Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam pytanie. Od tygodnia jestem posiadaczem Megane II 1,6 16V 2005 r kombi.

Zauważyłem, że pojawia się problem z odpalaniem. Jak dotąd zawsze odpaliła ale mozolnie. Jak stoi przez noc to po wciśnięciu Start zaczyna kręcić, przydusi go zakręci znów i dopiero odpali. Podczas tego przyduszenia na desce wszystko przygasa i resetuje się komputer pokładowy. Po odpaleniu z jazdą nie ma problemów. Może na luzie przez chwilę delikatnie przebiera ale to się wyrównuje po przejechaniu kilometra. Po jeżdzie około 10 km przy ponownym odpaleniu odpala lepiej z delikatnym przyduszeniem ale bez resetu komputera i przygasania kontrolek.

Czy to wina akumulatora? Może jest słaby? Klemy są dokręcone bo sprawdzałem i dokręcałem. Po zakupie "-" była luźna. Podczas tych jazd około 10 km używam klimy, gra radio no i oczywiście światła mijania.

Do mechanika pojadę ale może ktoś podpowie co to może być. Nie chcę, żeby pół silnika rozbierali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg Boscha akumulator w twoim auce powinien być 60Ah lub 74Ah.

Wg Centry akumulator w twoim auce powinien być 55Ah lub 64Ah

I bądź tu mądry...

Na forum powinien być temat o akumulatorach do MII.

Edytowane przez Merkaba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem i zamontowałem Boscha Silver 60Ah. Tak mi doradzili w Focie. Po zamontowaniu odpala bez dławienia. Jutro rano zobaczymy czy problem został rozwiązany.

Pozdrawiam

 

Dodano: 06 sie 2013 - 20:32

Z nowym akumulatorem przejechałem jakieś 10 km.

Ruszając z ronda przy prędkości 30 km/h silnik i wszystko co elektryczne padło. Zgasł i nic nie mogłem zrobić. Wskaźniki obrotów, prędkości, temperatury silnika i paliwa pozostały w pozycji w której silnik zgasł. Odłączenie i podłączenie akumulatora nic nie dało. Działa jedynie centralny zamek.

Czy miał ktoś takie zdarzenie? co się mogło stać? Jutro będę szukał elektryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sposób nie zauważyć tych bezpieczników. Może nie tam gdzie trzeba zaglądasz :)

Tak na szybko, żeby nie dodawać kolejnych zdjęć - w załączniku do tego posta jest zdjęcie tej klemy z widocznymi trzema bezpiecznikami: http://megane.com.pl/topic/25950-megane-zdechlo-na-amen/page__view__findpost__p__204766

Może nawet cały ten wątek się nada, w sumie opisano tam podobną sytuację.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bezpieczniki w klemie są chyba całe. Nie widać przerwania lub nadpalenia.

Okazało się, że ten Bosch silver jest wyższy i blaszka która wystaje spod osłony klemy (domniemam, że do ładowania) dotknęła maski.

Elektryk ma podjechać w ciągu dnia i zobaczyć to. Co mogło się zepsuć? Czy jakiś inny bezpiecznik, czy sprawa wygląda poważniej?

 

Dodano: 08 sie 2013 - 10:51

Jednak bezpiecznik CAL 1. Całe szczęście że tylko to. Uciąłem tą wystającą blaszkę i nic prądowego już nie wystaje.

Dziś rano auto odpaliło bez problemu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!