Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane 1.9dci kopci na niebiesko - zagadka ?


SebaZWA

Rekomendowane odpowiedzi

Witam miałem/mam ten sam problem moja meganka nie przeszła przeglądu bo bardzo kopciła na niebiesko i na benzynie i na gazie, gościu mi powiedział że to uszczelki na zaworach. Zrobiłem to koszt 400zł jakby ktoś pytał i rzeczywiście dym zniknoł ale nie do końca minimalnie raz za czas jeszcze zakopci jak się konkretnie rozgrzeje czy to normalne czy jeszcze coś bedzie do zrobienia ??????? zauważyłem że stracił też troche na mocy i zamula ???

A druga sprawa zaczela mi migac kontrolka tylko nie wiem od czego dokładnie może byc może komuś już to migało i wie w czym tkwi problem ?? Czy może tez migac przez jakieś zwarcie bo w gorace dni nie migala a dzis w deszcz zaczela i sie zapala i miga zaraz znika calkowicie i tak co chwile ?

post-62656-0-80585800-1377781856_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kontrolka to od czytania chyba będzie. W deszczowe dni od czytania instrukcji a to raz za razem od czytania tematów. No chyba, że kolega ma 1.9 dci co i na gazie i na benzynie śmiga...

Wiem, że to nie moja rola ale czasami nie potrafię się powstrzymać... Nabyta alergia czy coś...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A druga sprawa zaczela mi migac kontrolka tylko nie wiem od czego dokładnie może byc może komuś już to migało i wie w czym tkwi problem ?? Czy może tez migac przez jakieś zwarcie bo w gorace dni nie migala a dzis w deszcz zaczela i sie zapala i miga zaraz znika calkowicie i tak co chwile ?

5 sekund w google:

http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSAaW6G80yJxfwKPLJZPffz8LNzORpqV51mCkvsOXJVTk_53lFo - po pierwsze

 

Po drugie: http://bit.ly/15pODk2

 

I trzecie (ostatnie) : http://megane.com.pl/index.php?app=core&module=search&search_in=forums - tutaj znajdziesz odpowiedź na resztę pytań.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Panów

Wracając do mojego tematu, postanowiłem jeszcze raz wyjąć turbo ( po raz 3 ) i sprawdzić u innego turbiniarza czy nie "wali" olejem.

Trwało to 5 minut, nawet nie trzebało wsadzać turbo do maszyny, wyciągnął wałek i stwierdził że nie jest on nowy tylko urzywany, stary (na co tam gdzie regenerowałem turbo mówili że dali nowy) do tego uszczelniacz był "rozje..chany" luźny jak poierścionek na palcu anorektyczki i tam właśnie przelatywał olej, teraz pewnie będzie wojna i nikt do winy się nie przyzna... niby gwarancja jest

Już nawet nie wiem czy po dobrej naprawie i złożeniu to wszystko będzie takie jak dawniej

Edytowane przez SebaZWA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak właśnie teraz to robią wszystko, słyszałem opinie że turbiny regenerowane kiedyś się przykładali, a teraz lepiej kupić używkę tylko wiadomo, że z pewnego źródła i w razie czego, żeby była możliwość zwrotu. Nie zajrzałem wcześniej do tego tematu, ale jak od momentu załączania turbiny zaczynał dymić, to też byłem obstawiał źle zregenerowaną. A tak na boku to nawet słynny mielec się teraz popsuł, kumpel już dwa razy im odsyłał, pierwszym razem 1000km zrobił, drugim 300km i odnowa to samo,wiele osób na nich narzeka, ale to tak na przy temacie. Napewno nie wygrasz z reklamacją, zrzucą na zły montaż sprężarki i będą chcieli kwit montażu w profesjonalnym warsztacie, większośc firm to oszuści.

 

ALe życze powodzenia i współczuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam,

 

Posiadam Megane II 1,9 dci 120 km od pół roku.. i w dniu dzisiejszym pojawił się problem.

Przejechałem w ostatnim czasie ok. 800 km z tego musiałem dolać 2l oleju, dodatkowo zaobserwowałem że z rury wydobywa się niebieski dym, a do tego dziś nastąpił kompletny spadek mocy..

żadnego depnięcia, w obroty wchodzi jakby jechał pod górę na wysokim biegu przy bardzo małej prędkości.. nie będę mieć czasu by podjechać do mechanika by go obejrzał (praca) dlatego w między czasie liczę na wasze wsparcie i pomoc w zdiagnozowaniu problemu.. Jakieś propozycję od czego zacząć itp. itd.

 

Dodatkowo podczas jazdy zapalił się komunikat Check injection, wjazd na wiadukt zmusił mnie do wrzucenia 2 biegu, bo na 3 to nie dał by rady.. po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu wszystko był ok do dziś..

Teraz żadne kontrolki się nie pojawiają, brak komunikatów..

Z góry serdecznie dziękuję za pomoc i pozdrawiam!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbo padło, jak mocno dymi to to już ryzyko nim jeździć, bo jak silnik dostanie samozapłonu to po nim. Możesz rurę odpiąć przed chłodnicą powietrza i zobaczyć czy mocno rzuca olejem.

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!