Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Licznik


rjb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Napiszę krótko acz treściwie, czekam na sugestie.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Więc tak. Kiedy ruszam wskazówka ani drgnie kiedy osiągnę mniej więcej ok 23 km/h zaczyna iść do góry ale oszukuje o ok 12-13 km/h jade 50 wskazówka jest trochę poniżej 40 km/h.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Podczas testu zegarów wskazówka za pierwszym cyklem dochodzi do 220 km/h shodzi na dół i zaczyna terkotać silniczek i drga wskazówka, za drugim cyklem dochodzi do 200 km/h schodzi i drga wskazówka.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Pewien czas temu zegary całkowicie zdechły, paliła się tylko kontrolka rezerwy po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu zegary działały oczywiście licznik km. po staremu zastanawia się czy ruszyć. Od jakiegoś czasu objawy zdechłych zegarów ustąpiły.

<><><><><><><><><><><><><><><>

W mojej miejscowości znalezienie zegarów do megany graniczy z cudem, znalazłem z anglika założyłem żeby zrobić test zegarów i się przejechać. Test zegarów przebiegł tak jak trzeba, wskazówki doszły do końca skali bez żadnego podskakiwania, nawet prędkość w czasie jazdy pokazywało ok. Ale jest jedno ale, po podłączeniu ich co jakiś czas wskazówki nie działały, silniki terkotały bo je wywijało w lewo. Czasem działały czasem nie ale jak działały to prędkościomierz wkazuje prawidłową prędkośc.

<><><><><><><><><><><><><><><>

W wersji kontynentalnej takich cudów nie ma, tylko ten oszukujący licznik.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Przeryłem całe forum zresztą nie tylko te. Czekam na propozycje może ktoś mniał takie objawy, gdybym dorwał na chwile zegary w km/h to moze nie musiał bym pisać tego tematu. No niestety nie da się.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Kable są ok, czujnika w skrzyni nie mam, szlag mnie trafia i tyle. To moja 7 renówka, na której najbardziej się zawiodłem.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu.

 

Po pierwsze, co mam

Renault Megane I phII, rocznik 2000, silnik 1.6 16V, wersja nadwozia i wyposażenia Kombi RT.

 

Po drugie, co się dzieje

Prędkościomierz nie pracuje jak należy. Prawie cały czas wskazówka jest w skrajnym dolnym położeniu. Od czasu do czasu podskakuje. Czasem osiąga prędkość jaką w danej chwili mam, czasem nie. Czasem opada natychmiast i spada do zera, czasem opada trochę i znów podskakuje, ale i tak w końcu spada do zera i przestaje się ruszać. Zdarza się, że pokazuje wskazania poprawnie przez kilkaset metrów i opada ponownie. Zauważyłem, że wskazówka podskakuje, gdy zapala się jakakolwiek kontrolka na tablicy rozdzielczej (włączenie świateł, kierunkowskazów, podgrzewania szyby). Nie jest to regułą ale działo mi się tak np. wczoraj przez całą drogę do i z Wrocławia (łącznie ponad 350 km). Komputer pokładowy NIE zlicza kilometrów, nie pokazuje spalania zarówno historycznego jak i bieżącego (zliczanie ilości spalonego paliwa działa). Kontrolka ABS nie sygnalizuje problemu (zapala się razem ze wszystkimi gaśnie po włączeniu zapłonu, nie zapala się ponownie w trakcie jazdy/postoju) a sam ABS działa (miałem pecha to przetestować na śliskiej nawierzchni 2-3 tygodnie temu).

 

