Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

"boardcomputer defekt"


Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Jakiś czas temu przez włączone światła wyładował mi się akumulator. Postanowiłem go wymontować, naładować i spróbować czy będzie jeszcze nadawał się do użytku. Gdy włożyłem klemy na akumulator samochód bezproblemowo odpalił. Następnie ściągnąłem raz jeszcze klemy, troche przeczyściłem, założyłem i dokręciłem. Od tego momentu samochód nie chce odpalać. Wyświetla się komunikat "boardcomputer defekt", gdy chcę zapalić samochód to wyskakuje kontrolka akumulatora. Akumulator na pewno jest naładowany, jest stosunkowo nowy i ładowany był pierwszy raz. Podczas zakładania klem dotknąłem jedną z nich jakiejś metalowej części,poszło trochę iskier. Może to być przyczyną jakiejś awarii ? Chciałem jeszcze dodać, że po podłączeniu klem do akumulatora i naciśnięciu przycisku "start" załącza się wentylator i wyłącza się dopiero po około 3 minutach. Czy ktoś miał podobny problem ? Będę wdzięczny za każdą odpowiedź.

Dziękuję.

 

Auto: Megane II Silnik: 1.9 DCI, 2003 rocznik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Mam silnik 1.5.dci , Podobne problemy. Dziwi mnie tylko iskrzenie w chwili dotknięcia klemy akumulatora do masy. Przy założonej zakladam, ze plusowej. Napewno będzie iskrzyła minusowa klema przy zakładaniu jej na akumulator. Zawsze jakieś drobne iskrzenie będzie. Ale plus podłaczony i iskrzenie drugiej po dodtknięciu do masy? Dziwne. Chyba że akumulator ma przbicie. Ale wracajæc do mojego przypadku winna była dolna kostka komputera wtrysku. Luźne przewody. Jeździłem miesiæc na zapałce( na szęście jestem palaczem). A potem wyminiłem w 100% instalację elektryczną silnika. Co do kontroli ładowania zawsze będzie się palić jak silnik nie chodzi. Start wentylatora bez rozruchu silnika to przejście w tryb diagnostyczny. Ma Pan blokadę zapłonu. Czerwona dioda na tablicy nie gaśnie a pali sië ciągłym światłem. Prawda?

Jak potrzeba dysponuję schematami elektrycznymi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale plus podłączony i iskrzenie drugiej po dotknięciu do masy?

A co w tym dziwnego. Przecież w samochodzie sa odbiorniki które cały czas potrzebują napięcia aby funkcjonować. Np alarm, komputer, radio do podtrzymania pamięci. I stąd bierze się iskrzenie na klemie minusowej. I nie radzę odkręcać pierwszej klemy plusowej bo można spalić instalację auta jak się kluczem dotknie klemy plus i masy podczas odkręcania klemy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.Witam. Wiem co to jest plus przed zapłonem i że niektóre odbiorniki sa na stand by, ale zrozumiałem iż Patryk89 podłączył jedną klemę do akumlatora, drugą nie podłączoną, dotknął gdzieś do masy i zaiskrzyło. A nie powinno. Prawda?. Chyba, że. A tak prawdopodobnie było, klema dotykała akumulatora i masy (prawdopodobnie do komputera wtrysku bo jest przy aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!