Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Renaul Megane 1.4 1999r. Przez 2tyg. auto stało na parkingu na zaciągnietym hamulcu ręcznym. Przyjechałem z wczasów, odpaliłem auto i nie moge ruszyc. Trzyma ręczny. Próbowałem ruszyć do tyłu i przodu, kilkakrotnie zaciągałem i luzowałem rączkę hamulca i nic. Może ma ktos na to radę, jak to zrobić aby puścił hamulec? Prosze o pomoc i Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie zardzewiała linka lub przykleiły się szczęki do bębnów.

Spróbuj na siłę może popuści, jak nie to trzeba wszystko rozebrać i przeczyścić.

Z drugiej strony co za pomysł zostawiać auto z zaciągniętym hamulcem ręcznym?

Przyzwyczaj się do zostawiania auta na drugim biegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Równie dobrze może mieć samoregulator zastany albo bardzo cienkie bębny poprstu jak juz puści trzeba rozebrać i zobaczyć co się dzieje.

U siebe zawsze zostawam na ręcznym nawet zimą i eszcze nigdy nie było problemu by się zakleczyły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem taki przypadek, a właściwie córka. Pomogło puknięcie młotkiem, ale w bęben hamulcowy (po ściągnieciu koła). Po uderzeniu młotkiem słychać było jak szczęki puściły. Później przy obracaniu bębna słychać było chrobotanie. Co do zostawiania samochodu na biegu to ja swoje zostawiam zawsze na wstecznym - najlepiej trzyma z powodu przełożenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem po co zaciągacie ten ręczny, tylko słychać na parkingach jak każdy ciągnie tą wajchą pod sam dach. Ja raz od czasu do czasu zaciągne i tyle, ale po co dzień w dzień?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co w ogóle zaciągasz od czasu do czasu? Ja uważam, że lepiej używać regularnie, niż raz na "ruski rok", bo przy rzadkim używaniu prawdopodobieństwo zerwania linki rośnie. A co do odgłosu zaciągania ręcznego, to też nie przepadam :applause: Nie rozumiem, dlaczego ludzie nie mogą wcisnąć guzika przy zaciąganiu hamulca i wykonać tego bezgłośnie...? :)

Edytowane przez Kambol
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Siema malowałem dzisiaj sobie bębny, okazało się przy okazji, że najprawdopodobniej okładzina obciera o bębny bo tylne koło nie kręci się z dużym oporem. Okazało się też, że przy lince ręcznego jest coś namieszane, dlatego szukam poradnika wymiany linki hamulca ręcznego. Macie może jakiegoś linka albo pdf'a?

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok zaraz przejrzę wkł sam nap

 

Dodano: 13 lis 2013 - 23:56

Pobrałem z chomika i jest rozdział o hamulcach ale to nie wyjaśnia sprawy, potrzebuje w miarę dokładanego zdjęcia meganki ph1 od spodu, ale już chyba wiem o co chodzi.

W miejscu gdzie linka wychodzi z kabiny ma wspawane ze 10 śrubek. Myślałem, że to sprawa regulacji czy linki ale chodzi raczej o to, że najprawdopodobniej nie ma już szczęk. Skończyła się autoregulacja (bo linka osiągnęła max, wiec sztucznie zwiększył jej naciąg co z kolei powoduje, że szczęka zawsze obciera o bęben i koło kręci się z oporem i jest w niej gigantyczny rant najprawdopodobniej.

 

Dodano: 14 lis 2013 - 22:24

Siema mam trochę takie pytanie retoryczne, mianowicie czy bębny o średnicy wewnętrznej około 204mm i nie mające w środku rantu tylko piękny gwint na całej powierzchni, można toczyć?

Edytowane przez jan5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!