oznaczonych jako linie "KK" (na płytce styki MAN k5/k6) (to przejecie kontroli manualnej nad automatem ale nie masz takiej pozycji na przełączniku)

Nie musisz wstawiać przełącznika hebelkowego, a linie "+ / - ODPŁYW DO SILNIKÓW AUTOMAT" skierować bezpośrednio do obydwu silniczków składania lusterek.

Nie musi także być jednego z przekaźników monostabilnych, tego oznaczonego PK MON1, a jego odpowiednie styki na płytce zmostkować ze sobą, mostkujesz ten z PL1 do PL3 i PL2 do PL5, (zaznaczone elipsą)

albo prościej- przewody niebieskie łączysz nie do PL3 PL5, tylko z PL6 do ODPL+, a PL4 do ODPL-. Szare od PL1 i PL2 do ODPL +/ - wówczas są niepotrzebne, tak samo jak całe gniazdo i ścieżki do PK MON1. (przekreślone żółtymi X)

 

Nie opłaca mi się robić nowego schematu do takiego rozwiązania.

Tu na żółto wprowadzone zmiany połączeń na oryginalnej płytce:

thumb_hosting_zdjec_1373555797__plytka3_-_kopia.png

Płytkę wówczas można skrócić z lewej strony, przenosząc 4 styki C.ZAM A/B i ZAP +/- na swoje ścieżki ale bliżej PK MON2

thumb_hosting_zdjec_1373559450__plytka3_-_kopia.png

Będzie wówczas wielkości pudełka zapałek.

I przeróbka ogólnego schematu na Twoje potrzeby:

thumb_hosting_zdjec_1373555170__przechwytywanie.jpg

 

Poprawki wprowadzane na szybko, można powiedzieć na kolanie zakreślane.

Właśnie w ten sposób mam to zamiar zrobić u syna w sceniolu II Ph I z 2004 roku, jak się na to zdecyduje i sobie zakupi odpowiednie lusterka z silniczkami składania, albo same przekładnie z takich lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To akurat najmniejszy problem, podobnu układ stworzyłem do podgrzewacza paliwa, więc zrobienie druiego też nie powinno być problemu. COś czego nie mogę przeskoczyć to grznie tych lusterek chcę to zrobić w pełnym automacie czyli włączenie/wyłączenie bez ingerecji kierowcy w co kolwiek tylko chcę zastosować zależność temperaturową czyli grzanie lusterek włączasię tylko gdy temperatura na zewnątrz spadnie poniżej powiecmy -2st C wtedy lusterka są grzane przez określony czas powiecmy 10 min i się wyłaczaja. Myśląłem nad rozwiązaniem jak jest w świecach żarowych, że im temperatura niższa tym czas dłuszy, ale doszedłem do wniosku, że to jest bardzo trudne ponieważ musiał by już tym sterować jakiś układ, a ja chcę zrobić to w możliwie najprostrzy sposób. Dlatego chcę dać tylko jedną zależność progową coś typu przekaźnik który przełącza styki od przykładowych -2stC. Funkcja czasowa była by oparta na przekaźniku KLIK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy +5 i wilgotnej pogodzie lusterka też czasami potrzebują podgrzania, by się osuszyć i pozbyć zaparowania. Ja bym tu nie kombinował zbyt aktywnie i podpiął to jednak pod przycisk (sterowanie) ogrzewania szyby tylnej. Tak jak jest to fabrycznie zrobione. Ta szyba już fabrycznie ma czasówkę, która ja wyłącza.

Przy opcji jaką sobie wymyśliłeś, to po ustalonym czasie ogrzewanie lusterek się wyłączy ale na zewnątrz nadal będzie te progowe -2 albo mniej, więc taki automat znowu załączy grzanie szkieł, choć już będą suche i ciepłe.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok a orietujesz się czy po zakupie lusterek elektrycznie składanych podłączenie będzie na zasadzie wyjecia i włożenia wtyczki czy trzeba będzie przekładać piny w kostkach tak by dostosowąc obecną instalacje do nowych lusterek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno mi zgadywać co tam masz. Zdemontuj prawe lusterko i popatrz w kostkę, jeśli z tej strony masz 9 pinów i podłączonych do nich przewodów na 10 możliwych, to masz instalację przygotowaną pod lusterka elektrycznie składane. W sceniolu II z przygotowana instalacją powinno w tej wtyczce być 10 przewodów i pinów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi mi o to czy jest taka instalacja. Tylko czy np w elektrycznie składanych jest inna kolejność pinów niż w tych tylko elektrycznie regulowanych. Np :

