Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Licznik


rjb

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Napiszę krótko acz treściwie, czekam na sugestie.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Więc tak. Kiedy ruszam wskazówka ani drgnie kiedy osiągnę mniej więcej ok 23 km/h zaczyna iść do góry ale oszukuje o ok 12-13 km/h jade 50 wskazówka jest trochę poniżej 40 km/h.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Podczas testu zegarów wskazówka za pierwszym cyklem dochodzi do 220 km/h shodzi na dół i zaczyna terkotać silniczek i drga wskazówka, za drugim cyklem dochodzi do 200 km/h schodzi i drga wskazówka.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Pewien czas temu zegary całkowicie zdechły, paliła się tylko kontrolka rezerwy po odłączeniu akumulatora i ponownym podłączeniu zegary działały oczywiście licznik km. po staremu zastanawia się czy ruszyć. Od jakiegoś czasu objawy zdechłych zegarów ustąpiły.

<><><><><><><><><><><><><><><>

W mojej miejscowości znalezienie zegarów do megany graniczy z cudem, znalazłem z anglika założyłem żeby zrobić test zegarów i się przejechać. Test zegarów przebiegł tak jak trzeba, wskazówki doszły do końca skali bez żadnego podskakiwania, nawet prędkość w czasie jazdy pokazywało ok. Ale jest jedno ale, po podłączeniu ich co jakiś czas wskazówki nie działały, silniki terkotały bo je wywijało w lewo. Czasem działały czasem nie ale jak działały to prędkościomierz wkazuje prawidłową prędkośc.

<><><><><><><><><><><><><><><>

W wersji kontynentalnej takich cudów nie ma, tylko ten oszukujący licznik.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Przeryłem całe forum zresztą nie tylko te. Czekam na propozycje może ktoś mniał takie objawy, gdybym dorwał na chwile zegary w km/h to moze nie musiał bym pisać tego tematu. No niestety nie da się.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Kable są ok, czujnika w skrzyni nie mam, szlag mnie trafia i tyle. To moja 7 renówka, na której najbardziej się zawiodłem.

<><><><><><><><><><><><><><><>

Pozdrawiam

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Pozwolę sobie podpiąć się do tematu.

 

Po pierwsze, co mam

Renault Megane I phII, rocznik 2000, silnik 1.6 16V, wersja nadwozia i wyposażenia Kombi RT.

 

Po drugie, co się dzieje

Prędkościomierz nie pracuje jak należy. Prawie cały czas wskazówka jest w skrajnym dolnym położeniu. Od czasu do czasu podskakuje. Czasem osiąga prędkość jaką w danej chwili mam, czasem nie. Czasem opada natychmiast i spada do zera, czasem opada trochę i znów podskakuje, ale i tak w końcu spada do zera i przestaje się ruszać. Zdarza się, że pokazuje wskazania poprawnie przez kilkaset metrów i opada ponownie. Zauważyłem, że wskazówka podskakuje, gdy zapala się jakakolwiek kontrolka na tablicy rozdzielczej (włączenie świateł, kierunkowskazów, podgrzewania szyby). Nie jest to regułą ale działo mi się tak np. wczoraj przez całą drogę do i z Wrocławia (łącznie ponad 350 km). Komputer pokładowy NIE zlicza kilometrów, nie pokazuje spalania zarówno historycznego jak i bieżącego (zliczanie ilości spalonego paliwa działa). Kontrolka ABS nie sygnalizuje problemu (zapala się razem ze wszystkimi gaśnie po włączeniu zapłonu, nie zapala się ponownie w trakcie jazdy/postoju) a sam ABS działa (miałem pecha to przetestować na śliskiej nawierzchni 2-3 tygodnie temu).

 

