Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spala mase Oleju


Vinin

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...

tak ale w sobote wymieniłem olej na nowy zalałem na 3/4 stanu na bagnecie a wczoraj musiałem dolać 0,7 litra bo dochodziło do minimum.

Nie kopci z rury ani gdy jest zimny ani gorący. Wycieków nie ma a Oleju ubywa nie mam pojęcia co jest..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

łatwo to sprawdzić podłóż białą chusteczkę pod rurę wydechową jak pojawią sie drobinki oleju to znaczy że bierze, winą przedostawania sie oleju poza uszczelniaczami zaworów może być uszczelka pod głowicą i pierścienie tłokowe

 

Mam podobny problem z Scenic 2000 Dci. Oleju juz mi wzielo 3 l na 6000 km. Dzisiaj podkladalem chusteczke i pojawily sie drobne kropeli oleju a z samego tlumika niezle kopci przy pierwszym rozruchu. Jesli to taki problem o jakim piszesz to jakie sa koszty takiejj naprawy. Tak w przyblizeniu ile by to kosztowalo. Z gory dzieki...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam znów.

Tak jak pisałem wcześniej wymieniłem uszczelke pod głowicą planowałem głowice uszczelniacze na zaworach uszczelki pod kolektory. zaczął brać olej.

 

Więc 2 tygodnie temu do mechaniora wymiana uszczelki pod głowicą i pierscieni na tłokach. Dziś zaglądam a tam mi oleju około 0.5 litra pobrał zrobiłem przez ten czas około 1000 km.

Czy to normalne po wymianie pierscieni?

zaznaczam żę nie kopci nie stracił na mocy?

Pomocy !!!

 

[ Dodano: 2008-03-31, 22:19 ]

Widze że nie ma na mój problem mądrego (bez urazy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

nie wiem co mam myśleć bo jestem raczkujacym mechanikiem ale jak moja megi bierze olej to "fachowiec" poradził mi wymiane oleju na mineralny bo jest "gęstszy" :| pierwsza reakcja to chciałem parsknąć smiechem ale się powstrzymałem.. czy jego teoria ma choć cień szansy aby się sprawdzić w praktyce? (bierze 1litr na 3000km) silnik 1.4 eco

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jego teoria ma wiele wspólnego z praktyką. zrób może pomiar sprężania na cylindrach to będziesz wiedział w jakiej kondycji masz silnik i czy zmiana oleju załatwi sprawę. a jak nie jesteś pierwszym właścicielem i wlałeś półsyntetyk a ktoś już przed tobą lał minerał (15W/40) to załatwiłeś sobie sam problemy. dalej spalania oleju możesz szukać w zużytych uszczelniaczach zaworów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Megane 1.4 Eco 1996, 160 tys. km pierwszy właściciel.

Ha! Ja mam zupełnie podobnie. Brał mi litr na miesiąc - gdzieś 1500 km. "Fachowiec" wziął 300 i nie naprawił, dałem spokój. Z miesiąc temu zdechł, nie pracowały dwa cylindry. Brak ciśnienia, wymiana 2 zaworów dziurawych. Po naprawie zaczął brać litr na 300 km! I jeszcze jeden objaw - na rozgrzanym silniku na niskich obrotach (i tylko wtedy) mrugają kontrolki - akumulatora, oleju i paliwa. Bardzo ją lubię, szkoda mi zezłomować... Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 9 miesięcy temu...

a jak nie jesteś pierwszym właścicielem i wlałeś półsyntetyk a ktoś już przed tobą lał minerał (15W/40) to załatwiłeś sobie sam problemy

 

Co masz na myśli pisząc "załatwiłeś sobie problemy"? Jaki może być skutek zmiany oleju z 15W/40 na 10W/40? Ja chyba jestem w takiej sytuacji. Nie jestem pierwszym właścicielem auta, kupiłem od gościa i zalałem olejem 10W/40 kierowałem się fakturą którą dostałem od niego była to faktura z jakiegoś warsztatu i tam zalali mu olej 10w/40 ale mam jakieś przeczucie że od tego czasu on sam zmienił olej. Auto bierze mi olej nie potrafię powiedzieć jeszcze w jakich ilościach, objawy trochę dziwne bo auto czasami kopci z wydechu a czasami prawie wogóle. Silnik suchy. Auto z r. 1996 160 tys. km. Czy wymiana oleju na 15W/40 załatwi sprawę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak wróć do mineralnego ale nie wiadomo czy to całkowicie załatwi sprawę. Pisząc o problemach mam na myśli rozszczelnienie silnika. Syntetyk rozpuszcza nagar powstały z oleju mineralnego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cięcie

 

Tak w tą stronę można, nigdy w "starym" samochodzie nie zmienia się oleju na lepszy tylko na gorszy ( syntetyk na mineralny ). Odwrotna kolejność jest bardzo szkodliwa.

 

Zapoznaj się z regulaminem. lepper_pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż za ludowa mądrość 8-)

A ja sam i świadomie zrobiłem odwrotnie ...ale po kolei

Auto kupiłem jak miało 215 000 km . Do 200 jeździło na pełnym syntetyku. Potem za radą jakiegoś zabobonnego mechanika olej zmieniono na minerał :-( (choć auto nie brało oleju)

Pierwsze co zrobiłem jak kupiłem to auto to wymieniłem olej na półsyntetyk i dziś po prawie pół roku eksploatacji nie mam żadnych wycieków. Oleju mi specjalnie nie ubywa i jestem zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!