lusterka elektrycznie regulowane pin

1- plus

2= masa

lusterka elektrycznie składane pin

1=masa

2=plus

Podaje to jako przykład nie wiem czy tak jest w rzeczywistości

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na przykładzie sceniola II i jego lusterek śmiem twierdzić, że piny rozmieszczone są tak samo, a tylko w tych uboższych brak 3 sztuk z 10 możliwych. Sa piny w górnym rzędzie od 1 do 5 oraz w dolnym 6 i 10.

Za składanie lusterek odpowiadają 7- 8- 9, bo sceniol do przekładni ma poprowadzone 3 przewody, żółty, biały, i zielony.

thumb_hosting_zdjec_1374180186__img_0066.jpg

Meganka tylko 2, bez białego i prawdopodobnie będą to piny 7 i 9. 8 powinno być wolne.

thumb_hosting_zdjec_1374180124__img_0084.jpg

Cała ta numeracja pinów jest w tym wypadku umowna, prawidłową należy odczytać z kostek albo schematów.

(fotki znalezione w internecie, gdzieś w chomikowni)

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Schematy mówią że nie będzie potrzeby z zamiano pinów bo powinno być tak samo co poaże praktyka to się okarze. Jeszcze pytanie techniczne ja odbywa się składanie i rozkładanie lusterek prąd który składa lustera musi być odwrotnie spolaryzowany do prądu który otwiera czy taka zamiana odbywa się gdzieś w silniku lusterek a prąd zawsze płynie w tym samym kierunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmiana polaryzacji na przewodach biegnących do silniczków i jest to zmieniane mechanicznie, (ręcznie) na oryginalnym przełączniku regulacji lusterek. Jest do tego dodatkowa pozycja, przeciwległa do pozycji zero- neutralnej.

Przy układzie jaki zrobiłem, steruje tym również przekaźnik PK3 bistabilny, sterowany impulsem do centralnego zamka, jeśli jest włączona opcja automat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok powoli rozszyfrowuje twój schemat. Pewnie i tak zrobie po swojemu bo stranie nie lubie kopiować czyiś rozwiązań bo potem nie dokońca je rozumiem i jak przychodzi do montażu i ewentualnej naprawy usterki to mam problem. Muszę opracować swój sposób który będzie bazował na twoim który będę cały znał i rozumiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tego prościej już chyba zrobić nie można chcąc mieć działanie zgodne z zakładanymi wymogami. Jeśli dobrze polutujesz i podłączysz, to w tym układzie nawet nie ma się co zepsuć. To nawet nie moja opinia, choć sam tak uważam, a pewnego elektronika z W-wy. W Twoim wypadku potrzebujesz tylko 2 przekaźników wzajemnie pomiędzy sobą połączonych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem jeszcze nad jakimś przyciskiem w zasięgu kierowcy bym podczas jazdy mógł złożyć lusterka. Najlepiej by było zrobić pod jednym przyciskiem chwilowym naciskamy lusterka się składają naciskamy drugi raz lusterka się rozkładają. Bo warszawskie uliczki czasem tego wymagają zwłaszcza te w centrum

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie robisz płytkę w oryginale, z 3 przekaźnikami, bez przeróbek pokazanych żółtym kolorem i podłączasz linie KK przez przełącznik podwójny, gdzie łączysz albo rozłączasz obydwa przewody równocześnie z odpowiednio podanym stałym plusem i masą.

później wstawię tu odpowiednio poprawiony schemat połączeń, muszę jednak najpierw sprawdzić jak to jest na przełączniku sterowania lusterkami w sceniolu syna, gdzie nie ma fabrycznych składanych elektrycznie

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym, że jeśli ma być to przycisk chwilowy to przekaźnik nr 3 trzeba by było zaminić z monostabilnego na bistabilny i wtedy by to mogło zadziałać.

Edytowane przez ciki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!