Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

ESP...


Martii

Rekomendowane odpowiedzi

no ale scenic i megane to dość różne auta i wydaje mi się że prowadzenie meganki jest "łatwiejsze" ze względu na gabaryty :-D

 

Wiem, że na końcu emotikona itd... ale Ty lepiej szukaj auta z ESP - może Cię kiedyś uratuje.

 

Dodano: 24 lip 2013 - 21:09

Ja u siebie mam ESP i czy ono jest czy go nie ma niczego nie zmienia. Nie wiem jak wy jezdzicie, ze sie wam tak czesto przydaje. Ja jezdze naprawde duzo a kontrolka od esp zapalila sie raptem pare razy jak ruszalem szybciej na śniegu. Moze po prostu doprowadzcie zawieszenie do pozadku i zalozcie pozadne opony.

 

Wiadomo, że nie przy każdym zakręcie się włącza (piszę o zimie), ale wystarczy jeden wyjazd na narty by mieć świadomość "superowości" tego urządzenia. Ja wspominam ostatnią zimę i wyjazd na Chopok tzw. trasą widokową - tą przez szczyty. 100% trasy pokrytej śniegiem, serpentyny, nie dało się jechać szybciej niż 40-50km/h, a i tak na każdym zakręcie była interwencja ESP - bez niego auto co zakręt albo by stanęło bokiem, albo byś musiał co chwilę kontrować. A ja "płynąłem" po tych serpentynach jak w reklamie Scenica ;-). Po prostu nigdy nie da się obrócić auta z ESP. Po drugie w sytuacji awaryjnej - raz miałem taką jedną jadąc właśnie zimą po białej jezdni po opadach, dosyć szybko (może za szybko jak na warunki, ale dwa pasy w każdym kierunku, więc wydawało się, że auto jedzie jak po sznurku). I nagle TIR bez sygnalizacji gdy byłem obok niego zaczął zmieniać pas ruchu. Bez ESP byłoby ciężko. Zanim się skapnąłem co było na drodze to już dzięki ESP było po wszystkim, a ja jechałem sobie dalej jakby nigdy nic z lekkim ciurkiem potu na plecach. Zawsze się oburzam jak małolaty (to nie do Ciebie) pobawią się na dupnym pustym parkingu pod marketem i myślą głupki, że są cokolwiek w stanie zrobić w prawdziwym ruchu.

Chciałbym dodać, że oczywiście nie uważam, że ESP łapie zasady fizyki - więc jak masz wylecieć z zakrętu przy 80 km/h to i z ESP przy tej prędkości wylecisz.... chociaż nie do końca, bo ESP wcześniej wykryje uślizg i spowoduje swoim działaniem m.in wytracenie prędkości co powoduje, że masz szanse na tyle zmniejszyć prędkość, że już nie wylecisz z zakrętu.

Edytowane przez Optima
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Optima Nic dodać, nic ująć z powyższej konkluzji. :-D :!:

 

Nie wiem jak wy jezdzicie, ze sie wam tak czesto przydaje. Ja jezdze naprawde duzo a kontrolka od esp zapalila sie raptem pare razy jak ruszalem szybciej na śniegu

Kontrolka niby ta sama jednak w tym przypadku zadziałał ASR.

To akurat mniej ważna funcja wstawiona do ESP. Może jej nie być i nie będzie problemu, no ale jest.

I tu nie chodzi jak jeździmy, że nam się często zapala kontrolka od ESP i stabilizuje tor jazdy, bo wcale tak być nie musi. W moim przypadku przytrafiło się zimą i to tylko kilka razy że skorygowało. Jak auto chce wylecieć z zakrętu, w przypadku jak zaskoczy Cię brak przyczepności na tylnej osi, to lepiej niech to elektronika w ułamku sekundy skoryguje zamiast wybierać uślizg ręcznie.

Nawet najlepszy kierowca rajdowy nie zrobi tego tak szybko i sprawnie jak ESP. Choćby z tego powodu, że nawet w rajdówce nie ma możliwości hamować każdego koła osobno i z odpowiednio dobraną siłą.

Jeśli takie coś w kupowanych autach używanych jest dostępne za te same lub podobne pieniądze co auta bez tego systemu, to ja zdecydowanie wole to posiadać. Nie musi się załączać ale niech jest na wszelki wypadek.

Akurat w pobliżu miejsca gdzie mieszkam jest kawałek takiej zdradliwej drogi, z asfaltem prawym krótkim łukiem i zaraz wlot na mostek nad rzeczką. Za mostem, po zewnętrznej łuku skarpa około 2m wysoka i łąki. Już niejedno auto tam w jesienny wieczór leżało na lewym boku. szczególnie jak kierowcę zaskoczy szron na moście. Te z kontrolą trakcji jadą dalej po krótkiej korekcie toru jazdy. Tu nawet opony mają mało do powiedzenia jak szybkość była na moście taka jak przed nim.

Ta brzoza widoczna po lewej stronie autobusu jest zazwyczaj celem na który wylatują auta kamikadze lub nieznających drogi

http://goo.gl/maps/NZ6g8

Ci którzy próbują ręcznie wybrać uślizg i wyjść z opresji, zazwyczaj przyczyniają się do kolejnego prostowania i malowania prawej balustrady na moście.

http://goo.gl/maps/MPMNp

Mnie to wystarczy widząc tam co chwilę rozbitka, zawsze jest to auto bez ESP. Mieszkam niespełna 100m od tego miejsca. Mając okna na mikrowentylacji słychać w domu trzask giętych blach i strzelających plastików.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no niestety ten niebieski sprzedany :D

a co myślicie o tym:

http://otomoto.pl/renault-megane-1-6-16v-oplacony-C29303601.html? vin VF1BM0J0H29077777

Trochę mało zdjęć :/

Odległość nie ma dla mnie większego znaczenia

Edytowane przez Martii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!