Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Koło pasowe korbowodu zepsute po gwarancji, co z rękojmią


wonski87

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.

Temat skierowany jest przede wszystkim do osób, które znają się na prawie gwarancyjnym oraz na rękojmi.

 

Problem wygląda następująco:

Po zakupie mojej Megi w marcu 2012 roku zmieniłem rozrząd oraz koło pasowe, które dzwoniło...

Wszystko było dobrze do 18.07.2013. Wracałem do domu z pracy kiedy nagle z żoną poczuliśmy zapach palonej gumy/paska, stwierdziliśmy że to bus przed nami dopóki z pod maski nie zaczął wydobywać się dym! Zatrzymałem się w pierwszym możliwym miejscu, delikatnie otwierając maskę żeby w razie pożaru nie wybuchło. Okazało się, że dym cały czas się pojawiał i było wyraźnie czuć nadpalony pasek. Na następny dzień po odpaleniu silnika przez chwilę słyszałem dziwne stukanie pod maską, które po chwili ucichło. Wysłałem żonę samochodem do pracy żeby sprawdziła czy cały czas tak dziwnie się samochód zachowuje - okazało się że tak. Zwolniłem się z pracy i pojechałem do mechanika (gdy włączyłem klime zapaliła się kontrolka STOP i akumulatora), który stwierdził że to albo sprzęgiełko na alternatorze (którego już nie ma!), albo koło pasowe alternatora, albo koło pasowe korbowodu. Zaznajomiłem się z kosztami, ale postanowiłem pojechać do innego mechanika (autoryzowany serwis Forda gdzie pracuje dobry znajomy) - na 99% zdiangnozował koło pasowe korbowodu oraz możliwe inne uszkodzenia. Wiedząc, że wymiałem tą część trochę ponad rok temu zadzwoniłem do starego mechanika poinformować go o reklamacji. Niestety zresztą jak podejrzewałem umył ręce twierdząc, że gwarancja jest tylko rok i to nie jest ich wina, a rękojmi on nie uznaje! Mogę co najwyżej wymienić część na własny koszt, a on może próbować reklamować u producenta.

 

Rozmawiałem z jednym znajomym, który doradził mi udać się do rzecznika praw konsumenta żeby ten temat ciągnąć, bo koszty naprawy wraz z nową częścią to jakieś 400 zł, ale do tego dochodzą inne rzeczy,które zostały już uszkodzone przez to koło więc pewnie w okolicach 1000 zł się zamknie.

 

Moje pytanie do Was jest takie:

Czy ktoś może mi doradzić, co zrobić w tej sytuacji, czy wymienić koło na własny koszt i później udać się do rzecznika, czy w ogóle dać sobie spokój bo to sprawa i tak przegrana? Na szczęści mam w książkę serwisową wpisaną wymianę tego elementu.

 

P.S. jeżeli ktoś zna mechanika, który potrafi naprawić samochód a nie tylko wymienić części bardzo proszę o kontakt. Inowrocław.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(autoryzowany serwis Forda gdzie pracuje dobry znajomy) - na 99% zdiangnozował koło pasowe korbowodu

Zaje.... serwis gdzie takie coś jest w aucie <zolta> Koło pasowe korbowodu to chyba w fordzie widzieli bo w innych autach to nie ma czegoś takiego :) Pewnie wymieniłeś koło pasowe z tłumikiem drgań skrętnych albo koło zmiennych faz rozrządu. Lepiej zmień mechanika bo ten znajomy to raczej tylko sprząta w Fordzie.

Edytowane przez zawisza1980
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę się przejęzyczyłeś, chodzi pewnie o koło pasowe napędu osprzętu mocowane do wału korbowego a nie do korbowodu. No ale nie każdy jest specem w dziedzinie budowy silnika. Wracając do Twojego problemu to pewnie mechanik założył koło nieoryginalne bo jest sporo tańsze od oryginału. Niestety podróbki wytrzymują sporo mniejsze przebiegi i powinien Cię o tym poinformować. W samym montażu trudno doszukiwać się winy mechanika. Jeżeli gwarancja była na rok a nie na przebieg to raczej słabe szanse na reklamację. Możesz za radą mechanika reklamować u producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli koło się "zepsuło" to łatwo to sprawdzić. Wystarczy zrobić znak kredą po przez całe koło tzn. przez elementy metalowe i gumę. Jeżeli jest zerwane i nie widać tego gołym okiem to znaki się przsuną. Zrób jak na zdjęciu. Raczej koła nie zareklamujesz. Tanie podróbki tak mają niestety.

thumb_hosting_zdjec_1374356224__kolo.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ostatnio miałem dokładnie to samo ( rok wcześniej wyminiałem koło pasowe) i gdy teść jechał - identiko sytuacja. Dałem sobie jednak spokój z walką z producentem bo nerwy i przepychanki były by raczej niewspółmierne do efektu. Producent Ci odpowie że to element eksploatacyjny jak np. klocki hamulcowe, który podlega naturalnemu zużyciu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@ zawisza1980

Dziękuję Ci za pomocny rysunek, jednak chyba nie dam rady tego zrobić. Wolę jak najmniej ruszać samochód. Muszę się umówić na wymianę i to szybko.

 

Spróbuję zareklamować tą część u producenta.

 

Czy ktoś z forumowiczów może mi doradzić jakiej firmy kupić koło? Oczywiście najlepszy byłby oryginał, ale wiadomo $$$

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z forumowiczów może mi doradzić jakiej firmy kupić koło? Oczywiście najlepszy byłby oryginał, ale wiadomo $$$

I tu chyba sam sobie dałeś odpowiedź. Jak chcesz mieć spokój na kolejne 200 kkm to tylko oryginał, inne to zawsze pewne ryzyko. Wystarczy, że dwa razy kupisz nieoryginalne i zamkniesz się w kosztach oryginału. A w tym przypadku przeglądając forum i czytając opinie użytkowników to podróbki tego koła mają niepochlebne opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to może ja wypowiem się na ten temat jako że jestem świeżo po takowej operacji. Ostatnimi czasy zauważyłem że silnik tak jakby głośniej pracuje,delikatnie jak cichy diesel.Diagnoza,KZFR.Koło zakupione,czas na wymianę więc mechanik zaczyna rozbierać.A traf taki że mój osobisty mechanior nie miał wolnego terminu w czasie kiedy ja chciałem to zrobić to dał mi namiar na swojego kolegę.Pan Krzysztof bo tak ma na imię jest w pozytywnym sensie bardzo drobiazgowy,za co chwała Mu wielka.Podczas demontażu paska wielorowkowego zauważył że koło pasowe ma delikatny luz.A że z doświadczenia wie że takich spraw się nie pomija to zalecił jego wymianę.Z racji tego że auto potrzebne i że ori zabijało ceną coś ok 700 zł zakupił koło pasowe firmy Corteco,polecił go z czystym sumieniem i że nigdy nie miał z nimi żadnych problemów.Cena w miarę do przełknięcia,290 zł.Od wymiany zrobiłem 2000 km jednym kursem i na tą chwilę jest wszystko ok.Jako ciekawostkę dodam że nota serwisowa zaleca profilaktyczną wymianę tego koła wraz z wymianą rozrządu,usłyszane od pana Krzysztofa.Konstrukcja samego koła jest delikatnie inna od ori,jest lżejsze i nie ma wypełnionego środka.Ale zauważyłem po nawierconych otworach w kole że jest wyważane,więc tzw dbałość o szczególy jest <zolta>

Edytowane przez ponuryzniwiarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!