Po trzecie, co już zrobiłem

Sprawa ciągnie się już długo, najpierw był warsztat i wymiana zegarów. Na przejażdżce podczas odbierania auta wszystko działało. Podczas jazdy do domu przestało działać (15 km łącznie przejechałem). Ponowna wizyta w warsztacie - wymiana pierścienia ABS z przodu z prawej (był pęknięty, sam widziałem; pierścienie z tyłu wymieniałem rok temu razem z tarczami hamulców; nie wiem w jakim stanie jest pierścień z przodu z lewej). Zniknął problem zapalającej się kontrolki błędu ABS, ale prędkościomierz w ogóle nie zwrócił uwagi na wymienione części i nadal leżał. Kolejnym tropem były czujniki ABS - znajomy stwierdził, że gdyby to było to, to kontrolka błędu ABS paliłaby się bez przewy. Potem trafiłem na informację o blokującym się czujniku w skrzyni biegów. Trochę go szukałem, trochę grzebnąłem w sieci - summa summarum - w mojej wersji auta takiego czujnika nie ma a wszystko działa w oparciu o sterownik ABS. Już na tym forum znalazłem informację o pojawiającym się problemie z masą sterownika. Dzisiaj się za to zabrałem- zlokalizowałem sterownik i wiązkę przewodów z nim połączoną. Z wiązki oddzielają się dwa przewody, które są zakończone wspólnym oczkiem (crimpem?), to z kolei jest przykręcone do karoserii. Odkręciłem, przeczyściłem, przykręciłem z powrotem. Nie pomogło (po rozłączeniu masy sprawdziłem - kontrolka ABS się zapaliła; po przykręceniu z powrotem - zgasła). Zajrzałem ponownie na forum i postanowiłem poprosić o pomoc.

 

Po czwarte, czego potrzebuję

Pomysłu, co jeszcze można sprawdzić/naprawić. Mam jakieś tam doświadczenie w mechanice samochodu, elektryce i elektronice, ale to mnie zupełnie przerosło. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie i co sprawdzić? Czy to może być uszkodzony sterownik ABS? Czy komputer? Jak sprawdzić, czy sygnał na kablach jest OK (które złącze, jakie PINY?)

Proszę o pomoc.

 

 

Pozdrawiam,

Krzemo

 

PS. Wspomniałem wyżej, że wymieniłem zegary i nic to nie dało. A to oznacza, że mam sprawne zegary do tego auta, które chętnie odsprzedam. Proszę o kontakt na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test zegarów zrobiony. Nie wiem, jak to powinno wyglądać, ale chyba wszystko jest OK. Wszystkie zegary skokowo (po ok. 25/20%) dobijają do maksymalnej wartości i skokowo opadają, żeby znów zacząć się podnosić. Po kilku cyklach wyłączyłem test. Wskazówka prędkościomierza dobijała do 240km/h za każdym razem. Świeciły się też wszystkie elementy wyświetlacza (dowiedziałem się np., że wyświetlacz ma ikonę klucza hehe :mrgreen: domyślam się, że lepiej, żeby się nie świeciła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka przeczyszczona - wyglądała jak nowa, ale przetarłem ją dodatkowo. Nic to nie zmieniło niestety.

Co do CLIP-a - auto było diagnozowane i nie wykazało żadnych błędów podczas ostatniego pobytu w warsztacie. Nie wiem niestety, jaki był do tego użyty sprzęt. Do CLIP-a będę miał dostęp w przyszłym tygodniu, sprawdzę i wrócę tutaj z inforamcjami.

W przypadku, o którym wspominałeś, wymiana pompy rozwiązała problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz sprawdził masę - tutaj trzeba podkreślić, że podłączenie żarówki pod 12v i wetknięcie się w masę niczego nie dowodzi - ja mam prędkość z impulsatora, masa niby była, a prędkościomierz szalał, cuda niewidy, grzebałem kilka dni z rzędu, aż w końcu się zdenerwowałem, uciąłem masę od czujnika tuż przy wtyczce poprowadziłem nową masę i hula wszystko jak nowe (pomijając już fakt, ze mechanik poprzedniego właściciela nie włożył impulsatora do końca)

 

Samo wyczyszczenie końcówki masy nie zawsze wystarczy, bo problem może pojawić się gdzieś wcześniej. Dla świętego spokoju lepiej urżnąć kabel w sensownym miejscu jak najbliżej odpowiedniego czujnika-Trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić, bo trzeba później te kable złączyć i zaizolować, Prowadzimy nową masę i sprawdzamy co się dzieje, ewentualnie szybkozłączka/konektory zaizolowane i zrobić tak jak było, może pomóc, na pewno nie zaszkodzi, a zawsze można wyeliminować kolejny czynnik

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze nic nowego, na razie jeżdżę jak jest, w weekend prawdopodobnie diagnostykę zrobię.

Chciałem dopytać o kwestię wymiany pompy ABS. Czy z tym trzeba iść do warsztatu, czy jest to wykonalne "pod blokiem"? Jakiś sprzęt/narzędzia specyficzne są potrzebne? W "Sam naprawiam" jest info o użyciu jakiegoś środka w celu odpowietrzenia hamulców - jak Wy z doświadczenia się na to zapatrujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!