Po trzecie, co już zrobiłem

Sprawa ciągnie się już długo, najpierw był warsztat i wymiana zegarów. Na przejażdżce podczas odbierania auta wszystko działało. Podczas jazdy do domu przestało działać (15 km łącznie przejechałem). Ponowna wizyta w warsztacie - wymiana pierścienia ABS z przodu z prawej (był pęknięty, sam widziałem; pierścienie z tyłu wymieniałem rok temu razem z tarczami hamulców; nie wiem w jakim stanie jest pierścień z przodu z lewej). Zniknął problem zapalającej się kontrolki błędu ABS, ale prędkościomierz w ogóle nie zwrócił uwagi na wymienione części i nadal leżał. Kolejnym tropem były czujniki ABS - znajomy stwierdził, że gdyby to było to, to kontrolka błędu ABS paliłaby się bez przewy. Potem trafiłem na informację o blokującym się czujniku w skrzyni biegów. Trochę go szukałem, trochę grzebnąłem w sieci - summa summarum - w mojej wersji auta takiego czujnika nie ma a wszystko działa w oparciu o sterownik ABS. Już na tym forum znalazłem informację o pojawiającym się problemie z masą sterownika. Dzisiaj się za to zabrałem- zlokalizowałem sterownik i wiązkę przewodów z nim połączoną. Z wiązki oddzielają się dwa przewody, które są zakończone wspólnym oczkiem (crimpem?), to z kolei jest przykręcone do karoserii. Odkręciłem, przeczyściłem, przykręciłem z powrotem. Nie pomogło (po rozłączeniu masy sprawdziłem - kontrolka ABS się zapaliła; po przykręceniu z powrotem - zgasła). Zajrzałem ponownie na forum i postanowiłem poprosić o pomoc.

 

Po czwarte, czego potrzebuję

Pomysłu, co jeszcze można sprawdzić/naprawić. Mam jakieś tam doświadczenie w mechanice samochodu, elektryce i elektronice, ale to mnie zupełnie przerosło. Czy ktoś ma jeszcze jakiś pomysł gdzie i co sprawdzić? Czy to może być uszkodzony sterownik ABS? Czy komputer? Jak sprawdzić, czy sygnał na kablach jest OK (które złącze, jakie PINY?)

Proszę o pomoc.

 

 

Pozdrawiam,

Krzemo

 

PS. Wspomniałem wyżej, że wymieniłem zegary i nic to nie dało. A to oznacza, że mam sprawne zegary do tego auta, które chętnie odsprzedam. Proszę o kontakt na priv.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test zegarów zrobiony. Nie wiem, jak to powinno wyglądać, ale chyba wszystko jest OK. Wszystkie zegary skokowo (po ok. 25/20%) dobijają do maksymalnej wartości i skokowo opadają, żeby znów zacząć się podnosić. Po kilku cyklach wyłączyłem test. Wskazówka prędkościomierza dobijała do 240km/h za każdym razem. Świeciły się też wszystkie elementy wyświetlacza (dowiedziałem się np., że wyświetlacz ma ikonę klucza hehe :mrgreen: domyślam się, że lepiej, żeby się nie świeciła).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka przeczyszczona - wyglądała jak nowa, ale przetarłem ją dodatkowo. Nic to nie zmieniło niestety.

Co do CLIP-a - auto było diagnozowane i nie wykazało żadnych błędów podczas ostatniego pobytu w warsztacie. Nie wiem niestety, jaki był do tego użyty sprzęt. Do CLIP-a będę miał dostęp w przyszłym tygodniu, sprawdzę i wrócę tutaj z inforamcjami.

W przypadku, o którym wspominałeś, wymiana pompy rozwiązała problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jeszcze raz sprawdził masę - tutaj trzeba podkreślić, że podłączenie żarówki pod 12v i wetknięcie się w masę niczego nie dowodzi - ja mam prędkość z impulsatora, masa niby była, a prędkościomierz szalał, cuda niewidy, grzebałem kilka dni z rzędu, aż w końcu się zdenerwowałem, uciąłem masę od czujnika tuż przy wtyczce poprowadziłem nową masę i hula wszystko jak nowe (pomijając już fakt, ze mechanik poprzedniego właściciela nie włożył impulsatora do końca)

 

Samo wyczyszczenie końcówki masy nie zawsze wystarczy, bo problem może pojawić się gdzieś wcześniej. Dla świętego spokoju lepiej urżnąć kabel w sensownym miejscu jak najbliżej odpowiedniego czujnika-Trzeba pamiętać, żeby nie przesadzić, bo trzeba później te kable złączyć i zaizolować, Prowadzimy nową masę i sprawdzamy co się dzieje, ewentualnie szybkozłączka/konektory zaizolowane i zrobić tak jak było, może pomóc, na pewno nie zaszkodzi, a zawsze można wyeliminować kolejny czynnik

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam jeszcze nic nowego, na razie jeżdżę jak jest, w weekend prawdopodobnie diagnostykę zrobię.

Chciałem dopytać o kwestię wymiany pompy ABS. Czy z tym trzeba iść do warsztatu, czy jest to wykonalne "pod blokiem"? Jakiś sprzęt/narzędzia specyficzne są potrzebne? W "Sam naprawiam" jest info o użyciu jakiegoś środka w celu odpowietrzenia hamulców - jak Wy z doświadczenia się na to zapatrujecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!